Dwutomowa monografia "Ekomobilność" stanowi podsumowanie projektu "ECO-Mobilność", realizowanego w Politechnice Warszawskiej. Autorzy monografii reprezentują różne specjalności naukowe. Projekt "ECO-Mobilność" zrealizowano w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka dofinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
"Ekomobilność" to systemy i środki związane z przemieszczaniem się osób, zwłaszcza w aglomeracjach miejskich, przyjazne środowisku i w sposób oszczędny zużywające energię. Uwzględniają w swojej konstrukcji potrzeby osób o ograniczonej mobilności związanej z wiekiem oraz będących ofiarami chorób cywilizacyjnych czy wypadków drogowych.
Pierwszy tom poświęcono nowym systemom i środkom transportu, a w szczególności systemowi PRT (Personal Rapid Transit), określanemu coraz częściej jako ATN (Automated Transit Network) oraz nowej koncepcji miejskiego samochodu elektrycznego. Propozycje te wtapiają się w nurt ogólnych tendencji zmian w transporcie miejskim, polegających na dążeniu do syntezy publicznego transportu zrównoważonego - ekonomicznego, ekologicznego, przyjaznego człowiekowi i uwzględniającego potrzeby osób niepełnosprawnych.
"Ekomobilność" to systemy i środki związane z przemieszczaniem się osób, zwłaszcza w aglomeracjach miejskich, przyjazne środowisku i w sposób oszczędny zużywające energię. Uwzględniają w swojej konstrukcji potrzeby osób o ograniczonej mobilności związanej z wiekiem oraz będących ofiarami chorób cywilizacyjnych czy wypadków drogowych.
Pierwszy tom poświęcono nowym systemom i środkom transportu, a w szczególności systemowi PRT (Personal Rapid Transit), określanemu coraz częściej jako ATN (Automated Transit Network) oraz nowej koncepcji miejskiego samochodu elektrycznego. Propozycje te wtapiają się w nurt ogólnych tendencji zmian w transporcie miejskim, polegających na dążeniu do syntezy publicznego transportu zrównoważonego - ekonomicznego, ekologicznego, przyjaznego człowiekowi i uwzględniającego potrzeby osób niepełnosprawnych.