"Podręcznik perswazji. Najskuteczniejsze metody przekonywania innych i świadomej ochrony przed manipulacją" to rodzaj poradnika, który przyda się niemal każdemu Czytelnikowi. Zawarte w nim fakty oraz zalecenia z pewnością wykorzysta zarówno osoba pracująca z innymi ludźmi, nauczyciel, trener, rodzic, jak i spec od reklamy czy marketingu. Autor, posiadając wiedzę z zakresu psychologii, zarządzania oraz prawa, specjalizuje się w pomaganiu jednostkom, jak i organizacjom w osiąganiu zaplanowanych celów. Swoim doświadczeniem trenera osobistego dzieli się z Czytelnikami na kartach niniejszej publikacji.
Jak zapewnia autor, działanie racjonalne jest mitem, nikt z nas nie jest wolny od podszeptów własnych emocji ani sugestii innych. Podejmując decyzje kierujemy się błędami poznawczymi, chwilowymi impulsami, a na dodatek jesteśmy podatni na manipulację, choć nie zdajemy sobie z tego sprawy. Podobnie jest z naszym wpływaniem na innych, przekonywaniem ich do naszych pomysłów czy do podejmowania określonych działań, motywowaniem do danej aktywności. Jednakże autor ma dla Czytelnika również dobrą wiadomość. Przekonuje, że zarówno umiejętności perswadowania, jak i odporności na perswazję innych można się z powodzeniem nauczyć, a jego książka ma temu służyć.
Autor podaje wiele przykładów ukrytego przekazu, werbalnej i niewerbalnej manipulacji i perswazji. Poznanie tych technik pomoże Czytelnikowi nauczyć się w określony z góry sposób wpływać na swojego rozmówcę, a co za tym idzie osiągnąć skuteczność, tak w życiu zawodowym, jak i osobistym.
Dr Mateusz Grzesiak, przedsiębiorca, trener i konsultant. Ukończył studia magisterskie z prawa oraz psychologii, jest doktorem nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu. Szkoli międzynarodowo od ponad 14 lat w 7 językach, głównie na rynkach europejskich i amerykańskich. Pomaga ludziom i organizacjom osiągnąć zaplanowane cele poprzez dostarczanie narzędzi komunikacyjnych w czterech obszarach biznesu i życia osobistego: sprzedaży i marketingu, samorealizacji i relacji, kultury i wartości, przywództwa i zarządzania. Jego zainteresowania naukowe dotyczą szeroko rozumianego brandingu w mediach społecznościowych.