Książka ta została pomyślana jako pomoc dla nauczycieli gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych. Podobnie jak poprzednia publikacja – zawiera ona wprowadzenia przedstawiające teoretyczne tło propozycji metodycznych, a następnie scenariusze zajęć. Motywami przewodnimi są kwestie tożsamości, wprowadzanie w świat różnych kultur, prawidłowości rozwojowe oraz działania kształcące i wychowawcze.
Na metodyczną część książki składają się głównie scenariusze zajęć opracowane przez nauczycieli – słuchaczy studiów podyplomowych na Wydziale Etnologii i Nauk o Edukacji UŚ – oraz przez studentów (w części także nauczycieli) kierunku pedagogika na tym wydziale.
Scenariusze były poddawane praktycznej weryfikacji i ewaluacji. We wszystkich uwzględniono podobne elementy – poczynając od celów zajęć, poprzez propozycje metod i form zajęć, pomocy dydaktycznych, przebieg zajęć – na (w większości) wykorzystanej literaturze kończąc. Do wielu scenariuszy dołączono wzory zabaw, gier i innych pomocy.
- Stan: nowy, pełnowartościowy produkt
- Model: 57393301602KS
Recenzje
-
Recenzenckie Mistrzostwo ŚwiataOcena: 5/5Dodana przez Impuls Oficyna -. w dniu 2018-05-09Opinia użytkownika sklepuRecenzja dotyczy produktu typu: akademicki podręcznik
0 z 0 osób uznało recenzję za przydatnąZ recenzji wydawniczej: „Edukacja wielo- i międzykulturowa jako zadanie, opierając się na systemie założeń teoretycznych, wymaga równocześnie wsparcia metodycznego. Dlatego działający od lat zespół badaczy opracował swoisty przewodnik adresowany do zaangażowanych w edukację nauczycieli. […]
Publikacja wyraźnie wskazuje na znaczenie uczestnictwa młodzieży gimnazjalnej i licealnej w różnych kręgach kulturowych, a zarazem podkreśla rolę procesu kształtowania się tożsamości w tym okresie życia. Na uwagę zasługuje koncepcja książki jako uporządkowanych zestawów scenariuszy zajęć opartych na udostępnionych odbiorcy założeniach teoretycznych. Dzięki temu korzystający z niej nauczyciele i wychowawcy uzyskują możliwości modyfikowania propozycji metodycznych stosownie do lokalnych uwarunkowań i okoliczności. Praca nie uzależnia więc pedagogów praktyków od proponowanych rozwiązań, lecz otwiera im perspektywy własnych, autorskich działań inspirowanych zamieszczonymi scenariuszami. […]
Publikacja popularyzuje wśród pedagogów praktyków wartościową dydaktycznie i wychowawczo ideę kształcenia wielostronnego. Przyczynia się także do doskonalenia praktyki edukacji wielo- i międzykulturowej przez ukazanie jej różnorodnych, atrakcyjnych dla młodzieży form”.
Oficyna Wydawnicza Impuls [Adres usunięty]1371.html