- Autorzy: Jakub Kapiszewski, Paweł Kołodziński
- Wydawnictwo Operon
- Oprawa: Miękka
- Stan: końcówka nakładu, książki są nowe, ale niepełnowartościowe (mogą posiadać zażółknięcia, drobne zagięcia, itp.), mogą nie posiadać dodatków takich jak płyty CD, płyty DVD, mazaki, długopisy, naklejki i inne drobne elementy.
- Model: 978837879952833
- ISBN: 9788378799528
Podręcznik Etyka. Zakres podstawowy jest przeznaczony dla uczniów liceów ogólnokształcących i techników. Podręcznik zawiera treści pozwalające zrealizować wymagania przewidziane w podstawie programowej dla zakresu podstawowego. Autorom podręcznika zależało na przedstawieniu aktualnych problemów poruszanych w dziedzinie etyki. Skupili się na obiektywnym przedstawieniu stosunku do dobra i zła. Dyskurs skierowany do uczniów ma podstawowe znaczenie dla wspierania wychowawczej funkcji edukacji szkolnej. Podręcznik jest także znakomitą pomocą w wyrażaniu osobistych odczuć i przekonań etycznych uczniów.
Podręcznik do etyki, zakres podstawowy dla szkół ponadpodstawowych składa się z 14 działów:
- Doświadczenie zła
- Spojrzenie na rozwój moralności: od Kalego do trybunału w Norymberdze
- Strach, odwaga i sumienie
- Doświadczenie wartości i ich natura
- Odpowiedzialność
- Niełatwo jest mówić o dobru
- Normy moralne a rozwój człowieka
- W pogoni za cnotą
- W poszukiwaniu szczęścia
- Od Augustyna do Levinasa, czyli półtora tysiąc lat refleksji etycznej
- Ocena moralna czynu. Od deontologii do utylitaryzmu
- Między jednostką a zbiorowością. Etyka a polityka
- Etyczny wymiar codzienności
- Dobrze żyć i dobrze się mieć
Co znajdziesz w podręczniku "Etyka. Zakres podstawowy"?
- liczne nawiązania do współczesnych problemów społecznych, naukowych, a także do codziennych dylematów życiowych
- przykłady z życia codziennego oraz z dorobku kultury, wskazujące, że każda tematyka może być obiektem rozważań
- tematy wykraczające poza ramy programowe, zaspokajające potrzeby bardziej wnikliwych uczniów
- wskazówki Na tej lekcji stanowiące wstęp do omawiania nowych tematów
- Zastanów się ‒ czyli pytania wprowadzające w zagadnienia rozważane w działach
- wypunktowane przykłady do tematów, które obrazują zagadnienie, a później są starannie omówione
- teksty źródłowe opatrzone poleceniami
- cytaty do interpretacji
- propozycje dodatkowych lektur dla chętnych uczniów
- podsumowania lekcji będące wsparciem podczas samodzielnej nauki