Opis
Książka jest szczegółowym opisem autorskiej metody fizjoterapeutycznej Barbary Zukunft-Huber, obejmującej zarówno diagnostykę, jak i usprawnianie najczęściej występujących wad stóp u dzieci. Jest to pozycja obowiązkowa dla terapeutów zawodowo zajmujących się rehabilitacją pediatryczną, lekarzy ortopedów, pediatrów, ale także lektura uzupełniająca dla rodziców dzieci borykających się z tego typu problemami funkcjonalnymi.
Autorka jest terapeutką z kilkudziesięcioletnim doświadczeniem zawodowym. Swoją koncepcję opiera głównie na uwarunkowanym anatomicznie i fizjologicznie naturalnym kształtowaniu się kończyn dolnych niemowląt. Uwzględniając pozostałe elementy kostno-stawowe i mięśniowe, traktuje wady stóp jako problem globalny ciała dziecka, a nie izolowaną dysfunkcję. Podjęte przez terapeutę działania muszą mieć na celu wyeliminowanie występującego problemu, nie zaburzając przy tym codziennej aktywności i rozwoju niemowlęcia.
W "Trójpłaszczyznowej manualnej terapii wad stóp u dzieci" czytelnik znajdzie opis konkretnych chwytów diagnostycznych, za pomocą których nie tylko zdefiniuje problem, ale także będzie mógł monitorować postępy terapii. Szczegółowość, z jaką opisano poszczególne wady stóp, z uwzględnieniem patogenezy występowania, anatomii, fizjologii i biomechaniki, daje odbiorcy pełny obraz dysfunkcji, z którą ma do czynienia, a zatem także możliwość jej dobrego zrozumienia. Dokładne opisy konkretnych postępowań terapeutycznych są jasną odpowiedzią na przedstawione problemy zdrowotne. Te cechy sprawiają, iż książka Barbary Zukunft-Huber będzie zrozumiała zarówno dla doświadczonych terapeutów, jak i tych początkujących, także studentów.
Sposób przygotowania, jak i tematyka sprawiają, iż książka powinna zainteresować grono osób mających styczność z dziećmi z wadami stóp. Jest przedstawieniem niezwykle ciekawej, efektywnej metody terapeutycznej w sposób przystępny dla odbiorcy. Autorka przez swoje doświadczenie uwiarygadnia zasadność wprowadzania tej metody do kompleksowego programu rehabilitacji i pielęgnacji niemowląt.
Barbara Zukunft-Huber to fizjoterapeutka z kwalifikacjami w zakresie terapii metodami: Bobathów, Vojty, Castillo-Moralesa, terapii manualnej, terapii wg Brunkow, terapii kraniosakralnej. Korzysta również z teorii pedagogicznych Montessoriego. Od 1977 roku prowadzi praktykę fizjoterapeutyczną w Biberach.
Autorka jest terapeutką z kilkudziesięcioletnim doświadczeniem zawodowym. Swoją koncepcję opiera głównie na uwarunkowanym anatomicznie i fizjologicznie naturalnym kształtowaniu się kończyn dolnych niemowląt. Uwzględniając pozostałe elementy kostno-stawowe i mięśniowe, traktuje wady stóp jako problem globalny ciała dziecka, a nie izolowaną dysfunkcję. Podjęte przez terapeutę działania muszą mieć na celu wyeliminowanie występującego problemu, nie zaburzając przy tym codziennej aktywności i rozwoju niemowlęcia.
W "Trójpłaszczyznowej manualnej terapii wad stóp u dzieci" czytelnik znajdzie opis konkretnych chwytów diagnostycznych, za pomocą których nie tylko zdefiniuje problem, ale także będzie mógł monitorować postępy terapii. Szczegółowość, z jaką opisano poszczególne wady stóp, z uwzględnieniem patogenezy występowania, anatomii, fizjologii i biomechaniki, daje odbiorcy pełny obraz dysfunkcji, z którą ma do czynienia, a zatem także możliwość jej dobrego zrozumienia. Dokładne opisy konkretnych postępowań terapeutycznych są jasną odpowiedzią na przedstawione problemy zdrowotne. Te cechy sprawiają, iż książka Barbary Zukunft-Huber będzie zrozumiała zarówno dla doświadczonych terapeutów, jak i tych początkujących, także studentów.
Sposób przygotowania, jak i tematyka sprawiają, iż książka powinna zainteresować grono osób mających styczność z dziećmi z wadami stóp. Jest przedstawieniem niezwykle ciekawej, efektywnej metody terapeutycznej w sposób przystępny dla odbiorcy. Autorka przez swoje doświadczenie uwiarygadnia zasadność wprowadzania tej metody do kompleksowego programu rehabilitacji i pielęgnacji niemowląt.
Barbara Zukunft-Huber to fizjoterapeutka z kwalifikacjami w zakresie terapii metodami: Bobathów, Vojty, Castillo-Moralesa, terapii manualnej, terapii wg Brunkow, terapii kraniosakralnej. Korzysta również z teorii pedagogicznych Montessoriego. Od 1977 roku prowadzi praktykę fizjoterapeutyczną w Biberach.