Gra planszowa została zainspirowana poczytną powieścią J. Verne'a pt. "W 80 dni dookoła świata". Wraz ze swoimi przyjaciółmi wyrusz w fascynującą podróż pełną niesamowitych odkryć i tajemnic. W wyjątkowej grze wszyscy członkowie klubu Reforma postanawiają ruszyć śladami odważnego Anglika, Phileasa Fogga, w podróż dookoła świata. Warunkiem wyścigu jest ukończenie wyprawy w czasie nie dłuższym niż osiemdziesiąt dni. Śmiałkowie, którzy staną do rywalizacji, będą mieli do pokonania blisko 24 tysiące mil. Aby ukończyć stojące przed nimi wyzwanie, bohaterowie sięgną po różne oryginalne środki transportu, takie jak lot balonem czy podróż na słoniu. Niezależnie od tego, na jakie rozwiązania się zdecydują, muszą się śpieszyć, ponieważ czas biegnie błyskawicznie, a po drodze na naszych towarzyszy czeka wiele pułapek i niespodzianek, które mogą ich spowolnić. Pamiętaj, że nie wszyscy członkowie Klubu stosują się do zasad fair play, a bandy spotkanych po drodze piratów oraz oryginalnych cywilizacji mogą utrudnić dotarcie do wyznaczonego celu i ukończenie wyścigu. Zaplanuj podróż w ten sposób, aby prześcignąć pozostałych graczy, i wygraj wyścig, wykazując się sprytem i umiejętnością logicznego myślenia.
Gra planszowa została zainspirowana poczytną powieścią J. Verne'a pt. "W 80 dni dookoła świata". Wraz ze swoimi przyjaciółmi wyrusz w fascynującą podróż pełną niesamowitych odkryć i tajemnic. W wyjątkowej grze wszyscy członkowie klubu Reforma postanawiają ruszyć śladami odważnego Anglika, Phileasa Fogga, w podróż dookoła świata. Warunkiem wyścigu jest ukończenie wyprawy w czasie nie dłuższym niż osiemdziesiąt dni. Śmiałkowie, którzy staną do rywalizacji, będą mieli do pokonania blisko 24 tysiące mil. Aby ukończyć stojące przed nimi wyzwanie, bohaterowie sięgną po różne oryginalne środki transportu, takie jak lot balonem czy podróż na słoniu. Niezależnie od tego, na jakie rozwiązania się zdecydują, muszą się śpieszyć, ponieważ czas biegnie błyskawicznie, a po drodze na naszych towarzyszy czeka wiele pułapek i niespodzianek, które mogą ich spowolnić. Pamiętaj, że nie wszyscy członkowie Klubu stosują się do zasad fair play, a bandy spotkanych po drodze piratów oraz oryginalnych cywilizacji mogą utrudnić dotarcie do wyznaczonego celu i ukończenie wyścigu. Zaplanuj podróż w ten sposób, aby prześcignąć pozostałych graczy, i wygraj wyścig, wykazując się sprytem i umiejętnością logicznego myślenia.
Książę niezłomny
0/5- Autor: Sławomir Czuba
- Rok wydania: 2019
- Czas gry: 45-90 min
- Kod producenta: GXP-702026
- Wiek od: 9
- Minimalna ilość graczy: 2
- Maksymalna ilość graczy: 4
- Stan: nowy, pełnowartościowy produkt
- Model: 5901761118179
- EAN: 5901761118179
- Język: polski
- Nr wydania: 1
- Wymiary: 26x26x7 cm
Recenzje
-
Początkujący RecenzentOcena: 5/5Dodana przez Martyna S. w dniu 2020-08-01Opinia potwierdzona zakupemRecenzja dotyczy produktu typu: gra planszowa
1 z 1 osób uznało recenzję za przydatnąIdealna gra zarówno na spotkania towarzyskie, jak i miłe popołudnie w rodzinnym gronie. Zasady dość proste, w instrukcji wszystko zostało dobrze wyjaśnione. Gra ma bardzo ładną szatę graficzną. Może zainteresować każdego, tym bardziej, że do końca nie wiadomo, kto zostanie zwycięzcą. Polecam!
-
Recenzenckie Mistrzostwo ŚwiataOcena: 5/5Dodana przez Emilia T. w dniu 2020-05-24Opinia użytkownika sklepuRecenzja dotyczy produktu typu: gra planszowa
3 z 3 osób uznało recenzję za przydatnąJest to fantastyczna gra inspirowana powieścią Juliusza Verne'a "w 80 dni dookoła świata". Celem graczy jest okrążenie świata w niespełna 80 dni podobnie jak dokonał tego Phileas Fogg. Wyprawa ta swój początek i koniec ma nie gdzie indziej jak w Londynie. Zwycięża gracz, któremu uda się dokonać tego w pierwszej kolejności, a ponadto zaoszczędzi w czasie podróży jak najwięcej pieniędzy. Proste? Proste! Zatem do dzieła ;)
Rozgrywka trwa dość długo. Do przebycia mamy wiele (23690 mil), a wszystko to przekłada się na 12 rund co odpowiada 11 tygodniom i trzem dniom podróży. Dodatkowo każda runda, z wyjątkiem ostatniej, składa się z 6 etapów. Gracze kupują bilety, wynajmują słonia, płyną statkiem, jadą powozem, pociągiem, czasem podróżują na gapę, a czasem wędrują pieszo. W czasie podróży czyhają na nich liczne niebezpieczeństwa. Poza tym, że współgracze mogą pokrzyżować im szyki, trzeba uważać na piratów czy tubylców. Wygląda to początkowo skomplikowanie, ale gdy już zasiądziemy do rozgrywki wszystko szybko staje się jasne. ;)
Aby rozpocząć grę rozkładamy planszę, znacznik rundy ustawiamy na właściwym polu na planszy. Gracze otrzymują po jednej planszetce z postacią i pionku w tym samym kolorze. Każda postać ma jakieś specjalnie umiejętności, które przydają się na etapie kupowania biletów. Na planszy na polu Londyn, czyli na starcie ustawiamy pionki. Każdy otrzymuje też 135 funtów i bilet na lot balonem. Bilety tasujemy i ustawiamy na planszy z biurem podróży. Na zielonym polu zakryte karty "pieszo", na brązowym również zakryte karty brązowych biletów, a 4 z nich odkryte w wyznaczonych miejscach. Resztę elementów tj. pozostałe banknoty, potasowane karty wydarzeń i rund kładziemy obok planszy w dostępnym dla wszystkich miejscu. Ponadto gracz, który rozpoczyna dostaje znacznik pierwszego gracza i to ON w każdej rundzie będzie rozgrywał jako pierwszy.
Jak wspominałam wcześniej każda runda podzielona jest na 6 etapów. Najpierw przesuwamy znacznik rundy na odpowiednie miejsce i odsłaniamy kartę rundy. Znajdziemy na niej dodatkową zasadę, która będzie obowiązywała graczy tylko w trakcie trwania tej konkretnej rundy. Następnie w dwóch kolejnych etapach kupujemy bilety, a pola z których je zabraliśmy uzupełniamy wedle instrukcji. Możemy jeżeli chcemy wziąć też darmowy bilet do pieszej podróży. W etapie czwartym gracze dobierają po 2 bilety z zakrytego stosu w biurze podróży (jeżeli bilety się skończą tasujemy te już wykorzystane i powracają one do biura podróży). Po tych krokach gracze mogą pokusić się o wykorzystanie swoich kart wydarzeń. Otrzymują po jednej za każdy pokonany odcinek podróży. Kolejny etap podróży to czas kiedy gracze przesuwają swoje pionki na planszy o ile oczywiście zgromadzili wcześniej odpowiednie bilety. Ostatni etap to odsprzedaż biletów. Jeżeli mamy na koniec rundy więcej niż 8 musimy pozbyć się nadwyżki...
Gra jest ogólnie bardzo emocjonująca. O ile kupując bilety mamy wpływ na to co trafia w nasze ręce, o tyle gdy bierzemy ze stosu dodatkowe dwa zupełnie nie wiemy co się wydarzy. Ponadto karty wydarzeń dają nam sporo rozmaitych możliwości. Możemy nimi zagrywać na siebie bądź na przeciwnika. Dla nas zawsze są korzystne, dla współgraczy już mniej. Muszą pozbyć się biletu bądź gotówki co oczywiście wcale ich nie cieszy. Gra wymaga ciągłego planowania, kalkulowania, naszej nieustannej uwagi i strategicznego podejścia. Rozgrywka toczy się dynamicznie choć trwa dość długo. Jest swoistym wyścigiem, który wygra ten kto nie będzie bał się podejmować również ryzyka. Chodzi o to też, że nie zawsze musimy kupować bilety. Jeżeli przeczekamy rundę przesuną się one i kto wie może akurat ich cena spadnie. Z drugiej strony nigdy nie wiemy jak zachowa się przeciwnik. Czy czasem pomimo wysokiej ceny nie kupi upatrzonego przez nas biletu i nie pozbawi nas możliwości dalszej podróży.
"Śladami Phileasa Fogga" to gra wykonana z najwyższą dbałością o detale. Jej atutem jest duża plansza, proste zasady, emocjonująca rozgrywka, fantastyczna szata graficzna i wysoka jakość. Z pewnością posłuży nam na długi czas i dostarczy rozrywki sprawdzając się zarówno w roli gry rodzinnej jak i imprezowej. Dla dzieciaków będzie też fajną formą lekcji geografii. Gra bawi i uczy, łączy pokolenia i zabiera nas w najdalsze zakątki świata. Bardzo mi się to podoba. Polecam serdecznie ;)