Przewodnik po krajach świata będący wprowadzeniem w świat kultury biznesu i negocjacji handlowych w kontekście różnic między danymi państwami. Publikację profesora Jerzego Schroedera wyróżnia przede wszystkim dokładna analiza oraz szczegółowość opisów etykiety biznesowej w skali międzynarodowej. Autor przedstawia takie elementy postępowania w danych krajach, jak umawianie spotkań, powitanie i tytułowanie, przyjęcia oficjalne i towarzyskie, ubiór, rozmowy i zachowania negocjacyjne, gestykulacja i zachowania publiczne oraz wręczanie i przyjmowanie upominków.
Opis z okładki
Jeśli chcemy z sukcesem prowadzić interesy, zwłaszcza na rynkach zagranicznych, absolutną koniecznością jest znajomość biznesowego savoir-vivre'u. Zasady właściwego zachowania się w każdej sytuacji są bowiem tak samo ważne, jak wiedza i umiejętności, To wyznacznik profesjonalizmu firmy. Jak więc reprezentować siebie i swoje przedsiębiorstwo na rynkach zagranicznych, aby zrobić nie tylko dobre pierwsze wrażenie, ale także budować właściwe i oczekiwane przez obie strony relacje biznesowe? ''Etykieta biznesu w kontaktach międzynarodowych'' to przewodnik ułatwiający poruszanie się w kręgach biznesu przedstawionych w nim krajów, opisujący zwyczaje i sposoby zachowania się towarzyszące kontaktom biznesowym.
O autorze
Prof. dr hab. Jerzy Schroeder - Kierownik Katedry Zarządzania Międzynarodowego na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. W latach 1974-2018 prowadził m.in. wykłady z ''Protokołu dyplomatycznego''.