motywowanie pracowników

Pasuje wiele pozycji - motywowanie pracowników - spośród kilkudziesięciu tysięcy książek w niskich cenach, w taniej księgarni internetowej Tania Ksiazka.pl


Kategorie

Polecamy » Książki, które warto przeczytać


Motywowanie pracowników Wskazówki dla menedżerów - Pietroń-Pyszczek Agata

Motywowanie pracowników Wskazówki dla menedżerów - Pietroń-Pyszczek Agata

W literaturze dotyczącej zarządzania mówi się o fenomenie zaangażowania pracowników, rozważając go jako potencjalne źródło przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw. Wskazuje się jednocześnie, że zaangażowanie to bezpośrednio wynika z umiejętności motywacyjnego oddziaływania na pracowników. Prezentowana publikacja jest zbiorem podstawowych zagadnień dotyczących problematyki motywowania ludzi w procesach pracy. Głównym celem jej powstania było przedstawienie złożonych problemów kształtowania motywacji pracowniczej w sposób jasny i zrozumiały dla każdego Czytelnika tak, by ułatwić ich rozpoznawanie i rozwiązywanie w praktyce zarządzania przedsiębiorstwem, jak również zachęcić i przygotować do bardziej pogłębionych studiów w tym zakresie. W książce przedstawiono wiedzę w sposób skondensowany, dzięki czemu może ona stanowić swoisty przewodnik dla menedżerów poszukujących sposobów aktywizowania swoich podwładnych. Publikacja ta zwraca uwagę na sytuacje i zjawiska zagrażające skuteczności systemu motywacyjnego w przedsiębiorstwie, prezentując jednocześnie odpowiednie działania o charakterze profilaktycznym. Pokazuje przy tym, że nawet relatywnie wysokie opłacanie pracy ludzi nie gwarantuje wysokiego poziomu ich zaangażowania i lojalności wobec pracodawcy. Forma prezentacji, w tym jej zwięzłość i prosty język, powoduje, że oddawana w ręce Czytelnika pozycja, może być także traktowana jako materiał pomocniczy w rozmaitych przedsięwzięciach edukacyjnych organizowanych przez służby personalne w przedsiębiorstwach lub przez firmy szkoleniowe. Studentom zarządzania może być polecana jako repetytorium systematyzujące wiedzę przed egzaminami oraz pomoc w przygotowywaniu prac licencjackich i magisterskich.   »»» szczegółowo »»»



Motywowanie pracowników - Kopertyńska Maria Wanda

Motywowanie pracowników - Kopertyńska Maria Wanda

W książce zaprezentowano całościowo problematykę motywowania pracowników, co jest efektem wieloletnich studiów literaturowych, jak też badań własnych autorki. Przytoczono przykłady praktyczne oraz prezentowane wyniki badań pochodzą z konkretnych, choć tu anonimowych przedsiębiorstw. Książka adresowana jest do studentów uczelni ekonomicznych oraz wszystkich tych, którzy mają wpływ na kształtowanie systemów motywowania w przedsiębiorstwach, jak też menedżerów wszystkich szczebli we współczesnych organizacjach.   »»» szczegółowo »»»



Efektywne motywowanie pracowników - Praca zbiorowa

Efektywne motywowanie pracowników - Praca zbiorowa

Menedżerowie każdego szczebla oraz pracownicy działów personalnych znajdą w niej informacje: Jak zachęcać innych do działania, aby powstała synergia w zespole? Jak przekonać pracownika, aby identyfikował się z celami firmy? Jak zbudować rzeczywiście efektywny i motywujący system wynagrodzeń? Jakie są pozafinansowe motywatory czyli czego właściwie oczekują pracownicy? Nasza publikacja dostarczy niezbędnej, praktycznej wiedzy, koniecznej do efektywnego wdrożenia nowoczesnych systemów motywacyjnych w firmie. Korzyści Nasi eksperci dostarczą Państwu praktycznych informacji na temat procesu i metod motywowania, rozpoznawania potrzeb pracowników i adekwatnego ich wykorzystania jako motywatorów oraz oceny pracowników i jej wpływu na motywację. Praktyczna forma publikacji ? dokument w formacie pdf, pozwala nam dostarczyć Państwu fachową wiedzę szybko i bez dodatkowych kosztów przesyłki! Spis treœci 1. Czym jest motywacja? 1.1. Dlaczego pracujemy czyli fakty i mity na temat motywacji 1.2. Motywacja wewnętrzna i zewnętrzna 1.3. Co wpływa na motywację pracowników? 1.4. Czynniki pozbawiające motywacji 2. Motywacja a potrzeby jednostki 2.1. Hierarchia potrzeb członków zespołu 2.2. Sposoby integrowania celów pracowników z celami firmy 3. Styl zarządzania a motywacja pracowników 3.1. Analiza własnego stylu zarządzania 3.2. Konsekwencje nastawienia kierownika - możliwości wzmacniania zaangażowania i entuzjazmu 4. Finansowe czynniki motywacyjne 4.1. Wartościowanie pracy na poszczególnych stanowiskach 4.2. Nowoczesne systemy wynagradzania 5. Pozapłacowe i niepieniężne środki motywowania 5.1. Rola i rodzaje motywatorów niematerialnych 5.2. Wzbogacanie pracy 5.3. Wdrażanie pozafinansowych metod motywowania pracowników 6. Budowanie systemu motywacyjnego w firmie 6.1. Wynagrodzenia jako część systemu motywacyjnego 6.2. Konstruktywna ocena pracownika 6.3. Relacje międzyludzkie i ich wpływ na motywację   »»» szczegółowo »»»



ThinkTank Motywowanie pracowników - proste kroki do wielkich zmian

ThinkTank Motywowanie pracowników - proste kroki do wielkich zmian

Motywuj albo zgiń: co robić, by pracownicy dali z siebie wszystko Większość firm ma problemy z niezbyt wysoką motywacją swoich pracowników. Przede wszystkim dlatego, że stosuje złe narzędzia motywowania. Swoją wiedzą o tym, co uskrzydla pracowników i pozwala im osiągać znakomite efekty dzielą się najwybitniejsi eksperci i praktycy motywowania: Jacek Santorski, prof. Andrzej Blikle, były prezydent Aleksander Kwaśniewski, a także menedżerowie znanych polskich firm. Audiobook opracowany przez ekspertów ośrodka analitycznego THINKTANK pomoże liderom i menedżerom zrozumieć, jak pobudzić w ludziach pasję i zwiększyć ich zaangażowanie oraz efektywność.   »»» szczegółowo »»»



Motywowanie - Brian Tracy

Motywowanie - Brian Tracy

Motywowanie Jednym z twoich najważniejszych obowiązków jako menedżera jest motywowanie pracowników do jak najlepszej pracy. Menedżerowie, którzy stwarzają satysfakcjonujące i wyzwalające energię warunki pracy, ograniczają fluktuację kadr, jednocześnie zwiększając wydajność oraz jakość. W tej książce Brian Tracy, ekspert w zakresie sukcesu, korzystając ze swojego wieloletniego doświadczenia, przedstawia 21 łatwych do opanowania i skutecznych metod zwiększenia efektywności zarówno pojedynczych osób, jak i zespołów. Wyjawia, jak:  - wyzwalać pasję pracowników w wykonywaniu przydzielonych im zadań,  - stawiać pracownikom wyzwania, które pomagają im w rozwoju, - zaspokajać ich potrzebę poczucia niezależności, a jednocześnie przynależności do zespołu, - ograniczać obawę przed porażką i zwiększać pragnienie podejmowania się zadań, - usuwać przeszkody z ich drogi rozwoju zawodowego, - zapewniać opinię zwrotną niezbędną do osiągnięcia sukcesu. I dużo więcej! Brian Tracy jest jednym z najlepszych profesjonalnych mówców na świecie. Otworzył, zbudował, zarządzał i kierował 22 biznesami z różnych branż. Co roku prowadzi konsultacje dla ponad 250 000 osób w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Europie i Azji.             Jego prezentacje, przemowy i seminaria są specjalnie przygotowane i dostosowane do różnych grup odbiorców. Opisuje się je jako ?inspirujące, zabawne, informujące i motywujące?. Tracy pracował z ponad 500 korporacjami, wygłosił ponad 2000 wykładów i przemawiał dla ponad 2 000 000 ludzi.   »»» szczegółowo »»»



Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Jeśli przedsiębiorstwo ma osiągnąć zamierzone cele, każdy kierownik musi przydzielać podległym pracownikom zadania odpowiednie do ich kwalifikacji i umiejętności. To jednak nie wystarczy. Swoim działaniem powinien także wyzwolić wolę i chęć działania pracowników, powinien kształtować pożądane przez niego ich zachowania i postawy. Sukces zależy tu od tego, czy zna mechanizmy motywowania, jakie posiada i jakich używa środków i narzędzi motywowania, czy potrafi stosować je w zależności od sytuacji. Niniejsza książka systematyzuje wiedzę praktyczną na ten temat również w obliczu zmian spowodowanych wprowadzaniem nowoczesnych technologii.   »»» szczegółowo »»»



Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński

Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński

Zarządzanie pracą ma stworzyć warunki do realizacji zadań (zachowań) na oczekiwanym poziomie i w określonym czasie (cele wytwórcze), stworzyć właściwe proporcje w procesie pracy, dobrać, rozmieścić i zespolić w nim ludzi, tak zaplanować ich działania, aby realizacja tego procesu była możliwa przy najmniejszych nakładach środków rzeczowych i pracy żywej (cele ekonomiczne) oraz zaspokoiła oczekiwania pracowników (cele społeczne). Tym zagadnieniom poświęcone jest niniejsze opracowanie. Prezentuje ono przedsiębiorstwo jako system pracy, jako środowisko dla samego procesu pracy. Określa zadania i funkcje ludzi w systemie pracy, stawiane im wymagania. Podkreśla szczególną rolę kierowników w osiąganiu sukcesów w pracy. Rozważania są zaadresowane do osób zajmujących kierownicze stanowiska, zarządzających pracą (kierujących zespołami ludzkimi). Może też być wykorzystana jako pomoc dydaktyczna dla studentów kierunków organizacji i zarządzania.   »»» szczegółowo »»»



Zarządzanie działem sprzedaży firmy - Cybulski Krzysztof

Zarządzanie działem sprzedaży firmy - Cybulski Krzysztof

Kompendium wiedzy o tym, jak zarządzać sprzedażą, by odnieść sukces na wysoce konkurencyjnym rynku! Doskonały poradnik dla praktyków, uwzględniający nową sytuację, związaną z wejściem Polski do Unii Europejskiej i postępującą globalizacją. Książka koncentruje się na takich zagadnieniach, jak: znaczenie i rola personelu sprzedaży; formułowanie strategii sprzedaży; organizowanie procesu sprzedaży; kierowanie bieżącą działalnością sprzedawców; kontrola, analiza i ocena działalności sprzedawców. Dodatkowymi walorami podręcznika są: przejrzysta struktura wykładu i przystępny język, duża liczba przykładów opartych na doświadczeniach polskich firm, liczne rysunki i tabele ilustrujące przedstawiane zagadnienia, słowniczek ważniejszych terminów, indeks rzeczowy, bogata bibliografia. Podręcznik został opracowany z myślą o polskich studentach kierunków zarządzania i marketingu, ekonomicznych i menedżerskich.   »»» szczegółowo »»»



Metody sprawnego zarządzania - Bieniok Henryk

Metody sprawnego zarządzania - Bieniok Henryk

Zarządzanie uczy jak planować, organizować, motywować i kontrolować swoją pracę oraz działania innych ludzi dla wspólnego dobra.   »»» szczegółowo »»»



Elementy perswazji - Maxwell Richard, Dickman Robert

Elementy perswazji - Maxwell Richard, Dickman Robert

Według mistrzów opowiadania, jakimi są Richard Maxwell i Robert Dickman, opowiadanie bardzo przypomina bieganie. Każdy wie, jak to robić, lecz mało kto przebiegł milę w czasie krótszym niż cztery minuty. Co różni znakomitych biegaczy od całej reszty? Ci wielcy nie tylko wiedzą, jak odbić się w każdym kroku, ale również — jak w każdym kroku dopasować do siebie pracę wszystkich mięśni, aby nie zmarnować żadnego wysiłku i osiągnąć cel. Najlepsi na świecie biegacze znają bieganie na wylot. Najlepsi na świecie przywódcy znają na wylot opowiadanie. Maxwell i Dickman uczą czytelnika Elementów perswazji, jak należy opowiadać. Pokazują, że umiejętność opowiadania jest istotna w każdej branży i że każdy może wykorzystać jego siłę. Aby stworzyć — w każdej sytuacji — doskonałe opowiadanie, potrzeba: - pasji, aby słuchacze byli zainteresowani zakończeniem - bohatera, który jest siłą napędową akcji - antagonisty, który przeciwstawia się bohaterowi - chwili świadomości, w której bohater odkrywa sposób na pokonanie przeszkód - transformacji — osiągnięcia przez bohatera jego upragnionego celu Dzięki temu prostemu przepisowi nasze opowiadania pozwolą nam sprzedawać produkty, inspirować pracowników do rozwiązywania problemów i innowacji — oraz z pewnością przyniosą nam więcej pieniędzy. Maxwell i Dickman korzystają ze swych doświadczeń zawodowych (w branży rozrywki i w dziedzinie doradztwa dla przedsiębiorstw), aby przedstawić przepis na skuteczne powiadanie. Każde z nich musi obejmować pięć podstawowych elementów: PASJĘ, z jaką się je powiada, BOHATERA, który prowadzi nas przez akcję opowiadania i pozwala nam spoglądać na nie jego oczami, ANTAGONISTĘ lub przeszkodę, których pokonanie jest zadaniem bohatera, chwilę ŚWIADOMOŚCI, która pozwala bohaterowi...   »»» szczegółowo »»»



Zwolnienia pracowników Praktyczny komentarz

Zwolnienia pracowników Praktyczny komentarz

Zwolnienia pracowników. Praktyczny komentarz - to praktyczne podpowiedzi i wskazówki w formie książki, która pomoże poinformować pracownika o zwolnieniu go z pracy, sporządzić właściwe pismo z wypowiedzeniem i określić poprawnie długość okresu wypowiedzenia czy datę rozwiązania umowy. Znajdują się tu informacje dotyczące: * skutecznego wręczania wypowiedzeń pracownikom, * zwolnień dyscyplinarnych czy grupowych * jak również przykłady sformułowania przyczyny wypowiedzenia w różnych sytuacjach, które decydują o zwolnieniu pracownika. Publikacja wskazuje także wiele orzeczeń Sądu Najwyższego, które mogą być pomocne, gdy Kodeks pracy nie daje gotowych rozwiązań.   »»» szczegółowo »»»



Dysfunkcjonalne zachowania pracowników - Wachowiak Joanna

Dysfunkcjonalne zachowania pracowników - Wachowiak Joanna

Dlaczego pracownicy działają na szkodę pracodawcy? Dlaczego kradną, dokonują aktów sabotażu, wandalizmu, prześladują współpracowników, wrogo i cynicznie odnoszą się do klientów, świadczą pracę niskiej jakości? Przedmiotem zainteresowania niniejszej publikacji są właśnie tego rodzaju zachowania, określane mianem dysfunkcjonalnych, i czynniki, które sprzyjają ich występowaniu. Rzadko kiedy te zachowania wynikają wyłącznie z tego, że firmie trafiło się „złe ziarno” w postaci jednostek o określonych cechach. Ich czynniki osobowościowe nabierają znaczenia dopiero w połączeniu z warunkami, jakie stworzono zatrudnionym, sposobem w jaki postrzega się ich i traktuje. Paradoksalnie więc, często organizacja przyczynia się do występowania rozmaitych zachowań i zjawisk niepożądanych dla niej, sprzecznych z jej celami lub wręcz uniemożliwiających ich realizację. Celem niniejszej publikacji jest prezentacja ustaleń definicyjnych odnośnie opisywanych zjawisk, ich mechanizmów oraz przyczyn. Wskazano sposoby zapobiegania, wymieniono także działania, które organizacja powinna podjąć w przypadku, gdy zachowanie szkodliwe już wystąpi.   »»» szczegółowo »»»



Wynagrodzenia pracowników samorządowych z płytą CD

Wynagrodzenia pracowników samorządowych z płytą CD

Publikacja zawiera akty prawne, w oparciu o które zbudowany został system wynagrodzeń pracowników samorządowych. Szczegółowo poruszono zagadnienia dotyczące poszczególnych składników wynagrodzenia pracowników samorządowych takich jak wynagrodzenie zasadnicze, dodatek za wieloletnią pracę, dodatek specjalny i funkcyjny. Ponadto, omówiono zasady przyznawania i obliczania takich świadczeń, jak nagroda i premia, nagroda roczna, jubileuszowa, czy odprawa emerytalna i rentowa.   »»» szczegółowo »»»



Zaangażowanie pracowników - Juchnowicz Marta

Zaangażowanie pracowników - Juchnowicz Marta

Wyzwaniem współczesnego zarządzania kapitałem ludzkim staje się zaangażowany pracownik, czyli taki, którego charakteryzują trzy równocześnie występujące cechy: 1) identyfikacja z celami i wartościami firmy, 2) pragnienie przynależności do organizacji, 3) podejmowanie działań wykraczających poza standardy. Dążenie do ukształtowania takiej postawy jest dowodem wzrastającej świadomości, że pełni energii, kreatywni, nastawieni entuzjastycznie pracownicy są głównym źródłem tworzenia wartości firmy i to oni decydują o przewadze konkurencyjnej w większym stopniu niż czynniki technologiczne lub finansowe. Tymczasem w długim okresie eksperci sygnalizują zjawisko spadku poziomu zaangażowania pracowników, a także duże potencjalne rezerwy w tym zakresie. Równocześnie liczne badania prowadzone na świecie ukazują wiele korzyści wysokiego zaangażowania, jak większa produktywność, wysoki poziom kreatywności i innowacyjności, większe poczucie lojalności w stosunku do organizacji, a tym samym niższy poziom fluktuacji kluczowych pracowników oraz stabilizacja talentów. Firmy z niezaangażowanymi pracownikami cechuje duża absencja, wysoki poziom stresu, trudności w podejmowaniu decyzji, brak efektywnej komunikacji, rozgrywki polityczne. S. Cook wskazuje dwa główne powody rosnącego w skali światowej znaczenia zaangażowania pracowników. Są to coraz większa siła klienta i siła pracownika. Dlatego zaangażowanie pracowników stało się obowiązującym standardem w zarządzaniu kapitałem ludzkim. Świadome budowanie w organizacji efektywnego zaangażowania wymaga systematycznego badania poziomu i czynników determinujących, a także podejmowania działań kreujących odpowiednie postawy i zachowania pracowników. Zagadnienia te stanowią główny przedmiot rozważań w niniejszej książce. Ponad to zostały omówione metody i techniki wpływania na aktywność zawodową pracowników, ukierunkowane na kształtowanie zaangażowania w pracę...   »»» szczegółowo »»»



Poczucie jakości życia u pracowników wyższego szczebla - Mróz Barbara

Poczucie jakości życia u pracowników wyższego szczebla - Mróz Barbara

W książce Barbary Mróz szeroki wachlarz poruszonych zagadnień został przedstawiony w perspektywie najnowszych trendów rozwoju, co sprawia, że Czytelnik dostaje do rąk opracowanie poznawczo pogłębione. Książka nie tyko omawia w sposób komplementarny teorie poczucia jakości życia w kontekście wieloaspektowych uwarunkowań, lecz także pokazuje wynikające z nich przesłanie dla zastosowań praktyki społecznej, które można sformułować sloganem: ,,nie ma jakości życia bez wartości". Autorka w swoim dobrze i czytelnie skonstruowanym modelu badawczym (MOA), wychodząc z tego założenia i dodając za prof. Augustynem Bańką jeszcze jedną maksymę: ,,praca jest najlepszym predykatorem poczucia jakości życia", punktem odniesienia i beneficjentem swoich badań trafnie uczyniła pracowników wyższego szczebla, dla których praca jest tak środkiem do zaspokojenia podstawowych potrzeb, jak i wartością samą w sobie. z recenzji prof. dr. hab. Jana F. Terelaka Biorąc pod uwagę, że poczucie jakości życia i jego uwarunkowania rzadko były przedmiotem pogłębionych badań psychologicznych kadry menedżerskiej i specjalistycznej, podjęcie takich badań i zaprezentowanie ich wyników w postaci monografii uważam za w pełni uzasadnione, poznawczo wartościowe, potrzebne i od dawna oczekiwane. Stwierdzenie to dotyczy szczególnie uwarunkowań osobowościowych, a w jeszcze większym stopniu aksjologicznych. Pomimo tego, że praca adresowana jest raczej do wyrobionego odbiorcy, czyta się ją z dużym zainteresowaniem. Autorka wykazuje się dużą erudycją, omawiając ze znawstwem typowym dla eksperta skomplikowane uwarunkowania poczucia jakości życia w świetle wybranych koncepcji teoretycznych, przybliżając literaturę przedmiotu ukazującą związki poczucia jakości życia z rolą zawodową i zawodowym funkcjonowaniem człowieka. z recenzji prof. dr. hab. Stanisława A. Witkowskiego Barbara Mróz – doktor psychologii, adiunkt w Instytucie...   »»» szczegółowo »»»



Jak rekrutować pracowników przez Internet - Jakrzewski Robert

Jak rekrutować pracowników przez Internet - Jakrzewski Robert

Skuteczność rekrutacji jest w dużej mierze uzależniona od naszego przygotowania do niej i od prawidłowego rozpoznania potrzeb kadrowych naszej firmy. Kiedy już dokonaliśmy takowego rozpoznania staje przed nami pytanie, jak dotrzeć do najlepszych. Metod i sposobów jest wiele. W ostatnich latach obserwuje się intensywny wzrost możliwości rekrutowania przez Internet. Samodzielne zgłębianie wiedzy na temat, gdzie zacząć i jak prawidło opracować strategię rekrutacji internetowej, może być przytłaczające i nastręczać wiele problemów. Wychodząc zatem naprzeciw potrzebom młodych menedżerów, Autor opracował swego rodzaju drogę na skróty, ukazującą sposób rekrutowania i metody dostępne na rynkach zagranicznych, polskich oraz tendencje w obszarze rekrutacji online. Ukazuje historię rekrutowania przez Internet i zmiany, które dokonały się na rynkach zachodnich i które być może dokonają się również i na polskim rynku w najbliższych latach.   »»» szczegółowo »»»



Zwolnienia pracowników

Zwolnienia pracowników

Publikacja pokazuje jak : prawidłowo poinformować pracownika o zwolnieniu go z pracy, poprawnie określić długość okresu wypowiedzenia czy datę rozwiązania umowy, sporządzić właściwe pismo z wypowiedzeniem, bezbłędnie wypełnić świadectwo pracy. W publikacji "Zwolnienia pracowników. Praktyczny komentarz" Czytelnik znajdzie: dokładne wskazówki postępowania, liczne przykłady sformułowań przyczyny wypowiedzenia, kilkanaście przykładowych wzorów pism (m.in. zwolnienia z powodu dłuższej choroby czy wypowiedzenia zmieniającego warunki pracy i płacy), instrukcje ich wypełnienia, tabele z ważnymi terminami i okresami wypowiedzeń, listy kontrolne, które pozwalają uniknąć błędów przy zwalnianiu pracowników, wiele orzeczeń Sądu Najwyższego, które mogą być pomocne, gdy Kodeks pracy nie daje gotowych rozwiązań, wyciąg z najważniejszych aktów prawnych dotyczących. rozwiązywania umów.   »»» szczegółowo »»»



Motywatory pozapłacowe czyli droga do nowej jakości pracowników - Lenik Piotr

Motywatory pozapłacowe czyli droga do nowej jakości pracowników - Lenik Piotr

Opracowanie jest jednym z nielicznych na polskim rynku, bezpośrednio odnoszących się do motywatorów pozapłacowych. Poza podręcznikowymi, związanymi z problematyką motywowania pracowników zagadnieniami teoretycznymi, w publikacji zawarto materiały stanowiące bazę propozycji i sprawdzonych rozwiązań zagranicznych i polskich. Praca ta jest szczególnie polecana zarówno menedżerom średniego i niższego szczebla oraz kreującym w organizacjach strategię personalną top-menedżerom, jak i osobom studiującym zagadnienia związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi.   »»» szczegółowo »»»



Mam szereg pierwszorzędnych pracowników - Ney-Krwawicz Marek

Mam szereg pierwszorzędnych pracowników - Ney-Krwawicz Marek

Pierwsza próba ogólnego spojrzenia na zagadnienia kadrowe Polskiego Państwa Podziemnego od września 1939 r. do lipca 1945 r. Zaprezentowano m.in. kryteria obsady zasadniczych stanowisk w cywilnych i wojskowych strukturach podziemnego państwa. Zarysowano ruch kadrowy, ze zwróceniem uwagi na jego przyczyny i natężenie. Oddzielny rozdział poświęcono tworzeniu jednolitych Sił Zbrojnych w Kraju poprzez wchodzenie w szeregi Armii Krajowej kadry dowódczej ze scalanych organizacji wojskowych. Nie pominięto zagadnień awansowych w Armii Krajowej oraz ich odbicia w korespondencji ze Sztabem NW. Ukazano też rolę i miejsce kobiet w kierowniczych strukturach państwa podziemnego. W części końcowej zarysowano problem strat wśród cywilnych i wojskowych kadr kierowniczych.   »»» szczegółowo »»»



Przekonaj pracowników do dbania o jakość - Szymańska Dorota, Szymański Marcin

Przekonaj pracowników do dbania o jakość - Szymańska Dorota, Szymański Marcin

Książka stanowi kompendium wiedzy menedżerskiej, niezbędnej do skutecznego zarządzania jakością w firmie. Bycie szefem, kierownikiem, pełnomocnikiem może być dzięki niej o wiele łatwiejsze. Jeśli odpowiadasz za jakość w swojej firmie, bez względu na zajmowane stanowisko jesteś menedżerem i potrzebujesz umiejętności postępowania z ludźmi. Przekonaj ich do dbania o standardy, uświadom im wagę dobrej jakości dla klienta, dla konkurencyjności firmy, dla ich własnej pracy. Naucz się przekonująco argumentować, przekazywać zadania, organizować zebrania, planować i oceniać szkolenia. Wykorzystaj audity wewnętrzne do skuteczniejszego kierowania firmą. W kolejnych rozdziałach znajdziesz łatwe do zrozumienia i wdrożenia przykłady sprawdzonych metod działania.   »»» szczegółowo »»»



Skuteczna rekrutacja i selekcja pracowników - Dale Margaret

Skuteczna rekrutacja i selekcja pracowników - Dale Margaret

Działania podejmowane przez pracodawcę w celu pozyskania odpowiednich kandydatów i wyboru najlepszych z nich można porównać do decyzji inwestycyjnych. Korygowanie skutków błędnej decyzji jest zwykle czasochłonne i kosztowne. Właściwa decyzja natomiast może przynieść efekty dalece przewyższające oczekiwania obu stron. W udoskonalaniu procesu rekrutacji i selekcji pomocne będą przedstawione w książce praktyczne metody przeprowadzania kolejnych jego etapów, do których zalicza się: - tworzenie opisu stanowiska i profilu osobowego, - poszukiwanie odpowiednich kandydatów, - przeprowadzanie wstępnej selekcji i testowanie, - podejmowanie decyzji dotyczącej zatrudnienia, - przyjmowanie kandydata do pracy, - dokonywanie oceny wyników poszczególnych faz procesu rekrutacji i selekcji. Poruszane zagadnienia są zilustrowane szczegółowymi opisami przypadków. Przykładom towarzyszą listy kontrolne oraz wzory dokumentów.   »»» szczegółowo »»»



Struktury wynagradzania pracowników - Sekuła Zofia

Struktury wynagradzania pracowników - Sekuła Zofia

Głównym celem książki Struktury wynagradzania pracowników jest przedstawienie, w prosty i zrozumiały sposób, zarówno podstaw, jak i zaawansowanej problematyki wynagradzania. Autorka omawia klasyczne i innowacyjne sposoby kształtowania systemów wynagradzania, kategorie i funkcje płac oraz metody przeciwdziałania dyskryminacji w wynagradzaniu. Na podstawie najnowszej literatury, studiów własnych i długoletnich badań empirycznych dokonuje nowatorskiej syntezy i klasyfikacji zjawisk, czyniąc to z zamiarem ukazania czytelnikom problemów wynagradzania z innej perspektywy i zachęcenia do poszukiwania oryginalnych i ciekawych rozwiązań w systemach wynagradzania, uwzględniających dobro pracowników. Przedstawia także obowiązujące akty prawne wraz z ich interpretacją merytoryczną oraz sposoby i wymogi uwzględniania tych aktów w systemach wynagradzania. Publikacja zawiera szerokie spektrum narzędzi wspomagających kształtowanie sprawiedliwych, efektywnych i nowoczesnych systemów wynagradzania. Uwzględnia różne punkty widzenia i oceny poszczególnych kwestii przez pracodawców, pracowników i związki zawodowe, wskazując możliwości godzenia interesów i oczekiwań wszystkich stron. Zaprezentowane narzędzia, instrumenty, pomysły i sugestie mogą być bezpośrednio wykorzystywane w praktyce. Większość omawianych kwestii osadzona jest bowiem w realiach gospodarki polskiej i ma bezpośrednie odniesienie do rozwiązań stosowanych obecnie w różnych organizacjach.   »»» szczegółowo »»»