Poznaj ogromne możliwości języka ActionScript 2.0 ActionScript to obiektowy język programowania zaimplementowany w jednym z najpopularniejszych narzędzi do tworzenia interaktywnych witryn WWW, czyli w programie Macromedia Flash. Korzystanie z ActionScriptu pozwala wydobyć z Flasha możliwości niedostępne z poziomu jego narzędzi graficznych i animacyjnych. ActionScript daje projektantowi niemal nieograniczoną swobodę twórczą. Za pomocą odpowiednio skonstruowanych skryptów można tworzyć zarówno proste przyciski i animacje, jak i złożone mechanizmy pobierania danych z zewnętrznych źródeł, dynamicznego generowania grafiki i dokumentów oraz sterowania animacją w zależności od działań użytkownika. Książka "Macromedia Flash 8 ActionScript. Oficjalny podręcznik", przygotowana we współpracy z producentem Flasha -- firmą Macromedia, umożliwi Ci odkrycie niesamowitych możliwości języka ActionScript. Wykonując przedstawione w niej ćwiczenia i projekty, poznasz składnię tego języka i zasady programowania obiektowego. Dowiesz się, jak za pomocą skryptów kontrolować odtwarzanie animacji i zachowanie obiektów na scenie oraz nauczysz się korzystać w animacjach z elementów pobieranych z plików i baz danych.
Przeczytasz o przetwarzaniu plików XML, weryfikowaniu danych wprowadzanych przez użytkownika oraz odtwarzaniu plików multimedialnych za pomocą Flasha.
- Elementy panelu Actions
- Składnia języka ActionScript
- Funkcje i instrukcje warunkowe Klasy obiektów
- Obsługa zdarzeń Korzystanie z plików graficznych i cyfrowego wideo
- Tworzenie komponentów
- Odczyt danych z plików zewnętrznych
- Drukowanie z poziomu prezentacji
- Optymalizacja plików SWF
Helion 2007, ISBN: 9788324603121, 170x230, 488 s., oprawa miękka
Macromedia Flash 8 ActionScript Oficjalny podręcznik + CD Jobe Makar, Danny Patterson