Na temat strategii działalności w mediach społecznościowych napisano wiele, zarówno w publikacjach naukowych, jak i branżowych. Czy jednak można mówić o „strategii social media”? Czy może raczej strategia jest tylko jedna – na poziomie organizacji, a wszystko inne (w tym działania operacyjne związane z mediami społecznościowymi) powinno być jej podporządkowane? Opracowywane przez praktyków i teoretyków „strategie social media” najczęściej traktują o zasadach obecności w tych mediach, podczas gdy istnieją również inne możliwości wykorzystania tychże kanałów. Zbyt często pomijany jest fakt, iż wykorzystanie mediów społecznościowych wykracza również poza marketing, a co dopiero promocję. Do napisania tej książki autorkę skłoniło przede wszystkim to, iż w praktyce bardzo często nadużywane jest pojęcie „strategii”. Używane jest ono zwykle w kontekście obecności organizacji w mediach społecznościowych, zapominając, że media te mogą być też narzędziem działań marketingowych i pozamarketingowych (nie tyle chodzi o to, by potrafić „być” w tych mediach, ale wpierw o to, by umieć je wykorzystywać do swoich celów biznesowych i komunikacyjnych na wielu polach). Strategiczne zarządzanie marketingowe z wykorzystaniem mediów społecznościowych może dać znaczną przewagę konkurencyjną, lecz wymaga nieszablonowego spojrzenia na te media i wyjścia poza ich promocyjną, a nawet marketingową rolę. Celem książki jest przedstawienie zagadnień wprowadzających do strategicznego wykorzystania mediów społecznościowych w organizacji. Podjęto w niej następujące problemy: Jakie jest znaczenie strategii w organizacji i na czym polega strategiczne zarządzanie marketingowe? Jak należy rozumieć pojęcie „strategia social media”? Jakie jest miejsce mediów społecznościowych w strategii organizacji? W jaki sposób można wykorzystać media społecznościowe do realizacji celów organizacji? Na czym polega strategiczne podejście do mediów społecznościowych? Książka jest przeznaczona zarówno dla teoretyków, jak i praktyków, którzy chcą zgłębić zagadnienia związane z planowaniem i realizacją strategicznych działań z obszaru mediów społecznościowych, nie tylko w marketingu, lecz ogólnie w zarządzaniu organizacją. Treść opracowania podzielono na cztery rozdziały. W rozdziale pierwszym omówiono koncepcję marketingu strategicznego. Zdefiniowano, czym naprawdę jest strategia, przedstawiając m.in. jej militarną genezę. Omówiono też wybrane rodzaje strategii, a także opisano zarys koncepcji strategii blue ocean, strategii gry rynkowej i koncepcji V2MOM. W dalszej kolejności zaprezentowano projekt i sposób realizacji strategii, wskazując m.in. kluczowe czynniki jej wykonania. Ważne było też omówienie idei zarządzania strategicznego i jego narzędzi. Ostatni podrozdział poświęcono strategii marketingowej. Przedstawiono wpierw rolę marketingu w zarządzaniu strategicznym oraz różnicę między zarządzaniem marketingowym a zarządzaniem marketingiem. Opisano charakterystykę strategicznego zarządzania marketingowego oraz planu marketingowego. Omówiono ponadto etapy formułowania strategii marketingowej. W drugim rozdziale skupiono się na problematyce miejsca mediów społecznościowych w strategii organizacji. Zdefiniowano wpierw pojęcie tych mediów i wytypowano ich rodzaje. Wskazano też na ich podstawowe cechy. W dalszej kolejności przedstawiono rozważania na temat tego, czy media społecznościowe sprawdzą się w każdej organizacji. Zwrócono uwagę na aspekty, którymi nie charakteryzuje się strategia social media. Przedstawiono ponadto problem uwzględnienia mediów społecznościowych w strategii organizacji. Trzeci rozdział traktuje o obszarach wykorzystania mediów społecznościowych w organizacji. W pierwszym podrozdziale omówiono obszar marketingu (i PR). Wyjaśniono, co oznacza pojęcie social media marketingu (SMM). Przedstawiono koncepcję social media marketing-mix oraz określono korzyści stosowania SMM w praktyce. Ważną częścią tego rozdziału było też omówienie problemu zastosowania mediów społecznościowych w badaniach marketingowych. Zaprezentowano m.in. narzędzia analityczne, które są w tym zakresie pomocne, a także zaakcentowano problem analizy otoczenia zewnętrznego i wewnętrznego. W dalszej części rozdziału przedstawiono możliwości wykorzystania mediów społecznościowych w zarządzaniu zasobami ludzkimi (np. rekrutacji i selekcji pracowników ), w e-commerce, a także w usprawnieniu komunikacji wewnętrznej. W ostatnim rozdziale zdefiniowano etapy planowania strategicznego wykorzystania mediów społecznościowych w różnych obszarach działalności. Ważnym obszarem zastosowania tych mediów jest marketing, wobec czego przedstawiono model RENL, który reprezentuje strategiczne podejście do social media marketingu. Trzeci podrozdział poświęcono problemowi organizacji i koordynowania wykonania strategicznego planu wykorzystania social media. Na koniec krótko wspomniano o wybranych wskaźnikach skuteczności i efektywności wykonania strategicznego planu wykorzystania social media. Książka ta stanowi jedynie wprowadzenie do zagadnienia strategicznego wykorzystania mediów społecznościowych w organizacji. Powstała ona głównie na podstawie źródeł wtórnych: raportów, publikacji branżowych i naukowych (monografii i czasopism). Przedstawiono w niej case study z praktyki działalności różnych firm. Zapoczątkowuje ona cały cykl publikacji pod hasłem: „Social media strategicznie”, w których omawiana problematyka będzie bardziej zgłębiana.
Warto zwrócić uwagę na...
Nowe wydanie książki, która przybliża zagadnienie content marketingu. Przedstawia – krok po kroku – jak kreować strategię content marketingową oraz tworzyć treści do internetu i budować społeczność wokół marki w social media. To pierwsza publikacja omawiająca światowe standardy, w sposób...
dodaj do schowka
Do koszyka
60,80 zł
Facebook na kozetce Każdy z nas w pewien sposób z nich korzysta. Piszemy posty i komentarze na Facebooku, wrzucamy zdjęcia na Instagrama, tweetujemy, dzielimy się filmikami na TikToku. Nie masz konta w żadnym z portali społecznościowych i uważasz, że jesteś całkowicie wolny od ich wpływu? Mylisz...
dodaj do schowka
Do koszyka
44,10 zł
Firma w społecznościowym oceanie. Im głębiej, tym mniej bezpiecznie Fake newsy. Trolling. Kryzysy PR wybuchające złośliwie w piątki, o godzinie dwudziestej drugiej. Niezadowoleni klienci, którzy używają profilu firmowego niczym książki skarg i zażaleń. Internetowi hejterzy, którzy tylko czekają na...
dodaj do schowka
Do koszyka
44,10 zł
Handlowanie na Facebooku? To działa! Internet to błogosławieństwo dla wielu biznesów. Okno na świat, które daje szansę dotarcia z ofertą do osób, z którymi normalnie, w świecie offline'owym nie byłoby okazji nawet się spotkać. O sprzedaży nie wspominając. Sklep internetowy, czat tego sklepu,...
dodaj do schowka
Do koszyka
48,32 zł
Trudno jest się oprzeć wrażeniu, że w erze cyfrowej taktyki marketingowe ulegają zmianom niemalże codziennie. Ponieważ sposoby, w jakie się komunikujemy, wciąż ewoluują, nadążenie za najnowszymi trendami w mediach społecznościowych, wideo na YouTubie, aplikacjami mobilnymi i wszystkimi innymi...
dodaj do schowka
Do koszyka
71,91 zł
Czy da się rozwijać biznes bez social mediów? Dwadzieścia lat temu nie istniały. Dziesięć lat temu przedsiębiorcy korzystali z nich sporadycznie. Dziś prowadzenie bloga, profilu na Facebooku, kanału w serwisie YouTube, konta na Instagramie czy na Twitterze staje się powoli nie wyborem, ale...
dodaj do schowka
Do koszyka
35,91 zł
Szczegóły
- Autor: Iwona Lupa-Wójcik
- Rodzaj pliku: pdf
- Licencja: znak wodny
- Rok wydania: 2018
- Ilość stron: 167
- Stan: plik elektroniczny, do pobrania po opłaceniu
- Model: @9788365929587_33
- Język: polski
- ISBN: 9788365929587
- ISBN wersji papierowej: 9788365929587
Recenzje
Bestsellery - eBooki - Książki psychologiczne
Wybrane bestsellery
Anna Wolf powraca z nową serią mafijną. Renado nie jest kimś, z kim warto zadzierać, o czym niektóre osoby zapominają. Leo dowiaduje się, że zawiązano przeciwko niemu spisek. Sytuacja przybiera nieoczekiwany obrót, gdy poznaje tożsamość zdrajcy. To osoba związana ze światem przestępczym. Osoba, od...
dodaj do schowka
Do koszyka
30,62 zł
Anna Wolf powraca z nową serią mafijną. Renado nie jest kimś, z kim warto zadzierać, o czym niektóre osoby zapominają. Leo dowiaduje się, że zawiązano przeciwko niemu spisek. Sytuacja przybiera nieoczekiwany obrót, gdy poznaje tożsamość zdrajcy. To osoba związana ze światem przestępczym. Osoba, od...
dodaj do schowka
Do koszyka
26,20 zł
Dane's Storm
5/5
Dane był jej pierwszą miłością i jedynym mężczyzną, którego kiedykolwiek kochała. Mimo tego ich małżeństwo legło w gruzach pod naporem dramatycznych wydarzeń. Audrze udaje się na nowo ułożyć sobie życie bez Dane’a, ale nieoczekiwane okoliczności sprowadzają po latach jej byłego męża z powrotem do...
dodaj do schowka
Do koszyka
41,44 zł
Siedemnastoletnia Cassie ma niezwykły talent – łącząc najdrobniejsze szczegóły, potrafi powiedzieć, kim jesteś i czego pragniesz. Jednak nigdy nie traktowała tej naturalnej zdolności poważnie, aż do chwili, gdy do jej drzwi zapukało FBI. Stworzono tajny program wykorzystujący wyjątkowych...
dodaj do schowka
Do koszyka
26,60 zł
Wayne W. Dyer badał intencję jako występującą we wszechświecie siłę, która pozwala na zaistnienie aktu stworzenia. Opisuje ją nie jako coś, co się robi, ale jako energię, której jesteśmy częścią. Wszyscy zostaliśmy stworzeni dzięki jej niewidzialnej mocy. Część I wyjaśnia podstawy intencji,...
dodaj do schowka
Do koszyka
27,68 zł
Generał i panna
5/5
Nowość w Serii Butikowej. Jeden z najpiękniejszych romansów w historii literatury! Połączenie powieści historycznej, obyczajowej i gotyckiego thrillera. Pierwsza powieść napisana przez Daphne du Maurier w całości w Menabilly, posiadłości w Kornwalii, będącej pierwowzorem Manderlay z „Rebeki“,...
dodaj do schowka
Do koszyka
41,19 zł