Narratologia

Średnia: 5.0 Ilość ocen: 2
Wysyłka w:
48 godzin + czas dostawy
Ilość stron
160
Rok wydania
2017
Inne wersje (1)
eBook, mobi, epub
za 42,63 zł
Nasza cena: 46,55 zł 49,00 zł Taniej o: 5%

Jak kupujesz różne rzeczy? Na przykład mleko. Chodzi Ci o coś, co można po prostu wlać do kawy czy miski z porannymi płatkami zbożowymi. Ale kiedy stoisz przed półką w sklepie, na której jest dziesięć rodzajów mleka, które wybierzesz? Co dzieje się w Twojej głowie moment przed tym, zanim sięgniesz po któryś z kartonów lub butelek? Kiedy masz do wyboru dziesięć produktów, które są de facto tym samym (jedno mleko nie różni się od innego), kosztują mniej więcej tyle samo i są tak samo dostępne (w końcu wszystkie stoją przed Tobą na półce), przestajesz myśleć o samym produkcie, a zaczynasz rozważać jego historię. Reklamodawcy dawno to zauważyli i zamiast namawiać Cię, byś kupił mleko, opowiadają o tym, jak szczęśliwe są krowy, które je dają.

Historie są jednym z najpotężniejszych narzędzi, jakie posiadamy. Mózg jest zaprojektowany tak, by reagować na opowieści. Baśnie, legendy i plotki kształtują nas od zarania dziejów. Reklamy, programy telewizyjne, książki i filmy – sprzedają się tak dobrze, bo oddziałują na nasze emocje w sposób, z jakiego nie do końca zdajemy sobie sprawę.

Książka ta zabierze Cię w fascynującą podróż do świata opowieści. Dowiesz się, dlaczego historie mają taki wpływ na Ciebie i innych ludzi. Skąd się wzięły? Czemu służą? Kiedy działają lepiej, a kiedy gorzej? Dowiesz się także, jak konstruować takie, które działają najlepiej. Wspólnie odkryjemy kod, dzięki któremu sam będziesz mógł sam takie opowieści tworzyć.

Czy ta książka jest dla Ciebie? Tak!

Jeśli zajmujesz się promocją, reklamą, marketingiem, znajdziesz w niej konkretne wskazówki wspierające komunikację różnych działań.

Jeśli pracujesz z grupami, jesteś trenerem, nauczycielem, znajdziesz inspirację, jak przekazywać skutecznie treści.

Jeśli występujesz często w roli prelegenta, znajdziesz podpowiedź, w jaki sposób przygotować wystąpienie, aby wszyscy Cię słuchali.

To co, gotowy na podróż? Zapnij pasy, bo zaczyna się… od końca świata.

Paweł Tkaczyk – jak sam twierdzi – zarabia na życie opowiadaniem historii. Czasem opisuje je w książkach, jego „Zakamarki marki” zdobyły tytuł Marketingowej Książki Roku. Innym razem opowiada historie porywając tłumy – jego wystąpień można posłuchać na największych polskich i zagranicznych konferencjach. Onet wymienił go jako jedną z 50 czołowych osobowości polskiego internetu. Jednak najczęściej pomaga swoim klientom opowiadać ich historie – od 2000 roku prowadzi firmę, która zajmuje się budowaniem silnych marek.

Czytaj całość

Recenzje (2)
  1. Recenzenckie Mistrzostwo Świata
    Ocena: 5/5
    Dodana przez w dniu 2019-04-14
    Recenzja dotyczy produktu typu: książka
    0 z 0 osób uznało recenzję za przydatną

    Może to nie poradnik pisania, a opowiadania ciekawych historii, jednak to, by dobrze o czymś opowiedzieć w medium jakim jest blog, gazeta, portal, własna strona internetowa czy książka jest tu dogłębnie i na wielu przykładach wyjaśniane. Tkaczyk to mistrz storytellingu. Choć ostatnio to dość modne słowo, to w jego przypadku nie jest używane na wyrost. Wymyślanie historii, które wciągają i nie pozwalają nudzić czytelnika czy słuchacza to jego praca. Dzięki tej książce nie tylko poznajemy różne typy bohaterów czy różnice pomiędzy rodzajami narracji, ale także docenimy wagę emocji, jakie powinien wywoływać tekst, triki stosowane w przypadku długich form czy też jak poprawnie używać ramki i kleju, by historia trzymała się kupy. Każdy tekst, czy to pisany czy mówiony, musi zawierać odpowiednie przejścia pomiędzy scenami, a do tego rozładowujące napięcie pauzy. Nie mamy siły, by skupiać się przez całą powieść, długi artykuł albo podcast na wartkiej akcji. Potrzebne są przystanki, pauzy, śmieszne wstawki czy opisu delikatnie zwalniające tempo akcji, pozwalające na wzięcie oddechu przed kolejną akcją. Wszystko to tłumaczone jest na prostych i znanych przykładach jak bajka o Czerwonym Kapturku, o Jasiu i magicznej fasoli czy… o kurze, która chciała przejść na drugą stronę ulicy.

    Więcej na [Adres usunięty]

    Czy ta recenzja była przydatna? tak | nie
    Napisz pierwszy komentarz
  2. Recenzenckie Mistrzostwo Świata
    Ocena: 5/5
    Dodana przez w dniu 2017-09-23
    Recenzja dotyczy produktu typu: książka
    0 z 0 osób uznało recenzję za przydatną

    Ty też umiesz opowiadać historie!

    O tym, że opowiadanie historii jest prawdziwą sztuką, ludzie wiedzieli już w Starożytności. Niezależnie też, jak słabo wyceniane były niegdyś zajęcia wędrownego bajarza, pieśniarza wędrującego od wsi do wsi i zabawiającego tłumy, trubadura czy też barda, który nie tylko był artystą, ale również mędrcem, przyciągali oni uwagę i podbijali serca swoimi zajmującymi opowieściami, pieśniami, jak i osobowością.

    Współcześnie, wielu szkoleniowców, handlowców, nauczycieli czy przedstawicieli innych profesji wiele by dało, by umieć opowiadać o swoich produktach czy przekazywać wiedzę w taki sposób, by przyciągnąć uwagę, zafascynować, porwać za sobą innych ludzi. Okazuje się jednak, że opowiadanie historii może być prostsze niż myślimy – tak przynajmniej twierdzi Paweł Tkaczyk, autor książki „Narratologia”. Opublikowana nakładem Wydawnictwa PWN książka Tkaczyka, który (jak sam o sobie mówi) zarabia na życie opowiadaniem historii, to przepis na budowanie silnej marki, a także na dobrą zabawę. To pozycja skierowana zarówno do biznesmenów, wykładowców, jak i do każdego, kto chce nauczyć się tego, w jaki sposób zaangażować ludzi, w jaki sposób nawiązać i podtrzymać z nimi kontakt.

    Autor dowodzi, że skoro mózg jest tak zaprojektowany, by reagować na opowieści, baśnie i legendy, warto ich dostarczać otoczeniu i warto wiedzieć, w jaki sposób to robić. „To właśnie opowieści czynią nas ludźmi” – pisze Tkaczyk podkreślając, że tylko człowiek potrafi wykreować słowami nieistniejącą rzeczywistość. Autor pisze również o emocjach, które wizja tej rzeczywistości wzbudza, a wszystko to za sprawą ośrodka Broki, odpowiedzialnego za generowanie mowy. To właśnie za pomocą słów jesteśmy w stanie tworzyć obrazy na tyle realne, że nie jesteśmy w stanie ich odróżnić od tych prawdziwych.

    Tkaczyk pisze również o stereotypach, które pomagają nam porządkować świat oraz o sterowaniu emocjami za pomocą engramów, czyli zapisanych w układzie nerwowym wspomnień. Poznamy również wymiary waluty społecznej i odpowiemy sobie na pytanie, po co tak naprawdę dana opowieść ma istnieć, a także … dlaczego ludzie mają jej słuchać. Zastanowimy się także z jakiego powodu jedne opowieści działają lepiej niż inne i poznamy ideę iskry opowieści. Co więcej, Tkaczyk podaje nam kilka przykładów, wokół czego buduje się te iskry.

    Nauczymy się wybierać temat dla swojej opowieści, zadbamy o właściwe jej rozpoczęcie, o zbudowanie więzi z drugim człowiekiem. Poznamy również piramidę stworzoną przez Diltsa, za pomocą której przedstawiony został proces budowania tej więzi. W nauce snucia wciągających opowieści towarzyszyć nam będzie Czerwony Kapturek, dzięki któremu zgłębimy umiejętności prawdziwego storytellera, czyli myślenia obrazami. Pomoże nam też oparcie się na modelu bajki, opracowanym przez Leacha i Greimasa, a także na strategiach retorycznych Arystotelesa.

    To tylko kilka z tematów poruszonych w książce „Narratologia”, dalekiej od akademickiego wykładu na temat opowiadania historii czy typowego poradnika adresowanego do przyszłego storytellera. Tu, na merytorycznej podbudowie, Tkaczyk proponuje nam pewną podróż w głąb opowieści, której autorami będziemy my. I tylko od nas zależy, jak bardzo wciągająca będzie to opowieść i jakie wnioski z niej wysnujemy.

    Justyna Gul

    Qultura słowa

    Czy ta recenzja była przydatna? tak | nie
    Napisz pierwszy komentarz

Szczegóły

Pokaż więcej

  • Tytuł: Narratologia
  • Autor: Paweł Tkaczyk
  • Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe Pwn
  • Oprawa: Miękka
  • Rok wydania: 2017
  • Ilość stron: 160
  • Stan: nowy, pełnowartościowy produkt
  • Model: 9788301192549
  • Język: polski
  • Podtytuł: Umiejętność opowiadania historii tkwi w Tobie od zawsze. Opanuj ją i rozwiń
  • ISBN: 9788301192549
  • EAN: 9788301192549
  • Wymiary: 16.6x23.3x1 cm
Zobacz, dlaczego warto nam zaufać

Doskonała komunikacja, perfekcyjne podejście do klienta, realizacja szybka i całkowicie zgodna z zamówieniem, do tego dobra cena, czyli całość na piątkę.

Anyszka

Polecam, polecam, polecam! Świetny wybór, książki w doskonałej cenie i co najważniejsze błyskawiczna realizacja zamówienia - dodaję do moich ulubionych sklepów.

magdape

Bardzo miła obsługa, szybko reagują na wiadomości pisane. Szybko rozwiązują problem i tłumaczą sytuację, oraz bardzo jasno i konkretnie piszą mail o każdej zmianie w zamówieniach.

Lenka

Kolejny raz robię zakupy w sklepie i jest super szybko, tanio i wygodnie. Aż żałuję, że nie mają innych propozycji, które mnie interesują. Gorąco polecam.

Beata

Transakcja przebiegła szybko i sprawnie. Książki super i wszystko porządnie zapakowane. Nie jest to na pewno moja ostatnia styczność ze sklepem. Polecam.

Agnieszka

Sklep godny polecenia, szybko zrealizował zamówienie. Dodatkowo otrzymałam rabat. Bardzo korzystna cena zamówionych książek. Łącznie z przesyłką wyszło taniej niż w księgarni stacj...

Zosia

Bardzo sprawnie zrealizowane zamówienie. Pomimo, że podano mi późniejszy termin dostarczenia przesyłki otrzymałam ją kilka dni wcześniej. Sklep cechuje solidność i profesjonalizm. ...

Joanna

Sklep bardzo fajny, pomocny i szybki. Realizacja zamówienia trwała kilka dni. Zamówienie doskonale zapakowane i nienaruszone.

Frau Sonne

Jestem zadowolona ze sklepu i przeprowadzonej transakcji. Duży wybór książek, dostawa zgodnie z podaną przez sprzedawcę datą, bardzo porządnie zapakowana. Polecam.

agnes352

Polecam sklep z czystym sumieniem. Kontakt bardzo dobry, ceny rewelacyjne, wybór książek ogromny. Na pewno wkrótce znów złożę zamówienie.

natka2817

Rewelacja!!! Zamówienie otrzymałam 5 dni od złożenia zamówienia, a mieszkam w Wielkiej Brytanii.

Adrianna

Pierwszy raz kupowałam książki przez internet i się nie rozczarowałam. Książki przyszły w oczekiwanym terminie, były dobrze zabezpieczone. Na pewno skorzystam jeszcze nie jeden raz...

Paula