Opis
Czy wiesz, że Twój mózg ciężko pracuje przez całe Twoje życie i przez cały ten czas wciąż się uczy? Sięgnij po książkę Manfreda Spitzera "Jak uczy się mózg" i dowiedz się więcej o problematyce uczenia się z punktu widzenia neurobiologii, psychologii i pedagogiki.
Publikacja pod tytułem "Jak uczy się mózg" może być ciekawą alternatywą dla licznych poradników mówiących o tym, jak się uczyć. Traktować ją należy jak swoisty podręcznik. Autor opiera się w nim na swojej naukowej wiedzy oraz bogatych doświadczeniach zawodowych i rodzicielskich. Odwołując się do najnowszych badań nad mózgiem, w interesujący sposób omawia zagadnienia dotyczące neurologicznych podstaw uczenia się. Przekonuje, że wyniki tych badań prowadzą do praktycznych wniosków, które mogą zostać wykorzystane w procesie uczenia się i nauczania. Wyjaśnia także, skąd biorą się trudności dzieci w uczeniu się, omawia procesy uczenia się z różnej perspektywy i prezentuje wyniki badań nad nauczaniem szkolnym.
Autor wiele miejsca poświęca wpływowi naszych cech osobowości, ale także emocji i motywacji na pracę mózgu. Udowadnia, że mózg uczy się spontanicznie, bez przerwy, nawet we śnie - i to od samego początku, tj. już w okresie prenatalnym. Wskazuje, jak naturalnie stymulować mózg, zwiększać jego efektywność i prowadzić do przyjemności z uczenia się. Zachęca rodziców i nauczycieli do nauczania poprzez opowiadanie rzeczywistych historii i odwoływanie się do życia codziennego.
Manfred Spitzer to urodzony w 1958 roku niemiecki psychiatra, nauczyciel akademicki oraz autor. Studiował medycynę, filozofię i psychologię. Wśród wielu jego publikacji dotyczących ludzkiego mózgu przedstawianego w różnych aspektach znalazły się też takie tytuły jak: "Dopamina i sernik", "Cyfrowa demencja. W jaki sposób pozbawiamy rozumu siebie i swoje dzieci" czy "Cyberchoroby. Jak cyfrowe życie rujnuje nasze zdrowie".
Publikacja pod tytułem "Jak uczy się mózg" może być ciekawą alternatywą dla licznych poradników mówiących o tym, jak się uczyć. Traktować ją należy jak swoisty podręcznik. Autor opiera się w nim na swojej naukowej wiedzy oraz bogatych doświadczeniach zawodowych i rodzicielskich. Odwołując się do najnowszych badań nad mózgiem, w interesujący sposób omawia zagadnienia dotyczące neurologicznych podstaw uczenia się. Przekonuje, że wyniki tych badań prowadzą do praktycznych wniosków, które mogą zostać wykorzystane w procesie uczenia się i nauczania. Wyjaśnia także, skąd biorą się trudności dzieci w uczeniu się, omawia procesy uczenia się z różnej perspektywy i prezentuje wyniki badań nad nauczaniem szkolnym.
Autor wiele miejsca poświęca wpływowi naszych cech osobowości, ale także emocji i motywacji na pracę mózgu. Udowadnia, że mózg uczy się spontanicznie, bez przerwy, nawet we śnie - i to od samego początku, tj. już w okresie prenatalnym. Wskazuje, jak naturalnie stymulować mózg, zwiększać jego efektywność i prowadzić do przyjemności z uczenia się. Zachęca rodziców i nauczycieli do nauczania poprzez opowiadanie rzeczywistych historii i odwoływanie się do życia codziennego.
Manfred Spitzer to urodzony w 1958 roku niemiecki psychiatra, nauczyciel akademicki oraz autor. Studiował medycynę, filozofię i psychologię. Wśród wielu jego publikacji dotyczących ludzkiego mózgu przedstawianego w różnych aspektach znalazły się też takie tytuły jak: "Dopamina i sernik", "Cyfrowa demencja. W jaki sposób pozbawiamy rozumu siebie i swoje dzieci" czy "Cyberchoroby. Jak cyfrowe życie rujnuje nasze zdrowie".