- MEN: 1120/5,6,7/2021
- Wydawnictwo WSiP
- Seria Europa. Nasza historia
- Rok wydania: 2019
- Oprawa: Miękka
- Stan: nowy, pełnowartościowy produkt
- Model: 9788302181016
- ISBN: 9788302181016
Podręcznik Europa. Nasza historia kl. 7. cz. 1. (1815-1918) to 3 tom z planowanej 4-tomowej serii. Jest efektem wspólnej polsko-niemieckiej pracy w wielorakim tego słowa znaczeniu. Powstał ON w ścisłej współpracy wydawnictw, autorów, naukowych koordynatorów i ekspertów z obu krajów zajmujących się konkretnymi epokami. Poszczególne rozdziały są efektem dyskusji nad sposobem ukazania w podręczniku szkolnym spojrzenia na historię, uwrażliwiającego na różne punkty widzenia i różne dydaktyczne ujęcia przeszłości.
Trwają prace nad podręcznikiem Europa. Nasza historia kl. 7. cz. 2. (1918-1939), który będzie uzupełnieniem materiałów wymaganych przed nową podstawę programową.
Podręcznik został w wydany w dwóch wersjach językowych polskiej i niemieckiej. Obie wersje są identyczne pod względem treści, układu stron, obudowy dydaktycznej i szaty graficznej. Tom trzeci, przeznaczony dla ukazuje dzieje świata od czasów najdawniejszych do końca średniowiecza.
Każda lekcja rozpoczyna się tekstem wprowadzającym z pytaniami, które mają ukierunkować uwagę ucznia na najważniejsze zagadnienia danego tematu. Niektórym lekcjom w tym miejscu towarzyszy mapa zatytułowana W tym samym czasie w Europie. Zaznaczono na niej wydarzenia, które rozgrywały się równolegle do tych opisywanych w lekcji. Pozwoli to uczniowi na szersze spojrzenie na dany temat i uświadomi, że wiele procesów w historii toczy się obok siebie, nawet, jeśli się ze sobą nie łączą.
Narracja autorska przeplata się z licznymi tekstami źródłowymi oraz tekstami popularno-naukowymi, które pozwalają uczniowi na kształcenie umiejętności. Szczególną rolę odgrywają tabelki Punkty widzenia, które prezentują różne spojrzenia historyków z różnych krajów na dany temat. Nauki interpretacji i analizy różnych rodzajów źródeł uczą osobne strony Warsztat historyka. Uczeń, korzystając z pytań pomocniczych, może nauczyć się etapów pracy nad różnymi rodzajami źródeł i zapoznać się z metodami, które są potrzebne historykowi do pracy.
Wyjątkowe znaczenie twórcy podręcznika przypisali ramkom Przeszłość w teraźniejszości. Pokazują one to, co zostało nam do dzisiaj z dawnych lat.
Sprawdź FAQ
Wraz z innymi tytułami z cyklu, ta książka ma na celu dostarczenie spójnych materiałów dydaktycznych, które pomogą uczniom rozwijać wiedzę, a także umiejętności w sposób zorganizowany oraz systematyczny.
Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, z ponad 70-letnim doświadczeniem, to ceniony podmiot na polskim rynku podręczników. Zaczynając od publikacji pierwszego podręcznika w 1945 roku, WSiP wydało gigantyczną liczbę materiałów edukacyjnychwe współpracy z wybitnymi naukowcami i ekspertami. Oferta wydawnictwa zawiera liczne cykle podręczników, poradniki, kursy i repetytoria, a także innowacyjne platformy edukacyjne, takie jak WSiPnet. Dodatkowo, WSiP prowadzi Klub Nauczyciela, oferując dodatkowe wsparcie dla profesjonalistów w dziedzinie edukacji.