Odwołując się do swojego kilkudziesięcioletniego doświadczenia jako pioniera w dziedzinie przedsiębiorczości oraz inwestowania, Steve Case oświadcza, że wkraczamy w nową erę. Nadchodzi trzecia fala internetu, która radykalnie zmieni najważniejsze gałęzie gospodarki i doprowadzi do odrodzenia przedsiębiorczości.
Podczas pierwszej fali AOL i inne firmy zapewniły konsumentom połączenia internetowe. W trakcie drugiej fali takie firmy jak Google czy Facebook wyposażyły internet w nowe możliwości wyszukiwania informacji i budowy sieci kontaktów, a takie aplikacje jak Snapchat czy Instagram umożliwiły błyskawiczny sukces smartfonowej rewolucji. Zdaniem Case?a teraz wkraczamy w trzecią falę: okres, w którym przedsiębiorcy posłużą się technologią, by dokonać przełomu w najważniejszych gałęziach realnej gospodarki ? m.in. w ochronie zdrowia, edukacji, transporcie, energetyce i żywieniu ? i aby radykalnie przekształcić nasze życie.
"Trzecia fala" to częściowo pamiętnik, częściowo manifest, a częściowo instrukcja na przyszłość, to ważna lektura dla każdego, kto chce przetrwać ? i rozwijać się ? w tej szybko zmieniającej się epoce cyfrowej.
- Autor: Steve Case
- Wydawnictwo Studio Emka
- Oprawa: Miękka
- Rok wydania: 2017
- Ilość stron: 276
- Stan: nowy, pełnowartościowy produkt
- Model: 9788365068330
- Język: polski
- Podtytuł: Wizja gospodarki przyszłości
- Oryginalny tytuł: THE THIRD WAVE: An Entrepreneur`s Vision of the Future
- Tłumacz: Kamińska Anna Dorota
- Nr wydania: 1
- ISBN: 9788365068330
- EAN: 9788365068330
- Wymiary: 14.5x21 cm
Recenzje książki Trzecia fala wizja gospodarki przyszłości (2)
-
Recenzenckie Mistrzostwo ŚwiataOcena: 5/5Dodana przez Katarzyna M. w dniu 2017-11-13Opinia użytkownika sklepuRecenzja dotyczy produktu typu: książka
0 z 0 osób uznało recenzję za przydatnąAutor książki, Steve Case to pioniera w dziedzinie przedsiębiorczości oraz inwestowania. Case wiele lat temu stworzył w USA firmę American Online. Być może ta nazwa niewiele wam mówi, ale firma ta przez lata była liderem w obsłudze ruchu internetowego. A to o czymś świadczy.
Case stworzył także Startup America, inicjatywę z ramienia Białego Domu, która ma na celu promowania nowatorskiej przedsiębiorczości.
Jego majątek netto to 1,34 miliarda USD.
Tytuł książki i zagadnienia w niej poruszane mogą początkowo wiele osób przestraszyć. Jednak bez obaw, Trzecią falę czyta się doskonale.
Jest to książka napisana bardzo merytorycznie, zarówno ze znajomością tematu, jak i pasją, a także niezwykle przystępnie.
Książka składa się z kilku części i jest swoistym miksem opowieści o samym jej autorze, o jego życiu oraz ideologii i dochodzeniu do obecnego miejsca, sporej porcji rad i przestróg dla osób startujących w świecie biznesu, ale także dla tych, które są w nim już zadomowione. Rady i informacje znajdujące się w jakby ostatniej części Trzeciej fali dot. instytucji rządowych w szerokim tego słowa znaczeniu, ich szans, roli i obowiązków we współczesnym nowoczesnym społeczeństwie i jego gospodarce.
Jest to lektura bardzo ciekawa, momentami wręcz pasjonująca i z pewnością zainteresuje wiele osób, nie tylko z grona biznesmenów startupowców czy informatyków.
Przyszłość, tytułowa trzecia fala przedstawione przez autora, fascynują i nie ukrywam odrobinę przerażają. Z pewnością jednak owa fala zmieni nasze ludzkie życie, sposoby funkcjonowania w świecie, to co będzie możliwe i co się będzie z nami działo. Bez wątpienia
wkraczamy w zupełnie nową fazę ewolucji technologicznej, fazę, w której internet będzie w pełni zintegrowany z każdą częścią naszego życia.
Dlaczego? Jak to możliwe? Co to za sobą niesie? Tego dowiecie się z lektury tej bardzo ciekawej książki. -
Recenzenckie Mistrzostwo ŚwiataOcena: 5/5Dodana przez Justyna G. w dniu 2017-10-14Opinia użytkownika sklepuRecenzja dotyczy produktu typu: książka
0 z 0 osób uznało recenzję za przydatnąNa fali
Trzecia fala nie jest apokaliptyczną wizją przyszłości, nie oznacza końca świata (przynajmniej w dosłownym tego słowa znaczeniu), nie ma też nic wspólnego z popularnymi filmami katastroficznymi. Trzecia fala to bowiem czas Internetu, nowy rozdział nie tylko dla gospodarki, ale i dla wszystkich podmiotów gospodarczych i osób fizycznych w niej funkcjonujących. To czas, w którym firmy musząc pogodzić się z nowymi warunkami prowadzenia działalności, nowymi formami kontaktu, kanałami sprzedaży, formami marketingu, a nawet … profilem działalności.
Książka „Trzecia fala” autorstwa Steve`a Case, opowiada właśnie o takiej trzeciej fali, a właściwie o funkcjonowaniu firm w dobie Internetu. Kolejne już wydanie publikacji „Trzecia fala. Wizja gospodarki przyszłości”, z pewnością powtórzy sukces poprzedniego. Zawiera ona nowy rozdział, w którym autor przedstawił listę siedmiu przemyślanych pomysłów, dotyczących wykorzystana technologii i innowacji do tworzenia przyszłości. Tym większą wartość książka opublikowana nakładem Wydawnictwa Studio Emka ma dla praktyków biznesu, dla wszystkich, którzy sprawują w firmach funkcje zarządcze, a także dla tych, którzy firmy te posiadają. To również publikacja adresowana do studentów i osób zgłębiających temat, tym cenniejsza, że dzięki oparciu jej na osobistych doświadczeniach autora, stanowi swego rodzaju case study i to z gotowymi rozwiązaniami.
W kolejnych rozdziałach tej książki, która stanowi zarówno poradnik prowadzenia biznesu, jak i swego rodzaju pamiętnik, poznajemy zarówno historię autora i przebieg ścieżki jego kariery, spektakularnych wzlotów i upadków, jak i metody prowadzenia firmy przyszłości. Czytamy o uruchomieniu serwisu AOL, wejściu na giełdę, a także aktywności w cyberprzestrzeni. Case podkreśla, że obecnie sukces firmy w dobie trzeciej fali musi opierać się na trzech P, tj. partnerstwie, polityce i wytrwałości.
Autor tłumaczy, że „przedsiębiorcy trzeciej fali muszą znaleźć sposób na zachowanie równowagi między perspektywa fachowca i nieustępliwym, rewolucyjnym uporem przedsiębiorcy”. Ostrzega również przed sytuacją, w jakiej znajdzie się wiele stabilnych dotąd i przynoszących zyski firm, w obliczu zbliżania się trzeciej fali, jeśli nie nauczą się one tą falą zarządzać. Zauważa również, że stajemy się powoli społeczeństwem start-upów, które powstawać będą w miastach mających dotychczas marginalne znaczenie. Dokładnie wyjaśnia, jak należy pracować z rządem oraz podaje obszary, na których rząd ten powinien się skupić, formułuje też przesłanie, zarówno dla przedsiębiorców, jak i dla przedsiębiorców, Ameryki korporacyjnej oraz rządu.
To wszystko sprawia, że „Trzecia fala” stanowi dokładną instrukcję, jak na tej fali się unosić, a co więcej – jak zmierzać w kierunku celu wykorzystując potencjał, jaki ze sobą fala ta niesie. Porywający sposób przedstawiania swojej biznesowej historii, który stosuje autor sprawia, że książkę – mimo niełatwej tematyki – czyta sie jednym tchem. Jeśli jeszcze towarzyszyć temu będzie wprowadzenie rad podanych przez Casey`a w życie, możemy być pewni, że publikacja ta stanowić będzie przepustkę do sukcesu firmy przyszłości.
Justyna Gul
Qultura słowa