"Wszyscy jesteście idiotami. Co gorsza - martwymi idiotami. jasne, wiem jak to działa - każdy z was jest ogniwem łańcucha i bla, bla, bla. Cóż jedno słabe ogniwo wystarczy, żeby łańcuch zerać. Powodzenia więc - trzymajcie się za rączki i śpiewajcie rzewne pioseneczki, ale kiedy tylko zaufacie niewłaściwej osobie, będziecie zjadać się nawzajem, jak reszta tych dzikusów na zewnątrz."
W grze Martwa Zima gracze tworzą grupę ocalałych po niszczącej apokalipsie zombie. Muszą przetrwać w prowizorowanej kolonii, niezwykle ciężką zimę. Starają się realizować wspólny dla całej kolonii cel, jednocześnie pamiętając o tym, że każdy z nich kontroluje grupę postaci, która realizuje swoje własne ukryte misje i interesy. tylko gracz, który wykona swoje całe tajne zadanie wygrywa. Możliwe, że wśród Was będzie czaił się zdrajca.
W grze zawarte są:
10 dwustronnych kart celu głównego
24 karty ukrytych celów
10 kart ukrytych celów zdrajcy
10 kart ukrytych celów wygnańca
30 kart ocalałych
5 kart pomocy gracza
1 znacznik pierwszego gracza
165 kart przedmiotów
20 kart zagrożeń
80 kart rozdroży
25 znaczników obrażeń
20 znaczników darmozjadów
20 znaczników żywności
20 znaczników hałasu
20 znaczników barykady
6 znaczników głodu
2 znaczniki toru
30 kartonowych figurek zombie
20 znaczników zombie
30 kartonowych figurek ocalałych
60 plastikowych podstawek
1 plansza kolonii
6 kart lokacji
1 instrukcja
30 kości akcji
1 kość ryzyka