Marcus Buckingham - guru od wzmacniania mocnych stron pracowników i autor bestsellerów oraz szef działu przywództwa i inteligencji zespołowej Ashley Goodall pokazują, że za każdym razem, gdy pojawiamy się w pracy, stykamy się z tymi samymi wielkimi oszustwami: zniekształceniami, fałszywymi założeniami i błędami myślowymi, które prowadzą nieuchronnie do dysfunkcji i frustracji.
- Nade wszystko pragniesz być oceniany.
- Kultura organizacji jest kluczem do jej sukcesu.
- Najważniejsze jest planowanie strategiczne.
- Kompetencje należy mierzyć, a słabości eliminować. Przywództwo jest czymś namacalnym.
Powyższe stwierdzenia sprawiają wrażenie podstawowych prawd dotyczących dzisiejszego środowiska pracy. W rzeczywistości jednak są kłamstwami.
Za pomocą wciągających historii i wnikliwych analiz autorzy ujawniają istotne prawdy, które myślący i otwarci przywódcy szybko docenią.
O tym, że:
- największe znaczenie mają siła i spójność zespołu, a nie kultura firmy;
- powinniśmy mniej się skupiać na odgórnym planowaniu, a bardziej na dostarczaniu pracownikom wiarygodnych, aktualnych informacji;
- zamiast próbować synchronizować cele pracowników, powinniśmy dążyć do wywołania wśród nich poczucia celowości i znaczenia wykonywanej pracy;
- ludzie nie chcą być ciągle oceniani, ale zależy im na życzliwej uwadze.
Opinie o książce
Kiedy z książki biznesowej dowiaduję się czegoś nowego i zyskuję nowe spojrzenie na zagadnienia związane z przywództwem, wiem, że znalazłem coś naprawdę wartościowego w tej kategorii literatury. Dziewięć kłamstw o pracy to właśnie taka pozycja. Prowokuje do myślenia.
"Forbes"
To jedna z najbardziej prowokacyjnych, przejrzyście napisanych książek na temat pracy, jakie kiedykolwiek czytałem, napisana przez znanego badacza przy współpracy wpływowego menedżera talentów. Przygotuj się na to, że po jej przeczytaniu wyrzucisz do kosza swój plan strategiczny i zrezygnujesz z wszechstronności na rzecz rozwijania swojego największego talentu.
Adam Grant, autor bestsellerów "Dawaj i bierz oraz Buntownicy"
Uczy krytycznego i nieszablonowego podejścia do tego, w jaki sposób pracujemy, i pokazuje, jak moglibyśmy robić to inaczej.
"Financial Times"
Dziewięć kłamstw o pracy Marcusa Buckinghama i Ashleya Goodalla — najlepsza książka o zarządzaniu, jaka ukazała się w roku 2019 — kwestionuje wyzwania leżące u podstaw współczesnych praktyk menedżerskich, wśród których jest wiele pochodzących jeszcze z czasów Druckera. W ten sposób daje pewien wgląd w nowy paradygmat zarządzania, lepiej dostosowany do obecnych czasów.
"strategy+business"
O autorach
Ashley Goodall jest wiceprezesem ds. przywództwa i inteligencji zespołowej w Cisco. Wcześniej piastował stanowisko dyrektora odpowiedzialnego za nauczanie i rozwój przywództwa w Deloitte.
Marcus Buckingham to badacz i myśliciel skupiający się na odblokowywaniu ludzkiego potencjału, pomaganiu pracownikom w doskonaleniu wyników oraz kształtowaniu przyszłości świata pracy. Kieruje wszystkimi badaniami dotyczącymi ludzi i wydajności w ADP Research Institute oraz jest autorem oraz współautorem kilku bestsellerów, w tym "Po pierwsze, złam wszelkie zasady" czy "Wykorzystaj swoje silne strony".