Pomnażające się obrazy stały się nieodłączną częścią wartkiego strumienia społecznej dyskusji, a tym samym trzonem masowej kultury wizualnej w nowym systemie komunikacji.
Z jednej strony, pokochaliśmy media społecznościowe, które pozwalają nam być zawsze w kontakcie i na bieżąco. Z drugiej zaś krytykujemy je za nadzór naszego życia i wytwarzanie fałszywych kanonów.
Niezależnie jednak od naszego stosunku do social mediów masowe zapotrzebowanie na obraz, rozmaite sposoby jego produkcji oraz obrotu wywarły znaczący wpływ na kulturę wizualną w ogóle, aktywizując działania artystów i teoretyków sztuki.
Książka ta podejmuje próbę zbadania tej przestrzeni i analizy nowych zjawisk, w oparciu o doświadczania sztuki „starych” nowych mediów, tych sprzed rewolucji 2.0 i sprzed powstania Internetu.
Choć „w sieci nic nie ginie”, to zmieniają się narzędzia i struktury komunikacji, a wraz ze strumieniem danych przesuwa się tablica obrazów, narażając wizualne wytwory na otchłań rozproszenia sieciowego. Próba usystematyzowania tych zjawisk w social net art ma nadzieję uchwycić twórcze działania w mediach społecznościowych na daną chwilę.
O autorce
Marta Miaskowska - doktor sztuki, artystka multimedialna. Prowadzi Pracownię Działań Multimedialnych na Politechnice Łódzkiej. Autorka tekstów z zakresu sztuki nowych mediów. Liderka i realizatorka projektów krajowych i międzynarodowych z zakresu edukacji artystycznej. Nagradzana w konkursach plastycznych i filmowych. Stypendystka Kapituły im. Rodziny Kulczyków oraz Departamentu Kultury Marszałka Województwa Wielkopolskiego. Uczestniczy w wystawach i pokazach krajowych oraz zagranicznych. Przez wiele lat związana z rynkiem mediów i produkcji filmowej. http://martamiaskowska.com