Indywidualne Programy... dla I etapu...

Średnia: 5.0 Ilość ocen: 3
Wysyłka w
72 godziny + czas dostawy
Format
16.5x23.5cm
Rok wydania
2009
Wydawnictwo
Ilość stron
120
Nasza cena: 15,75 zł 17,90 zł Taniej o: 12%

Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne powstały z myślą o nauczycielach uczących dzieci i młodzież z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym; specjalistach: psychologach, pedagogach, terapeutach, logopedach pracujących na co dzień z wyżej wymienioną grupą uczniów, a także o osobach z najbliższego otoczenia dziecka – rodzicach, rodzeństwie.
Proponowane przez nas programy umożliwiają wykorzystywanie różnorodnych rozwiązań merytoryczno-metodycznych. Pozwalają na swobodę w zakresie doboru zagadnień, ćwiczeń, materiału, celów, zadań oraz metod i form pracy wspomagających proces uczenia się i wychowania dzieci. Układ treści kształcenia, obszarów ma charakter spiralny. Do poszczególnych działów programu, materiału powraca się w każdym cyklu edukacji i uwzględniając zasadę stopniowania trudności, rozszerza się zakres zakładanych osiągnięć w celu wyposażenia wychowanków w takie umiejętności, sprawności i nawyki, aby zdobyli maksymalną niezależność życiową i mogli uczestniczyć w życiu społecznym na równi z innymi członkami ludźmi.

Czytaj całość

Recenzje (3)
  1. Początkujący Recenzent
    Ocena: 5/5
    Dodana przez ALICJ D. w dniu 2008-05-02
    Recenzja dotyczy produktu typu: podręcznik
    4 z 7 osób uznało recenzję za przydatną

    Ksiązka bardzo przydatna w pracy zawodowej opracowana przez specjalistów. Zawarte w programach zestawy cwiczeń oraz oczekiwanych osiągniec uczniów mozna wykorzystac bezposrednio przy warsztacie pracy zawodowej. Są one ułozone według zasady stopniowania trudności.Cele czyli oczekiwane osiągnięcia ucznia są również prawidłowo zoperacjonalizowane.Uważam, że była potrzeba stworzenia takich programów. Dzięki tym programom nauczyciele otrzymali bardzo wartościową pomoc która w znacznym stopniu ułatwi im pisanie IPET dla swoich uczniów.Gorąco polecam tą pozycje nauczycielom oraz rodzicom dzieci upośledzonych w stopniu umiarkowanym

    Czy ta recenzja była przydatna? tak | nie
    Napisz pierwszy komentarz
  2. Początkujący Recenzent
    Ocena: 5/5
    Dodana przez Aga U. w dniu 2008-10-05
    Recenzja dotyczy produktu typu: podręcznik
    3 z 7 osób uznało recenzję za przydatną

    Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne dla I i II etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym” zostały bardzo pomysłowo skonstruowane. Zawierają niemal te same, bardzo podobne obszary, treści kształcenia zarówno dla pierwszego jak i dla drugiego etapu nauczania. Pozwala to nauczycielowi na stopniowe oraz elastyczne przechodzenie z treści kształcenia zawartych w klasach 1-3, do treści kształcenia ujętych w klasach 4-6, w zależności od możliwości i umiejętności ucznia upośledzonego w stopniu umiarkowanym. Korzystam z dwóch części tych programów zarówno do I etapu nauczania jak i dla drugiego etapu nauczania. Budowa tych programów umożliwia mi to, że np. edukację matematyczną realizuje z klasy drugiej zaś edukację polonistyczną z klasy czwartej lub realizuje IPET z klasy pierwszej, gdy dziecko jest w klasie drugiej. Są różne możliwości wykorzystania tych programów. Zależeć to będzie zarówno od dziecka, jego możliwości jak również od pomysłowości i inicjatywy samego nauczyciela uczącego dziecko

    Nauczyciel dokonuje z podanych treści kształcenia wyboru zadań stawianych uczniowi do wykonania. Autorki interesująco opracowały treści dotyczące poznawania przyrody, zapoznawania się z różnymi środowiskami naturalnymi, prowadzenia hodowli i upraw. W poszczególnych etapach kształcenia uczniowie zapoznają się z różnorodnymi ekosystemami. A wiec jest to środowisko przyrodnicze najbliższe uczniowi: park, ogród, sad, las, łąka, pole, oraz środowisko wodne typu: rzeka, jezioro, staw, jak również świat zwierząt, w tym zwierzęta: wiejskie, domowe, egzotyczne. Prawidłowe jest również wprowadzenie dziecka w uspołecznianie wychowanka „Ja i otoczenie”. W programie znajdują się między innymi działy dotyczące uspołeczniania. Są to: dziecko jako (uczeń ), członek rodziny i społeczeństwa, jako klient punktów usługowych, oraz uczestnik ruchu drogowego Działy te zawierają treści kształcenia takie jak: w sklepie, na poczcie, w barze, w restauracji, u fryzjera, u fotografa oraz na dworcu PKP, PKS do których autorki dobrały oczekiwane osiągnięcia ucznia. Stopniowe i systematyczne jest poznawanie najbliższego otoczenia.

    Programy te zawierają treści dotyczące tworzenia warunków do zdobywania umiejętności technicznych i wykorzystywania ich w różnych sytuacjach życiowych. Jest to dział dziecko w świecie urządzeń technicznych, w którym znajdują się treści kształcenia: sprzęty AGD i RTV, obsługa urządzeń, bezpieczeństwo w czasie korzystania z urządzeń. Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne umożliwiają osiągniecie celów edukacyjnych, czyli rozwijanie autonomii ucznia z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym, wdrażanie go do funkcjonowania społecznego, rozumienia i uznawania norm społecznych oraz wyposażenie go, stosownie do jego możliwości, w takie umiejętności i wiadomości, które pozwolą mu na postrzeganie siebie jako niezależnej osoby. Sądzę, że tego typu publikacji powinno być znacznie więcej na rynku.Książka ta zawiera zarówno Indywidualny Program edukacyjno-terapeutyczny jak również zestaw ćwiczeń pomocniczych stymulacji rozwojowej umieszczony w załączniku. Słowem dwa w jednym. Gorąco polecam tą książkę zarówno nauczycielom jak również rodzicom których dzieci są niepełnosprawne intelektualnie w stopniu umiarkowanym.

    Czy ta recenzja była przydatna? tak | nie
    Napisz pierwszy komentarz
  3. Początkujący Recenzent
    Ocena: 5/5
    Dodana przez Joanna R. w dniu 2008-04-05
    Recenzja dotyczy produktu typu: podręcznik
    3 z 7 osób uznało recenzję za przydatną

    Od indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego bardzo wiele zależy. Program ten powinien być dokładnie przemyślany, zaplanowany, realny, mierzalny, wykonalny a następnie we właściwy sposób wprowadzony w życie. Napisanie „dobrego” programu dla dziecka niepełnosprawnego, którego nie znamy nie jest łatwe, pozwolę sobie nawet napisać, że jest niemożliwe. Rozpoczynając pracę z dzieckiem upośledzonym nie wiemy, jakie są jego indywidualne możliwości, nie znamy też skomplikowanej sytuacji rodzinnej, w którą czy chcemy, czy też nie musimy wejść i w niej funkcjonować, dyskretnie pomagać, pilnując jednocześnie, aby nie naruszać ich prywatności, nie osądzać, i nie krytykować rodziców. Pisząc program dla dziecka staramy się go, wprowadzać w życie. Dostosowujemy wymagania do indywidualnych możliwości i stanów emocjonalnych, dziecka, jakie wystąpią w danej sytuacji, która często jest niezależna od nas. W indywidualnym programie zajęć uwzględniamy wiele metod pracy charakterystycznych dla pedagogiki specjalnej. Staramy się, aby czas poświęcony dziecku mógł być zawsze dla niego racjonalnie wykorzystany, a dla nas przyniósł zawodową satysfakcję. W miarę zaistniałych potrzeb IPET jest przez nas modyfikowany i ulepszany.

    Dzięki długoletnim doświadczeniom w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi wiem, że zestawy oczekiwanych osiągnięć, ćwiczeń, jakie zaplanuję przeprowadzić w danym dniu, tygodniu, miesiącu muszę zawsze dopasowywać do zastanego stanu emocjonalnego swojego ucznia, jego zdrowia i predyspozycji rozwojowych. Ponadto przy niepełnosprawności intelektualnej nie zawsze jestem w stanie przewidzieć efektów swojej pracy. Dlatego, na bieżąco, prowadzę notatki, zaznaczając odniesione sukcesy i porażki, zapisuję uwagi, wskazówki i zalecenia, które wykorzystuję w dalszej pracy z uczniem. W każdej problematycznej sytuacji dotyczącej dziecka, miarę swoich możliwości, służę jego rodzinie pomocą, radą i wsparciem psychicznym. Skonstruowane, opracowane i opublikowane przez autorki „Indywidualne programy edukacyjno- terapeutyczne” przeznaczone są dla dziecka z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym, ale mogą go wykorzystać również inni nauczyciele pracujący z dziećmi z porażeniem mózgowym czy dziećmi autystycznymi. Program opiera się o podstawę programową Rozporządzenia MEN iS z dnia 13 stycznia 2005, obserwację dziecka niepełnosprawnego w stopniu umiarkowanym, zaleceniach Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, wskazówkach zawartych w literaturze. Program przygotowany jest rzetelnie i prawidłowo. W miarę zaistniałych potrzeb jest on przez nas modyfikowany i ulepszany. Polecam tą książkę wszystkim nauczycielom, którym zależy na tym aby dziecko niepełnosprawne mogło uczyć się na równi z dziećmi pełnosprawnymi, oraz aby mogło ono odczuć radość i satysfakcję z odniesionego sukcesu

    Czy ta recenzja była przydatna? tak | nie
    Napisz pierwszy komentarz

Szczegóły

Pokaż więcej

  • Tytuł: Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne
  • Autorzy: Alicja Tanajewska, Maternicka Kornela, Renata Naprawa
  • Wydawnictwo Harmonia
  • Rok wydania: 2009
  • Oprawa: Miękka
  • Ilość stron: 120
  • Format: 16.5x23.5cm
  • Stan: nowy, pełnowartościowy produkt
  • Model: 44592001128KS
  • Język: polski
  • Podtytuł: dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym
  • ISBN: 9788371342363
Warto zwrócić uwagę na...
Indywidualne Programy... dla IV etapu... 0/5 Nasza cena:
12,62 zł 14,50 zł
Do koszyka dodaj do schowka

Indywidualne Programy... dla IV etapu...

Indywidualne Programy Edukacyjno-Terapeutyczne zostały przygotowane z myślą o nauczycielach specjalnych ośrodków szkolnowychowawczych, specjalistach pracujących z uczniami z niepełno-sprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, a także studentach pedagogiki specjalnej. Proponowany program...
Program kształcenia zintegrowanego dla I etapu... 0/5 Nasza cena:
6,16 zł 7,00 zł
Do koszyka dodaj do schowka

Program kształcenia zintegrowanego dla I etapu...

Książkę polecamy nauczycielom kształcenia zintegrowanego w szkołach podstawowych specjalnych i ogólnych z klasami integracyjnymi oraz osobom pracującym z uczniami z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim. ,,Zaprezentowany program nauczania obejmuje pierwszy etap edukacji dzieci z lekkim...
Programy edukacyjno-terapeutyczne dla uczniów... 0/5 Nasza cena:
11,48 zł 13,50 zł
Do koszyka dodaj do schowka

Programy edukacyjno-terapeutyczne dla uczniów...

PROGRAMY EDUKACYJNO-TERAPEUTYCZNE dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym i niepełnosprawnością sprzężoną zostały przygotowane z myślą o nauczycielach specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych, nauczycielach szkół masowych uczących uczniów z...
Przewodnik do kart pracy dla I etapu nauczania 0/5 Nasza cena:
11,05 zł 13,00 zł
Do koszyka dodaj do schowka

Przewodnik do kart pracy dla I etapu nauczania

Publikacja Przewodnik do kart pracy dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym obejmuje treści kształcenia zgodne z podstawą programową MEN. Przewodnik jest skierowany do nauczycieli wykorzystujących w swojej pracy karty pracy dla I etapu nauczania...
Programy animowane dla dzieci w historii.. 0/5 Nasza cena:
37,05 zł 39,00 zł
Do koszyka dodaj do schowka

Programy animowane dla dzieci w historii..

Autorka bada zupełnie nowe zagadnienie, gdyż nie ma językoznawczego opracowania filmów animowanych nadawanych cyklicznie w seriach, przedstawia ich rozwój i zachodzące zmiany w aspekcie historycznym, dzięki czemu udało się jej porównać język postaci, wskazać stylizację na polszczyznę potoczną,...
Program nauczania wf dla 8-letniej SP 4/5 Nasza cena:
30,80 zł 35,00 zł
Do koszyka dodaj do schowka

Program nauczania wf dla 8-letniej SP

W książce tej zawarte są cenne i merytoryczne wskazówki niezbędne do trafnego oceniania ucznia z wychowania fizycznego oraz szczegółowe kryteria oceniania. Autorski program nauczania wychowania fizycznego odnosi się do wszystkich etapów edukacji. Nauczyciele mogą wykorzystać tę propozycje do...
Program nauczania wf dla 8-letniej SP+CD 0/5 Nasza cena:
48,66 zł 55,30 zł
Do koszyka dodaj do schowka

Program nauczania wf dla 8-letniej SP+CD

W książce tej zawarte są cenne i merytoryczne wskazówki niezbędne do trafnego oceniania ucznia z wychowania fizycznego oraz szczegółowe kryteria oceniania. Program nauczania wychowania fizycznego odnosi się do wszystkich etapów edukacji w szkole podstawowej. Nauczyciele mogą wykorzystać tę...
Program nauczania wychowania fizycznego dla liceum, technikum oraz branżowej szkoły I i II stopnia 0/5 Nasza cena:
48,40 zł 55,00 zł
Do koszyka dodaj do schowka

Program nauczania wychowania fizycznego dla liceum, technikum oraz branżowej szkoły I i II stopnia

Opracowanie programu nauczania wychowania fizycznego dla liceum ogólnokształcącego, technikum i branżowej szkoły I i II stopnia jest kontynuacją autora w odniesieniu do dwóch wydań programu nauczania (2017, 2018) dla ośmioletniej szkoły podstawowej. Zarówno pierwsze, jak i drugie wydanie programu...
Program nauczania wychowania fizycznego dla klas 4-8 szkoły podstawowej wraz z planami pracy i kryteriami oceniania 0/5 Nasza cena:
34,74 zł 39,50 zł
Do koszyka dodaj do schowka

Program nauczania wychowania fizycznego dla klas 4-8 szkoły podstawowej wraz z planami pracy i kryteriami oceniania

Program ten jest zgodny z podstawą programową (Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, opublikowane w dniu 24 lutego 2017 r. w Dzienniku Ustaw...
Zobacz, dlaczego warto nam zaufać

Doskonała komunikacja, perfekcyjne podejście do klienta, realizacja szybka i całkowicie zgodna z zamówieniem, do tego dobra cena, czyli całość na piątkę.

Anyszka

Polecam, polecam, polecam! Świetny wybór, książki w doskonałej cenie i co najważniejsze błyskawiczna realizacja zamówienia - dodaję do moich ulubionych sklepów.

magdape

Bardzo miła obsługa, szybko reagują na wiadomości pisane. Szybko rozwiązują problem i tłumaczą sytuację, oraz bardzo jasno i konkretnie piszą mail o każdej zmianie w zamówieniach.

Lenka

Kolejny raz robię zakupy w sklepie i jest super szybko, tanio i wygodnie. Aż żałuję, że nie mają innych propozycji, które mnie interesują. Gorąco polecam.

Beata

Transakcja przebiegła szybko i sprawnie. Książki super i wszystko porządnie zapakowane. Nie jest to na pewno moja ostatnia styczność ze sklepem. Polecam.

Agnieszka

Sklep godny polecenia, szybko zrealizował zamówienie. Dodatkowo otrzymałam rabat. Bardzo korzystna cena zamówionych książek. Łącznie z przesyłką wyszło taniej niż w księgarni stacj...

Zosia

Bardzo sprawnie zrealizowane zamówienie. Pomimo, że podano mi późniejszy termin dostarczenia przesyłki otrzymałam ją kilka dni wcześniej. Sklep cechuje solidność i profesjonalizm. ...

Joanna

Sklep bardzo fajny, pomocny i szybki. Realizacja zamówienia trwała kilka dni. Zamówienie doskonale zapakowane i nienaruszone.

Frau Sonne

Jestem zadowolona ze sklepu i przeprowadzonej transakcji. Duży wybór książek, dostawa zgodnie z podaną przez sprzedawcę datą, bardzo porządnie zapakowana. Polecam.

agnes352

Polecam sklep z czystym sumieniem. Kontakt bardzo dobry, ceny rewelacyjne, wybór książek ogromny. Na pewno wkrótce znów złożę zamówienie.

natka2817

Rewelacja!!! Zamówienie otrzymałam 5 dni od złożenia zamówienia, a mieszkam w Wielkiej Brytanii.

Adrianna

Pierwszy raz kupowałam książki przez internet i się nie rozczarowałam. Książki przyszły w oczekiwanym terminie, były dobrze zabezpieczone. Na pewno skorzystam jeszcze nie jeden raz...

Paula