Kicz to zjawisko trudne do zdefiniowania, nieostre i przede wszystkim - monosubiektywne. Jest więc czysto intuicyjną normą estetyczną (efektem estetyzacji) czy szerzej ? aksjologiczną. Jeszcze w XIX w. pojęcie to dotyczyło malarstwa, obecnie zostało rozszerzone na wszelkie sfery życia. Kicz nabrał charakteru zjawiska ponadstylowego. Co więcej - stał się jednym z kanałów komunikowania, ukierunkowuje indywidualne i zbiorowe aksjologie, emocje, postawy, zachowania. Transformacja zjawiska w różnych dziedzinach ludzkiej działalności spowodowała, że dzisiaj istotą kiczu stała się nie tylko dewaluacja, ale przede wszystkim dezintegracja i dehieratyzacja wartości estetycznych, etycznych, poznawczych. Kicz to nie tylko "piękny efekt", przesada, tandeta, "proste przeżycia duchowe", by nie powiedzieć prymitywne, to nie tylko popkultura, stereotypowość, szablonowość, seryjność, sentymentalizm itp., lecz kicz to także "terapia kompleksów" - indywidualnych i zbiorowych. Terapia potrzebna, a niekiedy wręcz konieczna dla emocjonalnego zdrowia, samopoczucia, także znalezienia równowagi w zrelatywizowanej rzeczywistości (nie realności!). Rzeczywistości zazwyczaj brzydkiej i złej. Kicz to realizacja tęsknoty za rzeczywistością taką, jaką chcielibyśmy, by była.
Warto zwrócić uwagę na...
W dekadzie lat 50. polska kultura oscylowała między totalitarnym zniewoleniem stalinizmu a swobodą i entuzjazmem odwilży, między patetycznym kultem jednostki a rozważaniami o indywidualnej wolności, między monumentalnymi wizjami społecznej przebudowy a obrazami codziennej nędzy i biedy. Wydawać by...
dodaj do schowka
Do koszyka
17,19 zł
Publikacja to podręcznik z zakresu kreatywności językowej w reklamie. Autorzy w przystępny, syntetyczny sposób prezentują techniki językowe wykorzystywane w reklamie w celu osiągnięcia lepszego efektu sprzedażowego. Przy każdej omawianej technice Czytelnik znajdzie liczne przykłady twórczego...
dodaj do schowka
Do koszyka
22,63 zł
> KRÓTKIE WPROWADZENIE - książki, które zmieniają sposób myślenia! Reklama to ważny element współczesnej komunikacji. Co decyduje o tym, że kampania reklamowa jest skuteczna? Jak działają agencje reklamowe? Czy przekaz reklamowy powinien być etyczny? * Interdyscyplinarna seria KRÓTKIE...
dodaj do schowka
Do koszyka
23,30 zł
„W cienkiej szczelinie pomiędzy odmianami czasu, mam takie nieodparte wrażenie, wydarza się pisarstwo Andrzeja Stasiuka. Ta książka będzie właśnie dyskretną i cierpliwą próbą pobytu w tym prześwicie". Z rozdziału Żeby bardziej być Błyskotliwa opowieść Adriana Glenia to zaproszenie do szczególnej...
dodaj do schowka
Do koszyka
26,65 zł
W literaturze polskiej od ponad trzystu lat krąży opowieść, której bohaterami są Żydzi, ich kultura, a także jej wpływ na polskie społeczeństwo. Od lat czterdziestych dwudziestego wieku horyzontem tej opowieści staje się Zagłada, testująca wydolność języka i wyobraźnię jego użytkowników, a także...
dodaj do schowka
Do koszyka
26,65 zł
Katarzyna de Lazari-Radek przeprowadza współczesną obronę hedonizmu, biorąc pod uwagę argumenty filozoficzne, neuronaukowe i psychologiczne. Stawia śmiałą tezę, że przyjemność to stan mentalny, który sam w sobie jest „godny pożądania". Porusza zagadnienia: dobrostanu, szczęścia, dobrego życia,...
dodaj do schowka
Do koszyka
37,91 zł
Szczegóły
- Stan: plik elektroniczny, do pobrania po opłaceniu
- Model: @9788380880337_54
Recenzje
Bestsellery - eBooki - Podręczniki i lektury szkolne
Wybrane bestsellery
Kontynuacja historii bohaterów z I Wanna Fall. Bright Side Po wypadku Raise`a świat Lei zupełnie się zmienia. Chłopak wydaje się kimś zupełnie innym. Jest zimny, niedostępny, obcy. Dziewczyna nie wie, co ma o tym wszystkim myśleć. Jedyne, co czuje, to ból złamanego serca. Jakby tego było mało,...
dodaj do schowka
Do koszyka
35,99 zł
Kicia Kocia wraz ze swoim przyjacielem Packiem przekonują się, że uśmiech ma wielką moc. Na spacerze mówią z uśmiechem napotkanym osobom "dzień dobry" i zauważają, że wszystkim natychmiast poprawia się humor. Postanawiają jak najczęściej się uśmiechać i mówić ludziom miłe rzeczy.
dodaj do schowka
Do koszyka
7,43 zł
NATYCHMIASTOWY NUMER JEDEN NA LIŚCIE BESTSELLERÓW "NEW YORK TIMESA" Oprah Winfrey i Arthur C. Brooks - profesor Harvardu, który zawodowo zajmuje się badaniem szczęścia - dają ci do ręki sprawdzony przepis na lepsze życie. Jeśli czujesz, że nie jesteś tak szczęśliwy, jak chciałbyś być, to ta książka...
dodaj do schowka
Do koszyka
34,99 zł
Układanka dydaktyczna 'Abecadło' to edukacyjna gra dla dzieci, które rozpoczynają swoją przygodę z poznawaniem alfabetu. Zabawa polega na dopasowywaniu kartonika z literką do kartonika z obrazkiem przedstawiającym wyraz rozpoczynający się tą literką. Dzięki zabawie dziecko uczy się literek...
dodaj do schowka
Do koszyka
15,51 zł
Ciała
5/5
Jak oddać paraliżujący strach towarzyszący niechcianej ciąży i potajemnej aborcji? Jak opisać nastoletni seks, który bywa źródłem wolności, ale i upokorzenia? I jak sportretować rozkoszną władzę nad młodszym o trzydzieści lat kochankiem? „Liczy się nie to, co się zdarza, lecz to, co robimy z tym,...
dodaj do schowka
Do koszyka
29,80 zł
Akademia 4-latka
0/5
Witaj w progach Akademii 4-latka Znajdź ukryte kotki, dorysuj kropeczki biedronce i zaprowadź alpakę do koleżanek. Baw się i rozwijaj Rozrywkowy zeszycik zachęci do zabawy i ćwiczeń wspomagających rozwój każdego malucha. Dostosowane do wieku dziecka zadania pozwolą mu rozwijać spostrzegawczość,...
dodaj do schowka
Do koszyka
3,54 zł