Jeżeli dwu- czy trzyletni maluch porozumiewa się za pomocą gestów, mimiki lub płaczu, a nie słów, mówimy o opóźnionym rozwoju mowy. W takiej sytuacji rodzice powinni skonsultować się ze specjalistą. Mogą także dodatkowo rozpocząć ćwiczenia logopedyczne z dzieckiem. Z pomocą przychodzi publikacja "Krok po kroku. Jak rozwijać mowę dziecka. Zabawy do terapii opóźnionego rozwoju mowy dla rodziców i terapeutów".
Rodzice, którzy dostrzegają problem z opóźnieniem mowy u swojego dziecka, próbują je wesprzeć. Podejmują starania - dużo czytają maluchowi, motywują do mówienia, śpiewają piosenki. To dobry kierunek, jednak warto również sięgnąć po opracowany przez specjalistów zestaw ćwiczeń. "Krok po kroku. Jak rozwijać mowę dziecka. Zabawy do terapii opóźnionego rozwoju mowy dla rodziców i terapeutów" to materiały przygotowane dla rodziców i logopedów, by wspierać dzieci z problemami w rozwoju mowy. Znajdziemy tam m.in. ćwiczenia mowy, słuchowe, logorytmiczne, dźwiękonaśladowcze i zabawy oddechowe.
Książka składa się z dwóch części. Pierwsza to teczka z książeczką, kolorowymi pomocami oraz płyta CD. Druga zawiera ćwiczenia utrwalające. W książce znajdują się wskazówki dla rodziców. Ćwiczenia oddechowe i artykulacyjne są zilustrowane, co również stanowi spore ułatwienie.
O autorce
Katarzyna Szłapa jest z zawodu logopedą, neurofizjologiem oraz terapeutą pedagogicznym. Stworzyła blisko 40 publikacji logopedyczno-terapeutycznych. Prowadzi Centrum Szkoleń i Terapii Neurologopedycznej, gdzie zajmuje się edukacją z zakresu diagnozy, terapii mowy i komunikacji u dzieci i dorosłych.
Rodzice, którzy dostrzegają problem z opóźnieniem mowy u swojego dziecka, próbują je wesprzeć. Podejmują starania - dużo czytają maluchowi, motywują do mówienia, śpiewają piosenki. To dobry kierunek, jednak warto również sięgnąć po opracowany przez specjalistów zestaw ćwiczeń. "Krok po kroku. Jak rozwijać mowę dziecka. Zabawy do terapii opóźnionego rozwoju mowy dla rodziców i terapeutów" to materiały przygotowane dla rodziców i logopedów, by wspierać dzieci z problemami w rozwoju mowy. Znajdziemy tam m.in. ćwiczenia mowy, słuchowe, logorytmiczne, dźwiękonaśladowcze i zabawy oddechowe.
Książka składa się z dwóch części. Pierwsza to teczka z książeczką, kolorowymi pomocami oraz płyta CD. Druga zawiera ćwiczenia utrwalające. W książce znajdują się wskazówki dla rodziców. Ćwiczenia oddechowe i artykulacyjne są zilustrowane, co również stanowi spore ułatwienie.
O autorce
Katarzyna Szłapa jest z zawodu logopedą, neurofizjologiem oraz terapeutą pedagogicznym. Stworzyła blisko 40 publikacji logopedyczno-terapeutycznych. Prowadzi Centrum Szkoleń i Terapii Neurologopedycznej, gdzie zajmuje się edukacją z zakresu diagnozy, terapii mowy i komunikacji u dzieci i dorosłych.