Pory Roku to gra strategiczna oparta na rzutach kośćmi i budowaniu własnej talii kart. Gracze wcielą się w magów, którzy biorą udział w owianym legendą Turnieju Dwunastu Pór Roku. Tylko jeden z nich zostanie nowym Arcymagiem królestwa Xidit.
To propozycja od Wydawnictwa Rebel dla fanów gier strategicznych utrzymanych w klimacie fantasy. W Porach Roku rozgrywka jest dynamiczna. Cały czas się zmienia, a wszystkie ruchy warto planować bardzo uważnie. Każde kolejne podejście do gry to nowe kombinacje, wariacje i możliwości, więc zabawa nie znudzi po pierwszej rozgrywce.
Szukasz pomysłu na prezent albo rozrywki na kameralne spotkanie? Lubisz gry, w których rozgrywka nie kończy się po 15 minutach? Które wymagają od graczy planowania? A może w ramach odskoczni od rzeczywistości chcesz zanurzyć się w świat magii i potyczek na zaklęcia?
Jak wygląda rozgrywka?
Gra w Pory Roku jest podzielona na dwie fazy: Preludium i Turniej.
Preludium to etap przygotowań do trwającego 3 lata Turnieju. W tej części gry uczestnicy wymieniają się kartami Mocy, by każdy mógł zbudować swoją talię. To czas na zebranie efektów i na opracowanie strategii. Każdy z uczestników swoją talię 9 kart Mocy będzie musiał podzielić na 3 zestawy.
Turniej to główna część zabawy. Obejmuje 12 pór roku, czyli 3 lata. Gracze rzucają kośćmi odpowiednimi dla danej pory roku. Te wskazują im akcje, jakie będą mogli wykonać. Wszystko po to, by mogli zebrać jak najwięcej punktów prestiżu. Ale uwaga: korzystanie z kart Mocy wiąże się z kosztem, który trzeba opłacić.
Tytuł Arcymaga królestwa Xidit zdobędzie ten, kto najlepiej zaplanuje swoją rozgrywkę.
W pudełku gry Pory Roku znajdziesz:
- główną planszę,
- 1 tor kryształów,
- 1 znacznik rundy,
- 1 znacznik pory roku,
- 4 plansze graczy,
- 8 żetonów biblioteki,
- 16 znaczników czarnoksiężników,
- 20 kości pór roku,
- 40 zaawansowanych kart mocy,
- 60 podstawowych kart mocy,
- 64 żetony energii.
Wiek graczy: 14+
Liczba graczy: 2-4
Czas rozgrywki: ok. 60 min.
Dowiedz się więcej o grze