Podejście problemowe wykorzystywane w podręczniku to sprawdzone rozwiązanie zgodne z podstawą programową. Dzięki podejściu problemowemu uczniowie krzyżowo ćwiczą wymagane umiejętności.
Podręcznik uczy programowania w Pythonie, tworzenia dokumentów HTML, analizowania dużych zestawów danych, przetwarzania rozproszonego, przeprowadzania symulacji procesu o losowym przebiegu, korzystania z funkcji losowych w arkuszu kalkulacyjnym, czym są fraktale, zachęca do nauki i rozwijania zainteresowań w sieci oraz pokazuje jak korzystać z nowych technologii.
Uczeń w klasie ósmej dowie się, jak:
- zbudować dokument HTML;
- formatować tekst w dokumencie HTML;
- napisać program w Pythonie;
- wykorzystywać funkcje do obliczeń w Pythonie;
- utworzyć prosty kalkulator matematyczny;
- tworzyć tabelę przestawną;
- narysować drzewo binarne;
- co to jest pseudolosowanie i liczby pseudolosowe;
- tworzyć takie fraktale, jak płatek Kocha i trójkąt Sierpińskiego;
- co to jest rzeczywistość rozszerzona.
Struktura lekcji jest uporządkowana i przedstawia się następująco:
- Na początku każdej z 30 lekcji stawiany jest ciekawy problem.
- W trakcie lekcji pokazywany jest sposób jego rozwiązania.
- Po każdej lekcji zadania do samodzielnego wykonania.
- Tematy informatyczne łączą się z innymi przedmiotami.
Działy w podręczniku:
- Lekcje z HTML-em
- Lekcje programowania
- Lekcje z danymi
- Lekcje z modelami
- Lekcje z mobilnym internetem