Opis
Publikacja "Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi" zgłębia szczegóły związane z prawidłowo prowadzoną neurodydaktyką. A czy Ty wiesz, jak można uczyć w sposób przyjazny dla mózgu?
"Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi" to interesująca książka, będąca jednocześnie obszernym studium tematycznym. Zebrano w niej wszelkie wnioski, jakie można wyciągnąć z poszczególnych neuronauk. Wciąż następuje postęp w każdej z tych dziedzin, obecnie jest możliwość weryfikacji metod nauczania, które wykorzystuje się w przedszkolach, szkołach oraz domach.
Książka daje bardzo jasny przekaz, że sami poprzez tworzenie określonego środowiska wpływamy na to, czym zajmą się najmłodsi. Co ważne, neurobiolodzy zaprzeczają wielu mitom, które dla swojej własnej wygody stworzyli sobie nauczyciele i rodzice. Mózgi dzieci kształtują się już od początku, dlatego też trzeba na to tak bardzo uważać. Publikacja ma więc trafić nie tylko do studentów kierunków pedagogicznych, ale i do rodziców oraz nauczycieli, którzy już borykają się z różnymi problemami wychowawczo-dydaktycznymi. Istotne jest to, by nie ignorować całej dostępnej nam wiedzy o tym, w jaki sposób wyglądają poszczególne procesy uczenia się.
Doktor Marzena Żylińska to specjalista od metodyki oraz neurodydaktyki. Jest propagatorką wprowadzania do szkół nowej kultury edukacyjnej, która miałaby się opierać na wnioskach, które płyną z neuronauk. Jest wykładowcą w Nauczycielskim Kolegium Języków Obcych w Toruniu. Zajmuje się także promocją twórczego wykorzystania nowych technologii w nauczaniu.
"Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi" to interesująca książka, będąca jednocześnie obszernym studium tematycznym. Zebrano w niej wszelkie wnioski, jakie można wyciągnąć z poszczególnych neuronauk. Wciąż następuje postęp w każdej z tych dziedzin, obecnie jest możliwość weryfikacji metod nauczania, które wykorzystuje się w przedszkolach, szkołach oraz domach.
Książka daje bardzo jasny przekaz, że sami poprzez tworzenie określonego środowiska wpływamy na to, czym zajmą się najmłodsi. Co ważne, neurobiolodzy zaprzeczają wielu mitom, które dla swojej własnej wygody stworzyli sobie nauczyciele i rodzice. Mózgi dzieci kształtują się już od początku, dlatego też trzeba na to tak bardzo uważać. Publikacja ma więc trafić nie tylko do studentów kierunków pedagogicznych, ale i do rodziców oraz nauczycieli, którzy już borykają się z różnymi problemami wychowawczo-dydaktycznymi. Istotne jest to, by nie ignorować całej dostępnej nam wiedzy o tym, w jaki sposób wyglądają poszczególne procesy uczenia się.
Doktor Marzena Żylińska to specjalista od metodyki oraz neurodydaktyki. Jest propagatorką wprowadzania do szkół nowej kultury edukacyjnej, która miałaby się opierać na wnioskach, które płyną z neuronauk. Jest wykładowcą w Nauczycielskim Kolegium Języków Obcych w Toruniu. Zajmuje się także promocją twórczego wykorzystania nowych technologii w nauczaniu.