Stworzenie odpowiedniej strategii, a następnie jej wdrożenie stanowi kluczowy etap dla rozwoju każdej firmy. Dla wielu jest to nie lada wyzwanie. Jeżeli chcesz się dowiedzieć, jak tworzyć dobre strategie, a jakie są nieodpowiednie - koniecznie sięgnij po tę książkę!
Każda firma powinna mieć lidera, który dokładnie wie, co jest uznawane za dobrą strategię, a co za złą. Jest to niezwykle istotna kwestia w zarządzaniu organizacją. Dobry szef powinien nie tylko umieć ją stworzyć, ale i zaimplementować. Richard P. Rumelt uważa, że istotą do stworzenia odpowiedniej strategii jest dogłębne zrozumienie sytuacji firmy. Umożliwi to wyodrębnienie jednego lub dwóch kluczowych wyzwań, przed którymi stoi firma. Kolejny krok polega na stworzeniu ogólnej koncepcji, której zadaniem ma być poradzenie sobie ze zdiagnozowanymi wyzwaniami. Ostatni krok to pracowanie całościowego projektu, który lider powinien wdrożyć w życie.
W większości firm stosuje się złe strategie. Ich główny problem to mylenie celów ze strategią i stosowanie niezrozumiałych pojęć, które są tylko przysłowiowym biciem piany, a finalnie brak diagnozy zasadniczego wyzwania, które stoi przed organizacją. Książka w uniwersalny sposób ilustruje liczne przykłady zarówno dobrych, jak i złych strategii. Jej treść jest mądra i klarowna - poprawia myślenie strategiczne. Odpowiednia taktyka to klucz do sukcesu, niezależnie od skali przedsięwzięcia.
Autor w książce proponuje prostą i przystępną metodę opracowania i wdrożenia skutecznej strategii nastawionej na działanie. Strategia ta bez wątpienia sprawdzi się w dzisiejszym świecie. Dotyka różnych wyzwań, takich jak np. prowadzenie wojny czy wypuszczenie na rynek nowego produktu. Książka "Dobra strategia, zła strategia. Czym różnią się i jakie to ma znaczenie" jest dostępna zarówno w wersji papierowej, jak i w formie e-booka.
O książce
Bogato zilustrowana przykładami I przekonująca argumentami (…) ksiażka dla każdego lidera, który musi myśleć i działać strategicznie.
Michael Useem, professor zarządzania w The Wharton Achool University of Pensylvania, autor Książki The Leadership Moment