Jak ogarniać emocje w pracy – emocje, a sukces zawodowy
Czy myślisz, że już wszystko wiesz o swoich emocjach? W pracy trzymasz je na wodzy, a domu w końcu możesz poszukać im ujścia. A to zrobić trening, uciec w wir porządków lub zwyczajnie poburczeć na kota, lub innego współmieszkańca. A może warto spojrzeć na emocje, nie jak czarną stronę naszej osobowości, tylko jak na środek do odniesienia zawodowego sukcesu? Właśnie takie spojrzenie proponują Liz Fosslien i Mollie Duffy West w swoim poradniku Jak ogarniać emocje w pracy. Dla ambitnych i wrażliwych.
Jak ogarniać emocje w pracy – poradnik dla wrażliwych
Człowiek to zwierze emocjonalne. Wbrew temu, jak bardzo byśmy się starali, nie da się oddzielić uczuć od pracy. Ani tych negatywnych, takich jak złość, rozdrażnienie, ani pozytywnych: radość, satysfakcja, podekscytowanie.
To mit, że praca nie jest miejscem na emocje. Co więcej, przez ten mit wielu ludzi cierpi, wypala się zawodowo, tłamsząc w sobie rozgoryczenie, czy rozczarowanie. Otóż emocje z profesjonalizmem da się pogodzić i wielu z nas radzi sobie z tym w mniejszym lub większym stopniu. Jednak warto to zrobić inteligentnie.
Zrozumienie emocji kluczem do sukcesu
Liz Fosslien i Mollie Duffy West, autorki poradnika Jak ogarniać emocje w pracy, wychodzą z założenia, że kluczem do porozumienia z innymi (też na gruncie zawodowym) jest zrozumienie nie tylko własnych uczuć, ale też spojrzenie na siebie oczami innych. Bo to, jakie uczucia współpracownicy w nas wzbudzają, to tylko jedna strona medalu. Drugą są te emocje, jakie my możemy wzbudzić w nich.
Relacje produktywne powinny być budowane na wzajemnym zrozumieniu i to nie tylko zrozumieniu w zakresie merytorycznym, ale też emocjonalnym. Nie chodzi o to, żeby dawać upust wszystkim emocjom, ale żeby zbudować w sobie coś na kształt emocjonalnej dyscypliny. I właśnie w tym ma pomóc ten poradnik.
Co więcej, poradnik jest napisany lekko i dowcipnie. Znajdziecie w nim też zabawne i jednocześnie pouczające mini komiksy. Może lepiej nie czekać, aż coś się zmieni, ale wziąć sprawy tzn. swoje emocje we własne ręce? 😉
Poradnik Jak ogarniać emocje w pracy na półki naszej księgarni trafił za sprawą Wydawnictwa Muza. Książka jest już dostępna i możecie ją znaleźć w tym miejscu.