Kompendium wiedzy dla menedżerów produktów technologicznych, książka, która pozwoli zdobyć i poszerzyć wiedzę o tworzeniu rozwiązań opartych na technologii: "Zainspirowani. Jak tworzyć kultowe produkty technologiczne".
"Zainspirowani. Jak tworzyć kultowe produkty technologiczne" to publikacja, której autor próbuje odpowiedzieć na pytanie, co sprawia, że nowy produkt odnosi niewiarygodny sukces i staje się produktem kultowym, bądź też, mimo ogromnego potencjału, zalicza spektakularną porażkę. Wskazuje, że nie tylko dobry pomysł decyduje o losach nowego produktu, ale ma na to wpływ także sposób zarządzania nowym projektem. Świetny i pożądany produkt jest owocem pracy osób, które potrafią pogodzić sprzeczne interesy i wykonać tytaniczną pracę, przynoszącą właściwe efekty.
Publikacja adresowana jest przede wszystkim do menedżerów produktów technologicznych. Dzięki zawartym w niej wskazówkom, pozwalającym na budowanie zespołów wydajnych i wysoce elastycznych, czytelnik zdobędzie, ugruntuje oraz usystematyzuje swoją wiedzę na temat problemów i wyzwań typowych dla tworzenia rozwiązań opartych na technologiach.
Autor nie szczędzi praktycznych porad z dziedziny zarządzania produktem, podając dziesiątki przykładów z działalności liderów branży. Wyjaśnia w szczegółowy sposób techniki i zasady testowania nowych produktów. Robi to w sposób przystępny, poparty ciekawymi przykładami, inspirując czytelnika do stworzenia produktu wzbudzającego zachwyt użytkowników.
Marty Cagan zwraca uwagę na dobór właściwego rozwiązania produktowego i zachęca do stosowania filozofii Agile. Wskazuje cechy, jakie powinien mieć udany produkt, by mieć szansę na sukces, omawia poszczególne błędy projektowe i punktuje przyczyny porażek. Mówi też o tym, w jaki sposób pogodzić sprzeczne wymagania wszystkich zainteresowanych nowym produktem.
Publikacja podzielona jest na pięć części, zawierających łącznie 67 rozdziałów. Autor zachęca w nich do uczenia się od najlepszych firm technologicznych, podpowiada, jak budować zespoły produktowe i omawia rolę poszczególnych osób w procesie tworzenia produktu, wskazuje, jak zaprojektować właściwy produkt i dobrać właściwy proces tworzenia produktu.
Marty Cagan to specjalista od zarządzania produktem z ponad dwudziestoletnim stażem. Współpracuje z liderami rynku: eBay, AOL, Netscape Communications, Hewlett-Packard. W wielu firmach technologicznych całego świata jego zadaniem jest poprawa innowacyjności i szybkości.