Czy w świecie medialnej inkwizycji odważysz się myśleć samodzielnie?
Jest rok 2030, po ulicach jeżdżą elektryczne samochody, drony dostarczają paczki, a książki niemal odeszły w zapomnienie. Urzędnicy z Ministerstwa Prawdy kontrolują całe społeczeństwo – z pokoju sto jeden manipulują niczego nieświadomymi obywatelami zanurzonymi w cyfrowym świecie.
Studentka dziennikarstwa Julia Romero podejmuje śledztwo w sprawie śmierci ojca, którą uznano za samobójstwo. Kilka lat temu Gabriel Romero pisał artykuły obnażające działania Ministerstwa Prawdy. Został wyrzucony z redakcji, a po śmierci żony w wypadku pogrążył się w odmętach nałogu. Julia uświadamia sobie, że to, co brała dotąd za paranoję ojca, wcale nią nie było. Stopniowo odkrywa kolejne warstwy rzeczywistości, w której żyje. Nie zdaje sobie jednak sprawy, z jakim przeciwnikiem przyjdzie jej się zmierzyć...
Ministerstwo Prawdy to opowieść o społeczeństwie informacyjnym, w którym coraz trudniej odróżnić, co jest prawdą, a co kłamstwem. W tym świecie sieci społecznościowe stały się nową inkwizycją, zdolną do wskazywania i linczowania opinii lub zachowań, innymi słowy – nową formą cenzury.
Powieść Carlosa Augusto Casasa zawiera refleksję na temat naszego życia, którego coraz większa część odbywa się w wirtualnej rzeczywistości. To prowokująca do myślenia dystopia, stająca się coraz bardziej realna. Ta niezwykle aktualna powieść uświadamia nam, dokąd zmierzamy.
O autorze
Carlos Augusto Casas – pochodzący z Madrytu pisarz i dziennikarz. Karierę rozpoczął w gazecie „Diario 16” jako dziennikarz śledczy. Współpracował ze stacjami telewizyjnymi TVE, Antena 3, Cuatro, Telecinco i La Sexta. Obecnie łączy dziennikarstwo z pracą nad serią kryminałów Estrella Negra, publikowaną przez Editorial Cuadernos del Laberinto. Jego opowiadania ukazywały się w licznych antologiach. Pierwsza powieść Casasa, Ya no quedan junglas adonde regresar (2017), odbiła się głośnym echem i otrzymała najważniejsze nagrody dla czarnego kryminału: Premio Wilkie Collins, Premio Tuber Melanosporum, Premio Ciudad de Santa Cruz i Premio Tormo Negro. Znalazła się też w finale nagrody Premio Silverio Cañada, wręczanej podczas festiwalu Semana Negra w Gijón.