Czy to prawda, że fińskie dzieci uczą się najlepiej? Sięgnij po książkę autorstwa nauczyciela, Timothy'ego Walkera i sprawdź sam podczas czytania tej wciągającej lektury.
Teza postawiona w tytule książki ma swoje pokrycie w wynikach międzynarodowych testów edukacyjnych i rozmaitych badań nad efektywnością procesów dydaktycznych w różnych krajach. Faktycznie, wyniki osiągane przez uczniów z Finlandii pozwalają uznać tamtejszy system szkolnictwa za jeden z najlepszych i najskuteczniejszych na świecie. Przekonał się o tym empirycznie Timothy Walker, a swoje odczucia opisuje w książce "Fińskie dzieci uczą się najlepiej".
Autor jest amerykańskim nauczycielem, który już w pierwszym roku swojej pracy w USA przeszedł wypalenie zawodowe. Nadarzyła się jednak okazja podjęcia pracy w tym zawodzie w Helsinkach i Tim Walker z niej skorzystał. Doświadczeniami zebranymi w ciągu dwóch lat nauczania oraz poczynionymi przez ten czas obserwacjami dzieli się z Czytelnikami na kartach swojej książki.
Autor opowiada więc o swoim zetknięciu się nie tylko z inną mentalnością, ale i z innymi wartościami przyświecającymi fińskiemu systemowi edukacji. Fińscy pedagodzy wolą przygotowywać uczniów do życia a nie do egzaminów, stawiają na współpracę nauczycieli i uczniów oraz budowanie wspólnoty, ograniczają do minimum zadawanie prac domowych oraz zbędną biurokrację. Wskazują na korzyści płynące z rzetelnego odpoczynku tak nauczycieli, jak i uczniów oraz kształtują w uczniach samodzielność i odpowiedzialność. Autor wielokrotnie porównuje systemy szkolnictwa w Finlandii i USA, wskazując wiele zaskakujących go różnic. Okazuje się, że podczas pracy w fińskiej szkole najwięcej nauczył się ON sam!
"Fińskie dzieci uczą się najlepiej" to publikacja, która może zainteresować przede wszystkim pedagogów, ale i wszystkich tych, którym edukacja dzieci leży na sercu. Autor wskazuje wiele konkretnych rozwiązań, które można zaadaptować do swoich potrzeb czy wykorzystać we własnej pracy z dzieckiem.
Timothy D. Walker jest amerykańskim dziennikarzem i nauczycielem. Pracuje jako pedagog w Finlandii, współpracuje z "The Atlantic". O fińskiej edukacji pisze regularnie dla "Taught by Finland", poświęcił jej też książkę "Fińskie dzieci uczą się najlepiej".
Teza postawiona w tytule książki ma swoje pokrycie w wynikach międzynarodowych testów edukacyjnych i rozmaitych badań nad efektywnością procesów dydaktycznych w różnych krajach. Faktycznie, wyniki osiągane przez uczniów z Finlandii pozwalają uznać tamtejszy system szkolnictwa za jeden z najlepszych i najskuteczniejszych na świecie. Przekonał się o tym empirycznie Timothy Walker, a swoje odczucia opisuje w książce "Fińskie dzieci uczą się najlepiej".
Autor jest amerykańskim nauczycielem, który już w pierwszym roku swojej pracy w USA przeszedł wypalenie zawodowe. Nadarzyła się jednak okazja podjęcia pracy w tym zawodzie w Helsinkach i Tim Walker z niej skorzystał. Doświadczeniami zebranymi w ciągu dwóch lat nauczania oraz poczynionymi przez ten czas obserwacjami dzieli się z Czytelnikami na kartach swojej książki.
Autor opowiada więc o swoim zetknięciu się nie tylko z inną mentalnością, ale i z innymi wartościami przyświecającymi fińskiemu systemowi edukacji. Fińscy pedagodzy wolą przygotowywać uczniów do życia a nie do egzaminów, stawiają na współpracę nauczycieli i uczniów oraz budowanie wspólnoty, ograniczają do minimum zadawanie prac domowych oraz zbędną biurokrację. Wskazują na korzyści płynące z rzetelnego odpoczynku tak nauczycieli, jak i uczniów oraz kształtują w uczniach samodzielność i odpowiedzialność. Autor wielokrotnie porównuje systemy szkolnictwa w Finlandii i USA, wskazując wiele zaskakujących go różnic. Okazuje się, że podczas pracy w fińskiej szkole najwięcej nauczył się ON sam!
"Fińskie dzieci uczą się najlepiej" to publikacja, która może zainteresować przede wszystkim pedagogów, ale i wszystkich tych, którym edukacja dzieci leży na sercu. Autor wskazuje wiele konkretnych rozwiązań, które można zaadaptować do swoich potrzeb czy wykorzystać we własnej pracy z dzieckiem.
Timothy D. Walker jest amerykańskim dziennikarzem i nauczycielem. Pracuje jako pedagog w Finlandii, współpracuje z "The Atlantic". O fińskiej edukacji pisze regularnie dla "Taught by Finland", poświęcił jej też książkę "Fińskie dzieci uczą się najlepiej".