Wydawnictwo Poltext

Poltext jest marką należącą do ekonomicznej oficyny MT Biznes, która na rynku wydawniczym działa od 2001 roku i przez ten czas ugruntowała swoją pozycję jako jeden z liderów w publikacji książek o tematyce biznesowej.


Wydawnictwo Poltext słynie ze współpracy z najlepszymi polskimi uczelniami wyższymi. Znajduje się wśród nich stołeczna Szkoła Główna Handlowa, Uniwersytet Jagielloński w Krakowie oraz warszawska Akademia Leona Koźmińskiego. Kilkanaście pozycji wydanych nakładem oficyny zdobyło laury w konkursie Economicus na najbardziej wartościową książkę o tematyce ekonomiczno-biznesowej, zorganizowanym z inicjatywy "Dziennika Gazety Prawnej" i NBP.


Wydawnictwo specjalizuje się w publikacji książek o tematyce gospodarczej, finansowej oraz pozycji dotyczących systemu bankowości i ubezpieczeń. Oficyna wydaje także tytuły z dziedziny zarządzania zasobami ludzkimi, public relations i socjologii. Znaczący obszar działalności wydawnictwa stanowią monografie oraz podręczniki dla studentów szkół wyższych. Wraz z rozwojem technologii przemysłowej, cyfryzacją oraz ekspansją sztucznej inteligencji w ofercie Poltextu pojawiają się również pozycje dotyczące właśnie tych zagadnień. Wydawnictwo publikuje także literaturę anglojęzyczną i podręczniki do nauki specjalistycznego języka obcego.


Wydawnictwo Poltext cieszy się renomą, współpracując z autorami, których zalicza się do grona najwybitniejszych polskich ekonomistów z tytułami profesorskimi, np. Andrzejem K. Koźmińskim czy Grzegorzem W. Kołodką. Przez czytelników szczególnie ceniona jest seria "Klasyka po angielsku", w ramach której publikowane są w oryginale najbardziej interesujące dzieła uznanych pisarzy angielskiego obszaru językowego.