eBook Social Media strategicznie wprowadzenie pdf

plik do pobrania Dowiedź się więcej

  • Książkę przeczytasz na:
Pobranie w:
Do 2h od opłacenia zamówienia
Licencja
znak wodny
Ilość stron
167
Rok wydania
2018
Rodzaj pliku
pdf
Nasza cena: 47,20 zł 59,00 zł Taniej o: 20%

Na temat strategii działalności w mediach społecznościowych napisano wiele, zarówno w publikacjach naukowych, jak i branżowych. Czy jednak można mówić o "strategii social media"? Czy może raczej strategia jest tylko jedna - na poziomie organizacji, a wszystko inne (w tym działania operacyjne związane z mediami społecznościowymi) powinno być jej podporządkowane? Opracowywane przez praktyków i teoretyków "strategie social media" najczęściej traktują o zasadach obecności w tych mediach, podczas gdy istnieją również inne możliwości wykorzystania tychże kanałów. Zbyt często pomijany jest fakt, iż wykorzystanie mediów społecznościowych wykracza również poza marketing, a co dopiero promocję.
Do napisania tej książki autorkę skłoniło przede wszystkim to, iż w praktyce bardzo często nadużywane jest pojęcie "strategii". Używane jest ono zwykle w kontekście obecności organizacji w mediach społecznościowych, zapominając, że media te mogą być też narzędziem działań marketingowych i pozamarketingowych (nie tyle chodzi o to, by potrafić "być" w tych mediach, ale wpierw o to, by umieć je wykorzystywać do swoich celów biznesowych i komunikacyjnych na wielu polach). Strategiczne zarządzanie marketingowe z wykorzystaniem mediów społecznościowych może dać znaczną przewagę konkurencyjną, lecz wymaga nieszablonowego spojrzenia na te media i wyjścia poza ich promocyjną, a nawet marketingową rolę. Celem książki jest przedstawienie zagadnień wprowadzających do strategicznego wykorzystania mediów społecznościowych w organizacji. Podjęto w niej następujące problemy:
Jakie jest znaczenie strategii w organizacji i na czym polega strategiczne zarządzanie marketingowe?
Jak należy rozumieć pojęcie "strategia social media"? Jakie jest miejsce mediów społecznościowych w strategii organizacji? W jaki sposób można wykorzystać media społecznościowe do realizacji celów organizacji? Na czym polega strategiczne podejście do mediów społecznościowych?
Książka jest przeznaczona zarówno dla teoretyków, jak i praktyków, którzy chcą zgłębić zagadnienia związane z planowaniem i realizacją strategicznych działań z obszaru mediów społecznościowych, nie tylko w marketingu, lecz ogólnie w zarządzaniu organizacją. Treść opracowania podzielono na cztery rozdziały. W rozdziale pierwszym omówiono koncepcję marketingu strategicznego. Zdefiniowano, czym naprawdę jest strategia, przedstawiając m.in. jej militarną genezę. Omówiono też wybrane rodzaje strategii, a także opisano zarys koncepcji strategii blue ocean, strategii gry rynkowej i koncepcji V2MOM. W dalszej kolejności zaprezentowano projekt i sposób realizacji strategii, wskazując m.in. kluczowe czynniki jej wykonania. Ważne było też omówienie idei zarządzania strategicznego i jego narzędzi. Ostatni podrozdział poświęcono strategii marketingowej. Przedstawiono wpierw rolę marketingu w zarządzaniu strategicznym oraz różnicę między zarządzaniem marketingowym a zarządzaniem marketingiem. Opisano charakterystykę strategicznego zarządzania marketingowego oraz planu marketingowego. Omówiono ponadto etapy formułowania strategii marketingowej.
W drugim rozdziale skupiono się na problematyce miejsca mediów społecznościowych w strategii organizacji. Zdefiniowano wpierw pojęcie tych mediów i wytypowano ich rodzaje. Wskazano też na ich podstawowe cechy. W dalszej kolejności przedstawiono rozważania na temat tego, czy media społecznościowe sprawdzą się w każdej organizacji. Zwrócono uwagę na aspekty, którymi nie charakteryzuje się strategia social media. Przedstawiono ponadto problem uwzględnienia mediów społecznościowych w strategii organizacji.
Trzeci rozdział traktuje o obszarach wykorzystania mediów społecznościowych w organizacji. W pierwszym podrozdziale omówiono obszar marketingu (i PR). Wyjaśniono, co oznacza pojęcie social media marketingu (SMM). Przedstawiono koncepcję social media marketing-mix oraz określono korzyści stosowania SMM w praktyce. Ważną częścią tego rozdziału było też omówienie problemu zastosowania mediów społecznościowych w badaniach marketingowych. Zaprezentowano m.in. narzędzia analityczne, które są w tym zakresie pomocne, a także zaakcentowano problem analizy otoczenia zewnętrznego i wewnętrznego. W dalszej części rozdziału przedstawiono możliwości wykorzystania mediów społecznościowych w zarządzaniu zasobami ludzkimi (np. rekrutacji i selekcji pracowników ), w e-commerce, a także w usprawnieniu komunikacji wewnętrznej. W ostatnim rozdziale zdefiniowano etapy planowania strategicznego wykorzystania mediów społecznościowych w różnych obszarach działalności. Ważnym obszarem zastosowania tych mediów jest marketing, wobec czego przedstawiono model RENL, który reprezentuje strategiczne podejście do social media marketingu. Trzeci podrozdział poświęcono problemowi organizacji i koordynowania wykonania strategicznego planu wykorzystania social media. Na koniec krótko wspomniano o wybranych wskaźnikach skuteczności i efektywności wykonania strategicznego planu wykorzystania social media. Książka ta stanowi jedynie wprowadzenie do zagadnienia strategicznego wykorzystania mediów społecznościowych w organizacji. Powstała ona głównie na podstawie źródeł wtórnych: raportów, publikacji branżowych i naukowych (monografii i czasopism). Przedstawiono w niej case study z praktyki działalności różnych firm. Zapoczątkowuje ona cały cykl publikacji pod hasłem: "Social media strategicznie", w których omawiana problematyka będzie bardziej zgłębiana.

Czytaj całość

Recenzje

Szczegóły

Pokaż więcej

  • Autor: Iwona Lupa-Wójcik
  • Rodzaj pliku: pdf
  • Licencja: znak wodny
  • Rok wydania: 2018
  • Ilość stron: 167
  • Stan: plik elektroniczny, do pobrania po opłaceniu
  • Model: @9788365929587_33
  • Język: polski
  • ISBN: 9788365929587
  • ISBN wersji papierowej: 9788365929587
Warto zwrócić uwagę na...
eBook Content Marketing i Social Media mobi epub 0/5 Nasza cena:
40,54 zł 47,00 zł
Do koszyka dodaj do schowka

eBook Content Marketing i Social Media mobi epub

Nowe wydanie książki, która przybliża zagadnienie content marketingu. Przedstawia – krok po kroku – jak kreować strategię content marketingową oraz tworzyć treści do internetu i budować społeczność wokół marki w social media. To pierwsza publikacja omawiająca światowe standardy, w sposób...
eBook Business Social Media pdf 0/5 Nasza cena:
6,72 zł 7,90 zł
Do koszyka dodaj do schowka

eBook Business Social Media pdf

Seria kieszonkowych poradników językowo-biznesowych pomoże Ci poszerzyć słownictwo i wiedzę w różnych dziedzinach. Książeczki zawierają tematycznie zgromadzone pojęcia i zagadnienia, a także ich tłumaczenia. Bądź specjalistą w swojej dziedzinie, również w kręgach obcojęzycznych!
eBook 5 porad na Social Media Marketing dla pożyczek pdf mobi epub 0/5 Nasza cena:
43,13 zł 50,00 zł
Do koszyka dodaj do schowka

eBook 5 porad na Social Media Marketing dla pożyczek pdf mobi epub

Marketing wszystkich produktów finansowych w mediach społecznościowych nie jest łatwym zadaniem. Pożyczki i kredyty wydają się być jeszcze większym wyzwaniem dla marketera, chcącego sprostać targetom sprzedażowym, dbać o wizerunek marki i jednocześnie budować zasięg. Jak sprzedawać pożyczki w...
eBook HBRP Jobs-To-Be-Done "Rozwój kariery w dobie social media" mobi epub 0/5 Nasza cena:
69,05 zł 79,00 zł
Do koszyka dodaj do schowka

eBook HBRP Jobs-To-Be-Done "Rozwój kariery w dobie social media" mobi epub

JEST PRACA DO WYKONANIA: ZAPROJEKTUJ SWOJĄ DOSKONAŁĄ KARIERĘ DZIĘKI MEDIOM SPOŁECZNOŚCIOWYM Ludzie – podobnie jak firmy – aby sięgać po sukcesy w swojej dziedzinie i piąć się w górę, muszą dbać o swój wizerunek i zabiegać o nowe kontakty biznesowe. A jak najlepiej robić to w dzisiejszych czasach?...
Antisocial media. Jak Facebook oddala nas od siebie i zagraża demokracji mobi epub 0/5 Nasza cena:
25,86 zł 29,99 zł
Do koszyka dodaj do schowka

Antisocial media. Jak Facebook oddala nas od siebie i zagraża demokracji mobi epub

Antisocial Media, książka poświęcona hegemonii Facebooka, ukazuje się w najlepszym możliwym momencie, wpisując się w debatę o roli mediów społecznościowych w zachodnim modelu demokracji. Antisocial Media to atak na obecny model biznesowy Facebooka wszystkich frontach. Autor opisuje manipulacje,...
eBook Wprowadzenie do historii Starożytnego Bliskiego Wschodu pdf 0/5 Nasza cena:
8,63 zł 10,00 zł
Do koszyka dodaj do schowka

eBook Wprowadzenie do historii Starożytnego Bliskiego Wschodu pdf

Prezentowana książka to krótkie wprowadzenie do historii starożytnego, przedhellenistycznego Bliskiego Wschodu, czyli cywilizacji, które przeprowadziły ludzkość z prehistorii do historii. Pomyślana jako podstawowa lektura przybliżająca wiedzę o starożytnym okresie historii ludzkości i o tych...
eBook Hate media wobec ludobójstwa w Rwandzie w 1994 roku pdf 0/5 Nasza cena:
7,84 zł 9,80 zł
Do koszyka dodaj do schowka

eBook Hate media wobec ludobójstwa w Rwandzie w 1994 roku pdf

Fragmenty monografii: Przykład Rwandy stanowi bezprecedensowy przypadek "niebezpiecznego" posługiwania się mediami do osiągania nie tylko celów politycznych, ale również ludobójczych. Działalność tzw. hate mediów zaprzecza istnieniu jakichkolwiek zasad etycznych i stanowi niechlubny przykład...
eBook Wprowadzenie do inwestowania pdf 0/5 Nasza cena:
24,15 zł 28,00 zł
Do koszyka dodaj do schowka

eBook Wprowadzenie do inwestowania pdf

Niniejszy podręcznik jest przeznaczony dla studentów studiów licencjackich. Jak sam jego tytuł wskazuje, ma on wprowadzać studentów studiów ekonomicznych, w szczególności kierunku Finanse i Rachunkowość, w podstawowe zagadnienia inwestowania. Przyjęto więc założenie, że szczegółowe poznanie...
eBook Nowe media, technologie i trendy w edukacji mobi epub 0/5 Nasza cena:
24,00 zł 30,00 zł
Do koszyka dodaj do schowka

eBook Nowe media, technologie i trendy w edukacji mobi epub

Czy edukacja - jej istota, cele, proces - wymaga dzisiaj redefinicji? Czy jesteśmy świadkami kolejnych etapów ewolucji, czy też można mówić o bardziej gwałtownych zmianach rewolucyjnych? Czy, myśląc o edukacji, trzeba pójść za głosami, że system wymaga zrównania z ziemią i wybudowania wszystkiego...
Zobacz, dlaczego warto nam zaufać

Doskonała komunikacja, perfekcyjne podejście do klienta, realizacja szybka i całkowicie zgodna z zamówieniem, do tego dobra cena, czyli całość na piątkę.

Anyszka

Polecam, polecam, polecam! Świetny wybór, książki w doskonałej cenie i co najważniejsze błyskawiczna realizacja zamówienia - dodaję do moich ulubionych sklepów.

magdape

Bardzo miła obsługa, szybko reagują na wiadomości pisane. Szybko rozwiązują problem i tłumaczą sytuację, oraz bardzo jasno i konkretnie piszą mail o każdej zmianie w zamówieniach.

Lenka

Kolejny raz robię zakupy w sklepie i jest super szybko, tanio i wygodnie. Aż żałuję, że nie mają innych propozycji, które mnie interesują. Gorąco polecam.

Beata

Transakcja przebiegła szybko i sprawnie. Książki super i wszystko porządnie zapakowane. Nie jest to na pewno moja ostatnia styczność ze sklepem. Polecam.

Agnieszka

Sklep godny polecenia, szybko zrealizował zamówienie. Dodatkowo otrzymałam rabat. Bardzo korzystna cena zamówionych książek. Łącznie z przesyłką wyszło taniej niż w księgarni stacj...

Zosia

Bardzo sprawnie zrealizowane zamówienie. Pomimo, że podano mi późniejszy termin dostarczenia przesyłki otrzymałam ją kilka dni wcześniej. Sklep cechuje solidność i profesjonalizm. ...

Joanna

Sklep bardzo fajny, pomocny i szybki. Realizacja zamówienia trwała kilka dni. Zamówienie doskonale zapakowane i nienaruszone.

Frau Sonne

Jestem zadowolona ze sklepu i przeprowadzonej transakcji. Duży wybór książek, dostawa zgodnie z podaną przez sprzedawcę datą, bardzo porządnie zapakowana. Polecam.

agnes352

Polecam sklep z czystym sumieniem. Kontakt bardzo dobry, ceny rewelacyjne, wybór książek ogromny. Na pewno wkrótce znów złożę zamówienie.

natka2817

Rewelacja!!! Zamówienie otrzymałam 5 dni od złożenia zamówienia, a mieszkam w Wielkiej Brytanii.

Adrianna

Pierwszy raz kupowałam książki przez internet i się nie rozczarowałam. Książki przyszły w oczekiwanym terminie, były dobrze zabezpieczone. Na pewno skorzystam jeszcze nie jeden raz...

Paula