Praktyczny i efektywny poradnik dla specjalistów z zakresu SEO.
Audyt SEO, czyli dogłębna analiza witryny internetowej i jej optymalizacja pod względem SEO, jest kluczowym elementem każdego projektu online. Niniejsza książka stanowi niezbędne wsparcie dla wszystkich podchodzących do audytu SEO profesjonalnie, skutecznie i odpowiedzialnie. Optymalizacja witryny internetowej pod kątem wyszukiwarek oznacza gruntowną analizę wielu aspektów. Po analizie rynkowej oraz obserwacji pozycjonowania się konkurentów należy przejść do wyszukiwania zdublowanych treści, błędów w kodzie HTML lub w skryptach, niezgodnych kodów odpowiedzi HTTP. Przeprowadzenie dobrego audytu SEO pozwala zweryfikować użyteczność i sprawność analizowanej witryny internetowej oraz jakość jej dostępności z urządzeń mobilnych. Umożliwia też wykrycie ewentualnych zagrożeń. Nie bez znaczenia podczas audytu jest uwzględnienie popularności witryny w internecie, rozumianej jako liczba i jakość otrzymywanych linków zwrotnych.
Czego się nauczysz:
- jak sprawić, by użytkownik dotarł do Twojej witryny
- jak zwiększyć i poprawić widzialność swojej strony / bloga / sklepu internetowego
- jak przeprowadzić audyt SEO, kontrolę domeny i zablokowanych zasobów oraz analizę onpage
- kary - czym są, dlaczego są nakładane, jak ich unikać i... jak się ich pozbyć.
Dowiesz się więcej między innymi o:
- crawl budżecie i analizie logów
- crawlingu, wyszukiwarkach wewnętrznych, featured navigation oraz problemach kanonikalizacji
- wykorzystywaniu tagów semantycznych oraz danych ustrukturyzowanych
- audycie SEO dla mobilnych witryn internetowych oraz witryn z newsami i lokalnych
- prędkości ładowania i sprawności Twojej WWW.
O autorach
Marco Maltraversi jest założycielem i dyrektorem agencji YourDigitalWeb. Inżynier informatyk i autor książki SEO i SEM. Przewodnik dla zaawansowanych po Webmarketingu (CeDeWu, 2017), współpracuje z firmami włoskimi zagranicznymi jako konsultant SEO i strateg marketingu internetowego.
Davide Prevosto jest wszechstronnym deweloperem sieciowym. Założyciel i współudziałowiec agencji Web Agency Encodia, współpracuje z licznymi wydawnictwami online w charakterze dewelopera i konsultanta SEO.
Giovanni Sacheli jest konsultantem SEO od 2010 r. Wyspecjalizował się w metodach SEO dla międzynarodowych dużych portali i e-commerce, zajmując się audytem SEO, migracją witryn internetowych oraz analizą rynku.