"Horyzonty dziecięcych znaczeń" to podręczniki akademickie dla studentów pedagogiki i dyscyplin pokrewnych.
Pierwsze etapy edukacji dziecka, czy to przedszkolnej, czy wczesnoszkolnej, stanowią bazę dalszego kształcenia i rozwoju. W młodych ludziach drzemie ogromny potencjał, lecz aby go wyzwolić i spożytkować, środowisko edukacyjne musi być bezpieczne, rozwijające, zachęcające do kreatywności i poznawania świata. Czy tak scharakteryzowalibyśmy rzeczywistość polskiego systemu edukacji, także tej wczesnej? Niestety nie. W publikacjach z serii "Horyzonty dziecięcych znaczeń" Anna Buła, Jolanta Bonar i Monika Wiśniewska-Kin kontrastują zastaną rzeczywistość z teoriami pedagogiki i psychologii rozwojowej.
Autorki skupiają się tu na pierwszych etapach edukacji dziecka. Piszą o specyficznym postrzeganiu przez dziecko świata, ludzi i własnych emocji. Poruszają tematy związane ze środowiskiem edukacyjnym, nauką jako transmisją wiedzy, rozwojem i kreatywnością, zachęcając do snucia własnych krytycznych rozważań.
Seria wydawana jest nakładem Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego. W jej ramach ukazały się jak dotąd:
- "Horyzonty dziecięcych znaczeń. Granice, rozpoznania, perspektywy",
- "Horyzonty dziecięcych znaczeń. Kreowanie środowiska uczenia się".