- Autorzy: Irena Zarzycka, Jadwiga Hanisz, Kinga Preibisz-Wala, Ewa Schumacher
- Wydawnictwo WSiP
- Seria Szkolni Przyjaciele
- Rok wydania: 2019
- Oprawa: Miękka
- Ilość stron: 104
- Stan: nowy, pełnowartościowy produkt
- Model: 9788302170560
- Język: polski
- Podtytuł: Szkoła podstawowa
- ISBN: 9788302170560
Poznaj nasz pomysł na szkołę!
Komplet czterech części kart ćwiczeń Szkolni Przyjaciele do klasy 1 to gwarancja realizacji treści z zakresu edukacji polonistycznej i środowiskowej (tematy dotyczą środowiska społecznego, przyrodniczego, historycznego, geograficznego i edukacji zdrowotnej) oraz elementów edukacji plastycznej i muzycznej. Autorzy zadbali o taki dobór treści, strategii, metod i technik nauczania, który zapewni współczesnym pierwszakom niezapomnianą przygodę!
Karty ćwiczeń to bogactwo i różnorodność pomysłów na pracę z uczniami. Nauka pisania, której celem jest m.in. rozwój koordynacji wzorkowo-ruchowo-słuchowej, odbywa się na wielu poziomach:
- ćwiczenia grafomotoryczne: 1) usprawniające całą rękę; 2) usprawniające dłoń i palce; 3) graficzne (bez liniatury, rysowanie w tunelu, po śladzie, po wypunktowaniach szlaczków literopodobnych, kolorowanie, odwzorowywanie, kopiowanie); 4) przygotowujące do pisania w liniaturze;
- pisanie po śladzie i samodzielnie liter, połączeń literowych, całych wyrazów, a na koniec zdań najpierw w powiększonej liniaturze i kratownicy, a następnie w standardowej;
- trening estetycznego pisania zdań, krótkich tekstów z zachowaniem zasad ortografii i interpunkcji.
Oprócz tego w kartach ćwiczeń znajdują się ćwiczenia:
- sprawdzające umiejętność czytania ze zrozumieniem (wyszukiwanie wskazanych informacji, odnajdywanie związków przyczynowo-skutkowych, uogólnianie myśli przewodniej, wykazywanie się umiejętnością interpretacyjno-twórczą),
- pobudzające kreatywność, twórcze myślenie i wyobraźnię,
- rozwijające analizatory: słuchowy, wzrokowy, kinestetyczno-ruchowy,
- powtarzające i utrwalające poznane treści.
Ćwiczenia do każdego tematu dziennego zbudowane są zgodnie z zasadą stopniowania trudności, co pozwala na efektywną indywidualizację nauczania.