Miasto, do którego cię wprowadzam, jest ogromne i skomplikowane jak labirynt. Nigdy przedtem w nim nie byłeś - tak Michel Faber rozpoczyna swoją powieść. I ku naszemu zdumieniu tym miastem okazuje się Londyn. Jednak scenerią powieści nie jest metropolia, jaką znamy z turystycznych folderów, lecz pajęcza sieć brudnych wiktoriańskich uliczek. To tu pracuje główna bohaterka - Sugar - prostytutka o przeciętnej urodzie, która dzięki doskonałej znajomości mężczyzn, inteligencji i niezwykłemu w jej zawodzie oczytaniu oczarowuje bogatego właściciela firmy perfumeryjnej. Sugar staje się utrzymanką Williama Rackhama, pomaga mu w prowadzeniu firmy, by w końcu wprowadzić się do rezydencji jako niańka jego niekochanej córki. Bestsellerowa powieść Fabera oprowadza czytelnika po londyńskich ulicach, pozwala poczuć atmosferę dzieł najważniejszych angielskich autorów tej epoki: Dickensa, Brontë, Carrolla i innych. Jednocześnie współczesne spojrzenie autora sprawia, że powieść doskonale się czyta i każdy może w niej znaleźć coś dla siebie.
Szkarłatny płatek i biały jest mieszanką melodramatu, gotyckiego horroru, satyry i powieści sentymentalnej. Powieść pełna duchów literackiej przeszłości, mroczna, choć równocześnie dowcipna.
"The Observer"
Wspaniała historia o miłości, grzechu, konfliktach rodzinnych i podziałach klasowych. Trudno się od niej oderwać.
"Publishers Weekly"
Michel Faber wydał dzieło, jakie mógłby napisać Dickens, gdyby wolno mu było mówić o wszystkim. Nie brakuje tu żadnego ze znanych nam z wiktoriańskich powieści wątków - chora psychicznie żona, dominująca prostytutka, prawie artysta - wszyscy oni są przedstawieni w sposób absolutnie współczesny. Podczas gdy kiedyś powieść wiktoriańska była zdobiona pełnymi taktu przemilczeniami, teraz roi się w niej od brutalnych faktów i mrocznych detali.
"The Guardian"
Faber, na wzór pisarzy wiktoriańskich, potrafi barwnie opowiadać historie. To znakomita, klasyczna literatura.
"The Washington Post"
Sugar jest uwodzicielską, niezapomnianą bohaterką.
"Daily Express"