- Autorzy: Alicja Cewe, Alina Magryś-Walczak, Halina Nahorska, Małgorzata Krawczyk, Maria Kruk
- MEN: 549/1/2012/2015
- Wydawnictwo Podkowa
- Rok wydania: 2015
- Oprawa: Miękka
- Ilość stron: 312
- Format: 16,5x23,5 cm
- Stan: nowy, pełnowartościowy produkt
- Model: 9788365120984
- Język: polski
- Podtytuł: Szkoła ponadgimnazjalna
- ISBN: 9788365120984
Założenia kształtu systemu egzaminów końcowych dostosowanych zakresowo do nowej podstawy programowej.
Wprowadzenie (z możliwością wcześniejszego wprowadzenia niektórych elementów): rok 2012 egzamin gimnazjalny, rok 2015 - matura i sprawdzian po szkole podstawowej.
Matematyka Egzamin składa się z zadań zamkniętych oraz 2-3 zadań wymagających przedstawienia toku rozumowania, ocenianych holistycznie według upublicznionych ogólnych kryteriów. Stosowany sposób przyznawania punktów za poszczególne zadania zamknięte oraz opis sposobu oceniania toku rozumowania uczniów jest stały i jawny. W szkołach kończących się maturą, po egzaminie podstawowym można przystąpić do drugiej części egzaminu – na poziomie rozszerzonym.
Zgodnie z powyższymi założeniami w podręcznikach z serii Matematyka w otaczającym nas świecie oraz w zbiorach zadań do podręczników, po każdym rozdziale zamieściliśmy zestawy zadań zamkniętych.
Podręczniki do ZSZ, liceum i technikum oraz zbiory zadań napisane są tematami lekcji, co powinno ułatwić nauczycielowi dobór zadań potrzebnych do wykształcenia poszczególnych umiejętności zawartych w nowej podstawie programowej z matematyki.