"Dzikie ptaki Polski" to nie książka, to nie album przyrodniczy - to po prostu karty do gry. Za to przepięknie ilustrowane. Ptaki na obrazkach wyglądają jak żywe. Człowiek przygląda się, zachwyca, miałby ochotę wybrać się na poszukiwanie takich pięknych okazów.
Producent postarał się zresztą o to, by można było połączyć przyjemne z pożytecznym. Podczas gry w karty można poszerzyć swą wiedzę o dzikim ptactwie występującym w Polsce. Dodatkiem do talii jest bowiem broszura edukacyjna, w której zostały opisane wszystkie ptaki uwidocznione na kartach. Co prawda do opisów wkradło się trochę błędów, ale nie przesadzajmy w negatywnych ocenach. Nikt przecież nie traktuje kart do gry jako podręcznika ornitologii. Ilustracje mogą służyć do tego, by zaciekawić młodych ludzi życiem ptaków i sprawić, że w przyszłości rozwinie się z tego pasja.
Gra w karty nie jest dziś rozrywką tak powszechną jak dawniej. Starsi grywali dużo, ale młodzi - pokolenie komputerów, laptopów i smartfonów - sięgają po talię rzadko albo wcale. Dlatego też trafionym pomysłem wydaje się dołączenie do kompletu kart zasad pięciu bardzo popularnych niegdyś gier karcianych: wista, remika, makao, 66 i kierek. Co prawda w niektóre z tych gier można zagrać też na komputerze, ale wiele osób nie ma o tym pojęcia. Warto, aby młode pokolenie poznało jedną z ulubionych rozrywek ich babć i dziadków.
Producent postarał się zresztą o to, by można było połączyć przyjemne z pożytecznym. Podczas gry w karty można poszerzyć swą wiedzę o dzikim ptactwie występującym w Polsce. Dodatkiem do talii jest bowiem broszura edukacyjna, w której zostały opisane wszystkie ptaki uwidocznione na kartach. Co prawda do opisów wkradło się trochę błędów, ale nie przesadzajmy w negatywnych ocenach. Nikt przecież nie traktuje kart do gry jako podręcznika ornitologii. Ilustracje mogą służyć do tego, by zaciekawić młodych ludzi życiem ptaków i sprawić, że w przyszłości rozwinie się z tego pasja.
Gra w karty nie jest dziś rozrywką tak powszechną jak dawniej. Starsi grywali dużo, ale młodzi - pokolenie komputerów, laptopów i smartfonów - sięgają po talię rzadko albo wcale. Dlatego też trafionym pomysłem wydaje się dołączenie do kompletu kart zasad pięciu bardzo popularnych niegdyś gier karcianych: wista, remika, makao, 66 i kierek. Co prawda w niektóre z tych gier można zagrać też na komputerze, ale wiele osób nie ma o tym pojęcia. Warto, aby młode pokolenie poznało jedną z ulubionych rozrywek ich babć i dziadków.