Dane nie muszą być wcale nudnym tematem, którym można jedynie zniechęcić słuchacza do tego, co chcemy mu przekazać. Trzeba tylko nauczyć się tworzyć z nich wciągające opowieści. Jak to zrobić? Na to pytanie odpowie książka Nancy Duarte, "Opowieści ukryte w danych".
Nie można nikogo winić za to, że woli słuchać opowieści niż suchych danych - tak po prostu zbudowane są nasze mózgi. To historie nas ciekawią, wciągają i poruszają nasze emocje. Dlatego tak ważne jest, by używać danych do tworzenia opowieści, które zbudują więź między mówcą a słuchaczem. Początkowo może się to wydawać trudne, ale gdy już się tego nauczysz, zrozumiesz, jak wielkie ma to znaczenie.
Kluczowa dla sposobu przekazywania informacji jest empatia. Jeśli potrafisz wczuć się w sytuację swojego odbiorcy, to dotrzesz do niego i przekonasz go do swoich racji. Książka "Opowieści ukryte w danych" nauczy Cię w empatyczny sposób tworzyć opowieści na podstawie pozornie suchych danych i klarownie je komunikować oraz wizualizować, aby na długo zapadały w pamięć. Będziesz wiedzieć, w jaki sposób wydobyć te ukryte opowieści na światło dzienne. To umiejętność, którą posiadają najwięksi liderzy świata biznesu, a Ciebie nauczy tego specjalistka w dziedzinie, Nancy Duarte. Taka lekcja pomoże Ci rozwinąć swoje kompetencje i da narzędzia przekonywania innych, zwiększając Twoje szanse na zdobycie wysokiej pozycji w firmie.
Nancy Duarte jest amerykańską pisarką i mówczynią, szefową firmy designerskiej Duarte Design, tworzącej prezentacje dla wielkich korporacji i organizacji. Po angielsku opublikowała kilka książek dotyczących sposobu prezentowania danych. Współpracowała między innymi z Alem Gore'em przy słynnymi filmie "Niewygodna prawda".
Nie można nikogo winić za to, że woli słuchać opowieści niż suchych danych - tak po prostu zbudowane są nasze mózgi. To historie nas ciekawią, wciągają i poruszają nasze emocje. Dlatego tak ważne jest, by używać danych do tworzenia opowieści, które zbudują więź między mówcą a słuchaczem. Początkowo może się to wydawać trudne, ale gdy już się tego nauczysz, zrozumiesz, jak wielkie ma to znaczenie.
Kluczowa dla sposobu przekazywania informacji jest empatia. Jeśli potrafisz wczuć się w sytuację swojego odbiorcy, to dotrzesz do niego i przekonasz go do swoich racji. Książka "Opowieści ukryte w danych" nauczy Cię w empatyczny sposób tworzyć opowieści na podstawie pozornie suchych danych i klarownie je komunikować oraz wizualizować, aby na długo zapadały w pamięć. Będziesz wiedzieć, w jaki sposób wydobyć te ukryte opowieści na światło dzienne. To umiejętność, którą posiadają najwięksi liderzy świata biznesu, a Ciebie nauczy tego specjalistka w dziedzinie, Nancy Duarte. Taka lekcja pomoże Ci rozwinąć swoje kompetencje i da narzędzia przekonywania innych, zwiększając Twoje szanse na zdobycie wysokiej pozycji w firmie.
Nancy Duarte jest amerykańską pisarką i mówczynią, szefową firmy designerskiej Duarte Design, tworzącej prezentacje dla wielkich korporacji i organizacji. Po angielsku opublikowała kilka książek dotyczących sposobu prezentowania danych. Współpracowała między innymi z Alem Gore'em przy słynnymi filmie "Niewygodna prawda".