Opis
Jest to nowoczesny podręcznik dotyczący zarządzania międzynarodowego. Zawarto w nim wiedzę o organizacji i funkcjonowaniu firm działających w skali globalnej. Autorzy mają nadzieję, że stanie się ON inspiracją do prowadzenia kolejnych badań nad najważniejszym wyzwaniem, przed którym stoją polskie firmy XXI wieku – umiędzynarodowieniem działalności.
W książce przedstawiono:
- istotę i znaczenie handlu międzynarodowego,
- formy organizacyjne firm międzynarodowych i źródła ich siły ekonomicznej,
- motywy umiędzynarodowienia działalności firm,
- teorie firmy międzynarodowej,
- strategie i struktury firm międzynarodowych,
- zarządzanie operacyjne (łańcuch wartości firm międzynarodowych)
- zarządzanie finansami w firmach międzynarodowych.
Książka jest przeznaczona dla studentów i wykładowców kierunków ekonomicznych, badaczy umiędzynarodowienia działalności polskich firm, a także praktyków gospodarczych i menedżerów różnych szczebli zarządzania.