Wychowanie przedszkolne - książki i podręczniki dla nauczycieli
-
Trening słuchu. Ćwiczenia rozwijające percepcję słuchową u dzieci
Proponowana pozycja jest zbiorem ponad 200 zabaw kształtujących percepcję słuchową w zakresie wszystkich jej funkcji, pogrupowanych tematycznie, uwzględniających stopniowanie trudności. Przeznaczone są one dla dzieci w wieku od 4 do 10 lat. Mogą być realizowane jako cykl zajęć prowadzonych... -
Diagnoza rozwoju dziecka przedszkolnego. Program
Program do diagnozy i obserwacji dzieci przedszkolnych stanowi opis sposobu realizacji celów kształcenia i zadań ustalonych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego. Zawiera: szczegółowe cele kształcenia i wychowania, treści zgodne z treściami nauczania zawartymi w podstawie programowej... -
Karty pracy z ćwiczeniami korekcyjno-kompensacyjnymi. Klasy 1-3
Ćwiczenia w tej teczce zostały podzielone na sześć działów dotyczących umiejętności, z którymi uczniowie w wieku wczesnoszkolnym najczęściej mają problemy. Są to: sprawność manualna grafomotoryka percepcja wzrokowa percepcja słuchowa pisanie czytanie -
Wielki podręcznik dla nauczycieli żłobków i przedszkoli
Zagadnienia teoretyczne, zabawy, pomysły, scenariusze. Od narodzin do wieku szkolnego. Takiej książki jeszcze nie było! Nowe wyzwania współczesnej pedagogiki wymagają od nauczycieli szczególnych kompetencji oraz umiejętności reagowania na nieustanne zmiany w systemie edukacji. Ta publikacja to... -
Pokazywane wierszyki i zabawy paluszkowe + CD
Pokazywane wierszyki i zabawy paluszkowe to publikacja zawierająca 34 wierszyki i 16 piosenek oraz wiele innych propozycji zabaw, które pozwolą wspomóc rozwój mowy i sprawność manualną dzieci.Książka jest zbiorem autorskich pomysłów o charakterze zabaw paluszkowych i ilustracyjnych, które każdego... -
Lewa ręka rysuje i pisze. Ćwiczenia przygotowujące do pisania dla dzieci leworęcznych. Część 3
Jest to trzecia część zestawu ćwiczeń dla dzieci leworęcznych przeznaczona dla 6- i 7-latków. Poza rysunkami zawiera ćwiczenia wprowadzające kolejne litery. Ćwiczenia służą usprawnieniu motorycznemu ręki oraz współpracy ręki i oka (koordynacji wzrokowo-ruchowej). Jeśli dziecko osiągnie taką... -
Historyjki słuchowe i dźwięki. Materiał ilustracyjno-dźwiękowy do usprawniania percepcji i pamięci słuchowej dla dzieci i młodzieży
"Historyjki słuchowe i dźwięki" to kompleksowy materiał pomocny w terapii i profilaktyce percepcji słuchowej, w tym wrażliwości, pamięci i koncentracji słuchowej. Publikacja skierowana jest do dzieci w różnym wieku, młodzieży, a także do osób dorosłych. Może być wykorzystywana w terapii przez... -
Bajeczne mikstury czyli bajki terapeutyczne
BAJECZNE MIKSTURY CZYLI BAJKI PSYCHOTERAPEUTYCZNE, PSYCHOEDUKACYJNE I RELAKSACYJNEDzisiejszy świat nie jest dziecku przyjazny i bez przerwy stwarza sytuacje, które wywołują uczucie zagrożenia. Brak akceptacji rówieśników, niskie poczucie własnej wartości, niewielka ilość czasu poświęcanego... -
Obrazkowe ćw. log. dla przedszkolaków. S, z, c, dz
Obrazkowe ćwiczenia logopedyczne dla przedszkolaków. Ćwiczenia wspomagające terapię logopedyczną głosek S, Z, C, DZKsiążka ta powstała z myślą o najmłodszych dzieciach objętych terapią logopedyczną. Ponieważ przedszkolaki nie potrafią jeszcze czytać, ćwiczenia opierają się na ilustracjach. Każdy... -
Emocje, komunikacja, akceptacja. Program profilaktyczno-terapeutyczny dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym
Każdy rodzic wysyłając dziecko do szkoły wyposaża go w plecak, który pomieści książki, zeszyty, piórnik, a nawet drugie śniadanie. Z pewnością każdy rodzic chciałby też umieścić w plecaku dziecka pewne kompetencje i umiejętności, takie jak: poczucie wartości, dobre relacje z rówieśnikami,... -
Dzień dobry, moje emocje! Praktyczna pomoc edukacyjna dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym
Czy dzieci potrzebują książek o emocjach? Przecież każdy okazuje je tak, jak potrafi. Nie trzeba nikogo uczyć śmiać się lub płakać. Nie ma dobrych i złych emocji. Wszystkie są częścią nas. A jednak emocje są czasami od nas silniejsze i tracimy nad nimi kontrolę. Jak to się dzieje, że czujemy się... -
Terapia ręki od A do Z. Obie rączki rysują
Program Terapia ręki od A do Z ma na celu ograniczenie problemów dzieci z pisaniem ręcznym oraz przygotowanie maluchów do nabycia tej umiejętności. Przeznaczony jest dla rodziców i pedagogów, wychowawców pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym, u których występują trudności grafomotoryczne.... -
Terapia ręki od A do Z. Połącz punkty
Program Terapia ręki od A do Z ma na celu ograniczenie problemów dzieci z pisaniem ręcznym oraz przygotowanie maluchów do nabycia tej umiejętności. Przeznaczony jest dla rodziców i pedagogów, wychowawców pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym, u których występują trudności grafomotoryczne.... -
Terapia ręki od A do Z. Grafomotoryczne ulice
Program Terapia ręki od A do Z ma na celu ograniczenie problemów dzieci z pisaniem ręcznym oraz przygotowanie maluchów do nabycia tej umiejętności. Przeznaczony jest dla rodziców i pedagogów, wychowawców pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym, u których występują trudności grafomotoryczne.... -
Karty obserwacji trzylatka
Publikacja zawiera 15 jednostronnych, perforowanych kart, po 5 do każdego z trzech proponowanych etapów obserwacji (jesiennego, zimowego i wiosennego) wzbogaconych o nalepki, a także arkusze wyników z ich interpretacją oraz profilogram. -
Nowe scenariusze zajęć dla nauczycieli pedagogów i rodziców
Dzięki tej książce ci, dla których prawidłowy rozwój dziecka jest priorytetem, będą mogli właściwie ten proces kształtować i wspierać. Autorka, opierając się na swoim długoletnim doświadczeniu terapeutycznym, proponuje scenariusze zabaw z dziećmi, zogniskowane wokół zasadniczych obszarów... -
Terapia ręki od A do Z. Narysuj wzory
"Narysuj wzory" to szósta część zestawu "Terapia ręki od A do Z". Składa się z dziurkowanej tabliczki oraz 22 kart ze wzorami rysunków do odtworzenia. Zadaniem dziecka jest położenie dziurkowanej tabliczki na czystej kartce, zaznaczenie punktów na podstawie wybranego wzoru, a następnie zdjęcie... -
Ćwiczenia wprowadzające i utrwalające głoski S, Z, C, DZ
Prezentowana publikacja jest przeznaczona dla logopedów i terapeutów pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym oraz ich rodziców. Podane w niej ćwiczenia są na tyle łatwe, że będą w stanie wykonać je nawet dzieci od trzeciego roku życia. Publikacja zawiera zestaw ćwiczeń przygotowujących aparat... -
Moje sylabki. Ćwiczenia do nauki czytania metodą symultaniczno-sekwencyjną. Zestaw 1
MOJE SYLABKI - ZESTAW 1 Nowe, zmienione wydanie: większa czcionka, współczesne ilustracje, prosty i praktyczny układ graficzny, dodatkowe ćwiczenia do układania, wycinania, wyklejania, pierwsze ćwiczenia do czytania ze zrozumieniem (zdania bez rysunków). Zawartość teczki: 63 karty ćwiczeń... -
Spójrz uważnie cz.2
pójrz uważnie to kompleksowy materiał pomocny w usprawnianiu percepcji wzrokowej, nauki liter i czytania oraz stymulujący lewą półkulę mózgową i zależne od niej funkcje intelektualne i mowę. Publikacja skierowana jest do terapeutów pedagogicznych, logopedów, psychologów, nauczycieli przedszkolnych... -
201 łamigłówek i zadań logicznych dla dzieci
Niniejsza książka to kontynuacja publikacji „101 łamigłówek i zadań logicznych dla dzieci”. Została przygotowana z myślą o dzieciach w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Zawiera 201 różnych ćwiczeń na spostrzegawczość, rebusów, kolorowanek, krzyżówek, labiryntów, zagadek, łamigłówek... -
Teczka psychologa dziecięcego. Materiały dla terapety pracującego z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
Prezentowany zestaw to praktyczny niezbędnik dla każdego psychologa pracującego z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Sprawdzi się zarówno w pracy w gabinecie, jak i w placówkach oświatowych. Publikacja zawiera materiały do wykorzystania podczas prowadzenia konsultacji dla rodziców... -
Karty obserwacji pięciolatka. Pięciolatek
Doskonała pomoc w obserwacji pięciolatka. Publikacja zawiera po 10 perforowanych kart do każdego z trzech proponowanych etapów obserwacji (jesiennego, zimowego i wiosennego), a także arkusz wyników z ich interpretacją. Informacje o sprawdzanych umiejętnościach oraz kryteria oceniania na każdej... -
101 łamigłówek i zadań logicznych dla dzieci
101 ŁAMIGŁÓWEK I ZADAŃ LOGICZNYCH DLA DZIECI.Niniejsza publikacja zawiera zbiór 101 łamigłówek i zadań logicznych dla najmłodszych. Została przygotowana z myślą o dzieciach w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Znajdują się tu ćwiczenia na spostrzegawczość, zadania matematyczne, krzyżówki,... -
Rozbawione dzieciaki. Scenariusze zajęć...
ROZBAWIONE DZIECIAKI - Scenariusze zajęć dla dzieci 5- i 6-letnichTo propozycja kreatywnego prowadzenia zajęć z dziećmi w wieku 5-6 lat. Zawarte w tej książce zabawy i ćwiczenia uczą, bawią, wszechstronnie rozwijają, pomagają przełamywać trudności (np. nieśmiałość), wyzwalają aktywność i ekspresję... -
Kocham uczyć czytać. Poradnik dla rodziców i nauczycieli
Książka jest przewodnikiem metodycznym. Przystępnie, krok po kroku, wyjaśnia nauczycielom, rodzicom i wychowawcom, jak pracować z książeczkami serii Kocham czytać. Zawiera dodatkowy rozdział poświęcony mózgowej organizacji funkcji językowych dziecka, wyjaśniający neuropsychologiczne podłoże... -
Pakiet Sensomotoryczne zabawy grupowe na cztery pory roku: Scenariusze, materiały
Książeczka Sensomotoryczne zabawy grupowe na cztery pory roku powstała z myślą o dzieciach w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz o nauczycielach, terapeutach i rodzicach. Wszystkie zaproponowane zabawy można z powodzeniem przeprowadzać zarówno z grupą dzieci, jak i podczas indywidualnych... -
Ułóż wzory. Materiały do ćwiczenia percepcji wzrokowej
Seria Doskonały Wzrok opracowana została dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Może być wykorzystywana przez nauczycieli podczas zabaw przedszkolnych lub zajęć lekcyjnych i korekcyjno-kompensacyjnych, przez terapeutów w czasie terapii pedagogicznej, a także przez rodziców, dziadków i... -
Teczka 3-latka. Zgaduję, rysuję, maluję. Przewodnik metodyczny, część 1
Podczas tworzenia tego przewodnika towarzyszyła nam myśl przewodnia Alberta Einsteina: ,,Przedszkolak powinien opuszczać przedszkole jako harmonijna osobowość, a nie jako specjalista". Dlatego też zabawy, które proponujemy, koncentrują się przede wszystkim na rozwijaniu dziecięcej spontaniczności i... -
Teczka 3-latka. Zgaduję, rysuję, maluję. Przewodnik metodyczny. Część 2
Od autorek Podczas tworzenia tego przewodnika towarzyszyła nam myśl przewodnia Alberta Einsteina: "Przedszkolak powinien opuszczać przedszkole jako harmonijna osobowość, a nie jako specjalista". Dlatego też zabawy, które proponujemy, koncentrują się przede wszystkim na rozwijaniu dziecięcej...