Niniejsza pozycja to trzeci zeszyt serii wydawniczej, która powstała z myślą o dzieciach ze specyficznymi trudnościami w nauce pisania.
Celem ćwiczeń zawartych w poszczególnych zeszytach tej serii jest doskonalenie techniki pisania wyrabianie nawyku prawidłowego posługiwania się narzędziami do rysowania i pisania (kredkami, ołówkiem, pisakami, długopisem itp.), wyrabianie nawyku przyjmowania prawidłowej postawy oraz właściwego układu obu rąk podczas pisania wyrabianie umiejętności stopniowego przesuwania ręki piszącej od strony lewej do prawej (ruchy postępujące) oraz z góry na dół (ruchy podbiegające) wyrabianie płynności i precyzji ruchów ręki ułoźonej w pozycji jak przy pisaniu utrwalenie prawidłowej pisowni poszczególnych liter doskonalenie koncentracji uwagi rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej doskonalenie pamięci ruchowej oraz wzrokowej usprawnianie koordynacji wzrokowo-ruchowej utrwalanie znajomości kolorów wzbogacenie słownictwa o nazwy owoców, warzyw i zwierząt
Celem ćwiczeń zawartych w poszczególnych zeszytach tej serii jest doskonalenie techniki pisania wyrabianie nawyku prawidłowego posługiwania się narzędziami do rysowania i pisania (kredkami, ołówkiem, pisakami, długopisem itp.), wyrabianie nawyku przyjmowania prawidłowej postawy oraz właściwego układu obu rąk podczas pisania wyrabianie umiejętności stopniowego przesuwania ręki piszącej od strony lewej do prawej (ruchy postępujące) oraz z góry na dół (ruchy podbiegające) wyrabianie płynności i precyzji ruchów ręki ułoźonej w pozycji jak przy pisaniu utrwalenie prawidłowej pisowni poszczególnych liter doskonalenie koncentracji uwagi rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej doskonalenie pamięci ruchowej oraz wzrokowej usprawnianie koordynacji wzrokowo-ruchowej utrwalanie znajomości kolorów wzbogacenie słownictwa o nazwy owoców, warzyw i zwierząt