Eric Maigret profesor socjologii mediów na Uniwersytecie Paris III Sorbonne-Nouvelle pracownik naukowy w krajowym Centrum Badań Naukowych wykładowca w Instytucie Nauk Politycznych w Paryżu. Chociaż rola mediów masowych jest w sferze społecznej bezdyskusyjna trudna jest jednak do uchwycenia. Dyskusja grzęźnie oscylując między protestami przeciwko skandalizującym programom typu reality show przeciwko zaniedbywaniu kultury i demokracji na korzyść komunikatywności a nadzieją na przejrzystość i wiarygodność jaką umożliwiają nowoczesne techniki przekazu. Podręcznik jest świetnie skonstruowanym syntetycznym ujęciem najważniejszych związków jakie łączą badania nad komunikacją z badaniami mediów. Obok historii socjologii komunikacji i mediów obejmuje też ciągły dialog z dawnymi wielkimi teoriami. To intrygujące spojrzenie na teraźniejszość i przyszłość nauki o mediach nie pomija aspektów krytycznych i zarysowuje nowe perspektywy poznawcze. Autor opowiada się za pogodzeniem badań nad wytwarzaniem i nad odbiorem podkreśla korzyści płynące z przyjęcia szerszej perspektywy kulturoznawstwa. Książka Erica Maigret jest nowoczesnym interdyscyplinarnym podręcznikiem dla wielu dziedzin humanistyki. Pomysłowa forma prezentowania bogatych treści - zabiegi mnemotechniczne - pozwala błyskawicznie przyswoić wiedzę. Atrakcyjny przedmiot i zalety stylu pisarskiego autora sprawiają że książka będzie wydarzeniem rynkowym.
Oficyna Naukowa 2013, ISBN: 9788377370094, 135x215, 486 s., oprawa twarda
Socjologia komunikacji i mediów Eric Maigret