Podobnie jak w poprzednich odsłonach mamy tu do czynienia ze strategiczną i wymagającą myślenia grą planszową. Każdy z uczestniczących w niej graczy dowodzi jedną z czterech armii: Posterunkiem, Molochem, Hegemonią bądź Borgo. Każda z nich dysponuje 35 żetonami jednostek, modułów oraz akcji specjalnych. Całość ustawia się planszy pola bitwy o heksagonalnym kształcie.
Żetony jednostek rozstawia się dowolnie, pod warunkiem, że zajmujemy pole, na którym nie ma jeszcze innego. Dany żeton zawiera pełną informację o jego charakterze. Ma więc oznaczenie jednostki strzelającej, walczącej albo podejmującej inicjatywę. W tym ostatnim przypadku mamy też skalowanie wartości w zakresie od zera do trzech, określające skłonność do działania. Każdy żeton w grze zawiera też symbole, które określają siłę oraz kierunki ataku, na których się ona koncentruje. Wybrane żetony posiadają specjalne umiejętności, takie jak np. blokada działania jednostki na sąsiednim polu albo dwukrotny atak. Część żetonów posiada oznaczenie o zamontowanym pancerzu, można więc łatwo zdecydować, którą jednostkę wysyłamy i na jaką misję. Niezależnie od rodzaju wszystkie symbole są czytelne i proste do nauczenia, nawet tuż przed samą rozgrywką.
Jak na każdej wojnie - mają tu miejsce większe bądź mniejsze bitwy. Do ich zainicjowania służą specjalne żetony "Bitwa". Choć podczas bitwy ginie zwykle wiele jednostek, to jednak - podobnie jak na prawdziwej wojnie - opłaca się ponieść pewne straty, lub nawet wysłać wybraną jednostkę na samobójczą misję, w celu zajęcia ważnego punktu z bazy przeciwnika.
Gra "Neuroshima Hex! 3.0" jest planszówką dla dwóch do czterech graczy w wieku od dziesięciu lat. Przebieg każdej rozgrywki będzie inny, jednak zazwyczaj każda z nich zmieści się w przedziale czasowym od 45 minut do 1,5 godziny.
Michał Oracz jest twórcą gier planszowych "Neuroshima 3.0" wraz z dodatkami "Dancer", "Sharrash" oraz "Death Breath", a także gry "Monolith Arena". Ponadto, jest autorem dwóch książek "Neuroshima Edycja 1,5" i "De Profundis".