Jak zakończy się ta pasjonująca historia? Kto zostanie zwycięzcą? Czy wszystkie klucze ujrzą światło dzienne? Czy uda się za ich pomocą ocalić Ziemię? To wszystko odsłoni przed nami trzeci tom "Endgame" - "Reguły gry". To oczywiście powieść, jednak sprowadzanie tego multimedialnego zjawiska po prostu do przygodowych książek byłoby dla "Endgame" krzywdzące. To gra prawdziwa, a za razem gra przyszłości - wyznacznik trendów na najbliższe lata. Wykorzystując wirtualną rzeczywistość można samemu stać się graczem. Czytaj zatem książki, wyszukuj zawarte na ich stronicach łamigłówki i spróbuj je rozwiązać.
Tutaj zagadką może być wszystko. Dlatego nie ma co skupiać się jedynie na sensacyjnej akcji i dramatycznych losach bohaterów. Zagadek szukać należy także w samym układzie książki - sposobie rozłożenia tekstu, zapisie liczb, strukturze powieści... To gra dla ludzi naprawdę błyskotliwych a przy tym o niebagatelną stawkę trzech milionów dolarów!
Autorom "Endgame" udało się stworzyć coś niebagatelnego. Powieść, a zarazem wielopłaszczyznową grę dla niezliczonej liczby graczy na całym świecie. A przy tym autorzy to nietuzinkowi. Ich powieści są niekwestionowanymi bestsellerami literatury młodzieżowej. Do najbardziej znanych tytułów autorstwa Jamesa Freya należą "Milion małych kawałków", "Ostatni testament" oraz hitowa seria dla młodzieży - "Dziedzictwo Planety Lorien", z której pierwsza część doczekała się już ekranizacji. Drugi z autorów - Nils Johnson-Shelton - jest wielkim fanem gier komputerowych. Stąd pewnie pomysł na "Endgame". Jego powieści dla dzieci i młodzieży zdobyły już sobie w Stanach Zjednoczonych ogromną rzeszę wielbicieli.