Tradycyjne podejście do innowacji, oparte na wynikach własnego zaplecza badawczo-rozwojowego, długotrwałych i kosztownych badaniach chronionych przed konkurencją, przestało się sprawdzać. Na rynku coraz bardziej liczy się z jednej strony szybkość reagowania na zmiany potrzeb konsumentów, a z drugiej możliwość ograniczenia kosztów ponoszonych na tworzenie nowych rozwiązań. W tych okolicznościach niezbędna staje się współpraca z zewnętrznymi podmiotami, która pozwala rozłożyć koszty i ryzyko danego przedsięwzięcia innowacyjnego. Nowym paradygmatem tworzenia innowacji staje się model tworzenia ich we współpracy z zewnętrznymi podmiotami w tzw. modelu otwartym.Istotą koncepcji otwartych innowacji jest współpraca przedsiębiorstw z różnymi partnerami. Konieczność takiej współpracy wprost wynika z samej definicji pojęcia otwartych innowacji. Współpraca w otwartych innowacjach przejawia się bowiem we wspólnym działaniu partnerów na rzecz tworzenia innowacji oraz wzajemnym dzieleniu się zasobami, szczególnie wiedzą. Zgodnie z koncepcją otwartych innowacji przedsiębiorstwa nie tylko mogą, ale powinny wykorzystywać zarówno zewnętrzne, jak i wewnętrzne pomysły w swoich procesach innowacyjnych, oraz wewnętrzne i zewnętrzne ścieżki wprowadzania innowacji na rynek. Otwarte innowacje oznaczają bowiem celowy przypływ i wypływ wiedzy, które przyspieszają proces powstawania innowacji. Tworzenie każdej innowacji jest nierozerwalnie związane z zasobami wiedzy, jednak zarządzanie wiedzą w modelu otwartym jest zadaniem zdecydowanie trudniejszym niż w modelu zamkniętym ze względu na konieczność łączenia wewnętrznych i zewnętrznych zasobów.Monografia jest adresowana do naukowców, praktyków zarządzania oraz studentów. Badacze zjawiska otwartych innowacji będą mogli zweryfikować własne obserwacje i wnioski z przedstawionymi tu wynikami badań. Autorzy mają nadzieję, że publikacja zainspiruje ich do wyznaczenia nowych kierunków eksploracji naukowej. Praktycy zarządzania będą mogli bardziej świadomie podejmować decyzje o wyborze odpowiednich strategii współpracy oraz zarządzania wiedzą w procesie tworzenia innowacji w modelu otwartym. Natomiast, studenci i doktoranci poszerzą swoje horyzonty myślowe o nowe obszary wiedzy.
Warto zwrócić uwagę na...
We współczesnym świecie to właśnie wiedza zastosowana w odpowiednim kontekście w odpowiednim czasie decyduje o sukcesie organizacji. Tworzenie innowacji, opracowywanie ofert dostosowanych do potrzeb klientów, technologie pozwalające na uzyskanie lepszej jakości pracy, innowacje w obszarze kultury...
dodaj do schowka
Do koszyka
29,19 zł
Przedsiębiorczość należy do aktualnej i stale rozwijającej się problematyki prac naukowych, zarówno na polu rozważań teoretycznych badań podstawowych, jak i prac aplikacyjnych. Ukształtowana postawa przedsiębiorcza, aktywność przedsiębiorców i społeczeństwa, w decydującym stopniu wpływają na wzrost...
dodaj do schowka
Do koszyka
94,05 zł
W publikacji przedstawiono wszystkie najważniejsze zagadnienia związane z badaniem kompetencji zawodowych oraz sposobami ich rozwijania: zarówno merytoryczne podstawy, jak i konkretne narzędzia i najlepsze praktyki wdrożeniowe. Autor porusza m.in. takie kwestie, jak: budowanie i wdrażanie systemu...
dodaj do schowka
Do koszyka
80,75 zł
Monografia jest efektem badań wielu autorów z różnych ośrodków akademickich w obszarze nauk ekonomicznych i szeroko pojętych innowacji. Stanowi zarówno teoretyczne, jak i praktyczne odniesienie do problematyki nauk ekonomicznych w dziedzinie ekonomii, finansów i zarządzania. W pierwszym rozdziale...
dodaj do schowka
Do koszyka
26,59 zł
Na zarządzanie komunikacją i wiedzą w organizacji składają się ściśle ze sobą powiązane i wzajemnie zależne procesy. Z jednej strony sprawność komunikacji, jej dwu- lub nawet wielokierunkowość umożliwiają poprawną propagację oraz wymianę informacji i wiedzy. Z drugiej strony efektywna komunikacja...
dodaj do schowka
Do koszyka
29,45 zł
Celem głównym monografii była diagnoza oddziaływania Systemu Wykorzystania Doświadczeń (SWD) na doskonalenie zdolności operacyjnych Sił Zbrojnych RP. Do realizacji tego celu miało doprowadzić osiągnięcie trzech celów szczegółowych: (a) analiza ewolucji wiedzy i zarządzania wiedzą; (b) ocena SWD...
dodaj do schowka
Do koszyka
19,95 zł
Szczegóły
- Autor: Agnieszka Sopińska
- Rodzaj pliku: pdf
- Licencja: znak wodny
- Rok wydania: 2018
- Ilość stron: 146
- Stan: plik elektroniczny, do pobrania po opłaceniu
- Model: @9788380302181_33
- Język: polski
- ISBN: 9788380302181
Recenzje
Bestsellery - eBooki - Książki ekonomiczne i biznesowe
Wybrane bestsellery
NATYCHMIASTOWY NUMER JEDEN NA LIŚCIE BESTSELLERÓW "NEW YORK TIMESA" Oprah Winfrey i Arthur C. Brooks - profesor Harvardu, który zawodowo zajmuje się badaniem szczęścia - dają ci do ręki sprawdzony przepis na lepsze życie. Jeśli czujesz, że nie jesteś tak szczęśliwy, jak chciałbyś być, to ta książka...
dodaj do schowka
Do koszyka
34,99 zł
„Kicia Kocia zostaje policjantką” to kolejna książka w bestsellerowej serii o Kici Koci autorstwa Anity Głowińskiej. Kicia Kocia przeżyła z mamą niesamowitą przygodę podczas drogi powrotnej ze sklepu: interwencję prawdziwego policjanta. Sprawdź, czy pan policjant chciał aresztować Kicię Kocię!...
dodaj do schowka
Do koszyka
8,91 zł
W książce Rozproszone umysły autor obala mit genetycznego podłoża ADD i daje nadzieję oraz porady żyjącym z tym zespołem dzieciom i dorosłym. Dzięki potraktowaniu ADD nie jako dziedzictwa genetycznego, lecz odwracalnego zaburzenia i opóźnienia rozwojowego, książka ta ułatwia rodzicom zrozumienie...
dodaj do schowka
Do koszyka
40,99 zł
300 stron starannie zebranych i zweryfikowanych faktów dotyczących historii, która rozgrywa się na naszych oczach, ale której realne znaczenie znają tylko nieliczni.Historii, którą czyta się jak najlepszy thriller polityczny, niebywałej i niewyobrażalnej dla wielu z nas – lecz prawdziwej.Historii,...
dodaj do schowka
Do koszyka
41,30 zł
Kontynuacja historii bohaterów z The Science of Temptation. Zawartość pendrive'a, który wpadł w ręce Reeda, wprowadza grę między nim i Brianą na zupełnie nowy poziom. Niemoralna zabawa będąca źródłem wielu skrajnych emocji szybko kończy się wzajemną nieufnością i rosnącymi obawami. Reed chce...
dodaj do schowka
Do koszyka
34,43 zł
64 strony do kolorowania, a na nich bohaterowie kreskówki Bluey! Pokoloruj uroczą suczkę Bluey (w polskiej wersji opowieści znaną także jako Blue), jej sympatyczną siostrę Bingo, a także rodziców i wszystkich innych bohaterów fantastycznego serialu! Duże i wyraźne obrazki, grube kontury, minimum...
dodaj do schowka
Do koszyka
13,99 zł