Arrakis to nie tylko pustynia po horyzont i upał potrafiący zabić, jest to również planeta przyprawy - największego skarbu i przekleństwa plemienia Fremenów. To właśnie ta najdroższa substancja konieczna do funkcjonowania Imperium sprawia, że planeta jest pełna intryg i wojen. W Diunie zostajemy wrzuceni w sieć spiskujących dla zysku Harkonnenów i sprzeciwiającym się im rebeliantom walczącym o wolność Arrakis.
Diuna: Sekrety Rodu - zasady gry
"Diuna. Sekrety Rodu" to gra kooperacyjna osadzona w kultowym świecie fantasy. Gracz dołącza w niej do ruchu oporu walczącego przeciwko Harkonnenom. Podzielona jest na trzy rozdziały, w czasie których wypełnia się misje i rozpatruje serie spotkań. Każdy rozdział ograniczony jest jednak czasowo, przez co niemożliwe jest odbycie każdego spotkania. Wymusza to na graczu samodzielne rozwiązywanie wielu tajemnic Arrakis. Po każdym rozdziale należy złożyć raport, który ma ogromny wpływ na dalszy rozwój rozgrywki.
Nie ma w niej wygranych i przegranych - to doświadczenia i decyzje podjęte przez graczy tworzą historię.
Zadaniem każdego z graczy jest rozwiązanie zagadki, co umożliwiają zaplanowane spotkania, dzięki którym wszyscy dowiadują się nowych faktów. W czasie trwania rozgrywki gracze zbierają punkty doświadczenia w formie naklejek, które umieszcza się na kartach postaci. Aby podnieść poziom umiejętności postaci, należy wydać zdobyte naklejki.
Gra wciąga w sieć intryg i tajemnic dzięki możliwości tworzenia swojej własnej historii na podstawie podjętych decyzji. Gracz sam decyduje, w jakim kierunku podąży rozgrywka, która zdecydowanie nie jest krótka, gdyż każdy z rozdziałów może potrwać nawet 2 godziny. Warto się więc przygotować, że gra rozciągnie się na więcej niż jedno spotkanie.
"Diuna. Sekrety Rodu" jest przewidziana dla maksymalnie 4 graczy, lecz możliwa jest też rozgrywka w pojedynkę.
Zawartość pudełka
W pudełku z grą znajdują się:
- 1 talia spotkań,
- 1 talia ilustracji,
- wprowadzenie prologu,
- wprowadzenia rozdziałów,
- 1 znacznik konsekwencji,
- 1 znacznik czasu,
- 1 plansza gry,
- 5 żetonów Konsekwencji,
- 27 żetonów zasobów,
- 1 arkusz naklejek umiejętności,
- 4 plansze postaci / sojuszników,
- 1 mapa Diuny,
- 1 mapa Tel Gezer,
- 1 instrukcja.