Początkujący gracz na rynku e-sprzedaży staje przed następującym dylematem - co się bardziej opłaca: założyć własny sklep czy ułatwić sobie życie i zacząć od uruchomienia sprzedażowego konta na jednej z platform ofertowych? A może działać równolegle? Tylko na współpracę z którym z potentatów rynku e-commerce warto się zdecydować? By podjąć najlepszą dla siebie decyzję, trzeba poświęcić sporo czasu - uważnie prześledzić sposoby działania największych: Allegro, eBaya oraz Amazona, przestudiować ich regulaminy, poznać klientów, udogodnienia, jakie dana platforma oferuje wystawcom, a także pułapki, które na nich zastawia. Tak, pułapki - bo i na te niestety może się natknąć ktoś, kto dopiero rozpoczyna swoją aktywność w największych portalach ofertowych świata.
Autorzy tej książki wykonali dla Ciebie mnóstwo pracy. Dokładnie przyjrzeli się trzem potentatom rynku e-handlu i opracowali przewodnik, który ułatwi Ci uruchomienie na jednej z tych platform własnego kanału sprzedaży. A może zdecydujesz się działać równocześnie na Allegro, eBayu i Amazonie? Jakąkolwiek podejmiesz decyzję, najpierw przeczytaj, jak przygotować sprzedaż na Allegro i jak prowadzić marketing w ramach tego serwisu. Wybierz dla siebie strategię obecności w tym portalu i opanuj narzędzia, które ułatwiają sprzedaż. Poznaj metody handlowania na polskiej i zagranicznych wersjach eBaya i przekonaj się, na jakie wsparcie ze strony administratora serwisu możesz liczyć. Upewnij się, czy warto rozpoczynać handlowanie na Amazonie, a jeśli podejmiesz decyzję na TAK, dobrze się do tego przygotuj. Dowiedz się, na czym polega growth hacking, czyli jak skutecznie ściągnąć użytkowników platform ofertowych bezpośrednio do swojego e-sklepu.
Mirosław Smużniak – absolwent Politechniki Wrocławskiej na Wydziale Zarządzania i Inżynierii Produkcji. Wykładowca akademicki, który dzieli się ze studentami wiedzą z zakresu rynku e-commerce, nowoczesnych metod marketingu, zarządzania i komunikacji, logistyki i magazynowania, transportu w e-biznesie. Prowadził projekty szkoleniowe m.in. dla Allegro, DHL, InPost, EduInvest. Pełnił funkcje kierownicze w dużych centrach logistycznych. Praktyk e-biznesu z dwunastoletnim stażem. Na co dzień pomaga polskim przedsiębiorcom prowadzić z sukcesem efektywny e-biznes, w tym sklepy internetowe połączone z systemami automatyzującymi e-commerce. Jest autorem wielu publikacji poświęconych e-commerce oraz współautorem bestselleru Biblia e-biznesu wydawnictwa Helion (2013).
Mateusz Bienias – wizjoner, nieznośny szef, zuchwały przedsiębiorca, pomysłodawca dwóch startupów technologicznych. Na co dzień zarządza, deleguje, rozwiązuje problemy, spędza czas z rodziną oraz trenuje CrossFit. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji oraz Wydziału Ekonomicznego na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Doświadczenie zawodowe zdobywał w bankowości. Szybko się jednak przekonał, że bankowość nie jest dla niego i zwrócił swoje kroki w kierunku własnego biznesu. Od dziesięciu lat współtworzy projekty biznesowe w e-commerce. Chętnie dzieli się zdobytą wiedzą, a jego domeną jest tworzenie rozwiązań pozwalających zaoszczędzić czas i pieniądze.
- Autor: Mateusz Bienias
- Ilość stron: 225
- Oprawa: Miękka
- Rok wydania: 2019
- Wydawnictwo Onepress
- Stan: nowy, pełnowartościowy produkt
- Model: 9788328340510
- EAN: 9788328340510
- Nr wydania: 1
- ISBN: 9788328340510
- Język: polski
- Podtytuł: Allegro eBay Amazon
- Wymiary: 125X190
Recenzje
-
Recenzenckie Mistrzostwo ŚwiataOcena: 4/5Dodana przez Tomasz P. w dniu 2019-09-01Opinia użytkownika sklepuRecenzja dotyczy produktu typu: akademicki podręcznik
0 z 0 osób uznało recenzję za przydatnąGdzie sprzedawać w sieci?
Lektura przede wszystkim przeznaczona jest dla tych, którzy już zaczęli lub za moment zaczną handlować w sieci. Czym? To właściwie bez znaczenia. Dużo bardziej istotne jest to, czy sprzedawać na własną rękę, czy też może związać swoją działalność z którymś ze sprzedażowych potentatów takich jak Allegro, eBay, czy Amazon? A może ze wszystkimi trzema naraz? Między innymi na to pytanie próbują dać odpowiedź autorzy książki.
Generalnie rzecz biorąc najważniejszym pytaniem w działalności e-commerce jest zadanie samemu sobie pytania, na jaką skalę chce się ową działalność rozwinąć. Jeżeli na niewielką, to książka ta chyba nie będzie Wam pomocna. Jeżeli jednak Waszym planem jest rozwój i zakrojenie działalności na coraz większą skalę, to możecie znaleźć tutaj całkiem sporo wskazówek, a także rozważań o tym, z kim z największych potentatów w branży warto się związać i dlaczego.
Autorzy książki skupiają się na rozłożeniu na czynniki pierwsze sposobu funkcjonowania trzech wielkich marek na rynku e-commerce: Allegro, eBaya oraz Amazona. Można się spierać, czy wyboru tego nie warto by było rozszerzyć na inne marki, jednak moim skromnym zdaniem wybór ten jest dość rozsądnie uzasadniony i po prostu słuszny. To najwięksi gracze na światowym rynku, najczęściej to właśnie z nimi związują się ludzie, słuszne jest zatem skupienie się w lekturze właśnie na nich. Jeżeli ktoś jednak chciałby związać swój los z kimś innym - wolna droga rzecz jasna. Aczkolwiek po lekturze tej pozycji można stać się dużo mądrzejszym o to, jak cała ta branża funkcjonuje w praktyce.
W książce skupiono się na kilku szalenie istotnych aspektach działalności e-commerce takich jak strategia obecności na platformach sprzedażowych, przygotowanie się do sprzedaży, marketing oraz działania wspomagające samą sprzedaż, czy też omówienie czyhających na nas w sieci na tym polu pułapek. Tych kilka przestrzeni omówiono na kolejnych stronach w odniesieniu do każdego z trzech wspomnianych rynkowych graczy wraz z przedstawieniem specyfiki każdej z platform oraz z zaprezentowaniem oferowanych przezeń narzędzi sprzedażowych, które w niejednym przypadku mogą szalenie ułatwić nam prowadzenie całej naszej działalności.
Lektura jest szalenie przydatna, aczkolwiek jasno trzeba powiedzieć, że nie jest ona przeznaczona dla każdego. Odbiorcą książki z całą pewnością powinien być ktoś, kto już działa w branży e-commerce lub planuje w najbliższym czasie to zrobić. W przeciwnym razie książkę można potraktować tylko jako swego rodzaju ciekawostkę, która - przy braku zainteresowania tematem - niekoniecznie musi czytelnika zaciekawić.
Dziękuję Wydawnictwu Onepress za egzemplarz recenzencki.
[Adres usunięty]