Wydawnictwo Pearson

Historia angielskiego wydawnictwa Pearson, a wcześniej Longman i Pearson Longman sięga 1724 roku, w którym Thomas Longman w Londynie założył małą firmę wydawniczą, drukarnię i księgarnię. Przez stulecia wydawnictwo było prowadzone przez pięć pokoleń Longmanów. Obecnie Pearson posiada swoje odziały w 80 krajach na całym świecie, zatrudnia ponad 40 000 pracowników.

Misją wydawnictwa jest polepszanie jakości życia ludzi poprzez wspieranie ich w edukacji.  Wydawnictwo oferuje szeroką gamę produktów i usług edukacyjnych dla instytucji, rządów, a także dla dzieci i dorosłych, którzy chcą rozwijać się i wykorzystywać swój potencjał.

W Polsce wydawnictwo zaistniało w 1995 roku, kiedy na rynku pojawił się pierwszy profesjonalny i zgodny z wymogami MEN kurs do nauki języka angielskiego “New Discoveries”. Obecnie polski oddział Pearson Central Europe nadzoruje odziały z Europy Środkowo-Wschodniej i krajów Skandynawskich - łącznie 37 krajów.

Pearson oferuje głównie materiały dla nauczycieli i uczniów, sprawiając, że nauka staje się skuteczniejsza i przyjemniejsza - dla jednych i drugich. W ofercie wydawnictwa znajdują się prestiżowe poradniki metodyczne, kursy, lektury, tablice interaktywne, aplikacje, które otrzymały liczne wyróżnienia i nagrody w Polsce i na świecie. Materiały wydawnictwa ułatwiają przygotowywanie się do egzaminów z języka angielskiego na różnych poziomach. W polskich szkołach największym uznaniem cieszą się serie “New English Adventure”, “Discover English. Today”, “Next Move”, “Longman Repetytorium Gimnazjalne”, “New Matura Success”, “Matura Focus” oraz “Longman Repetytorium Maturalne”. Od 2014 roku wydawnictwo udostępnia cyfrową platformę, na której znajdują się wszystkie materiały edukacyjne, treści badawcze, biblioteczne oraz media.