motywowanie pracowników

Pasuje wiele pozycji - motywowanie pracowników - spośród kilkudziesięciu tysięcy książek w niskich cenach, w taniej księgarni internetowej Tania Ksiazka.pl


Kategorie

Polecamy » Książki, które warto przeczytać


Motywowanie pracowników Wskazówki dla menedżerów - Pietroń-Pyszczek Agata

Motywowanie pracowników Wskazówki dla menedżerów - Pietroń-Pyszczek Agata

W literaturze dotyczącej zarządzania mówi się o fenomenie zaangażowania pracowników, rozważając go jako potencjalne źródło przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw. Wskazuje się jednocześnie, że zaangażowanie to bezpośrednio wynika z umiejętności motywacyjnego oddziaływania na pracowników. Prezentowana publikacja jest zbiorem podstawowych zagadnień dotyczących problematyki motywowania ludzi w procesach pracy. Głównym celem jej powstania było przedstawienie złożonych problemów kształtowania motywacji pracowniczej w sposób jasny i zrozumiały dla każdego Czytelnika tak, by ułatwić ich rozpoznawanie i rozwiązywanie w praktyce zarządzania przedsiębiorstwem, jak również zachęcić i przygotować do bardziej pogłębionych studiów w tym zakresie. W książce przedstawiono wiedzę w sposób skondensowany, dzięki czemu może ona stanowić swoisty przewodnik dla menedżerów poszukujących sposobów aktywizowania swoich podwładnych. Publikacja ta zwraca uwagę na sytuacje i zjawiska zagrażające skuteczności systemu motywacyjnego w przedsiębiorstwie, prezentując jednocześnie odpowiednie działania o charakterze profilaktycznym. Pokazuje przy tym, że nawet relatywnie wysokie opłacanie pracy ludzi nie gwarantuje wysokiego poziomu ich zaangażowania i lojalności wobec pracodawcy. Forma prezentacji, w tym jej zwięzłość i prosty język, powoduje, że oddawana w ręce Czytelnika pozycja, może być także traktowana jako materiał pomocniczy w rozmaitych przedsięwzięciach edukacyjnych organizowanych przez służby personalne w przedsiębiorstwach lub przez firmy szkoleniowe. Studentom zarządzania może być polecana jako repetytorium systematyzujące wiedzę przed egzaminami oraz pomoc w przygotowywaniu prac licencjackich i magisterskich.   »»» szczegółowo »»»



Motywowanie pracowników - Kopertyńska Maria Wanda

Motywowanie pracowników - Kopertyńska Maria Wanda

W książce zaprezentowano całościowo problematykę motywowania pracowników, co jest efektem wieloletnich studiów literaturowych, jak też badań własnych autorki. Przytoczono przykłady praktyczne oraz prezentowane wyniki badań pochodzą z konkretnych, choć tu anonimowych przedsiębiorstw. Książka adresowana jest do studentów uczelni ekonomicznych oraz wszystkich tych, którzy mają wpływ na kształtowanie systemów motywowania w przedsiębiorstwach, jak też menedżerów wszystkich szczebli we współczesnych organizacjach.   »»» szczegółowo »»»



365 sposobów na codzienne motywowanie i nagradzanie pracowników - Podmoroff Dianna

365 sposobów na codzienne motywowanie i nagradzanie pracowników - Podmoroff Dianna

Zaprezentowane tu proste, a zarazem skuteczne i innowacyjne rozwiązania oraz zaskakujące czasem, niekonwencjonalne metody są niezawodnym sposobem na zbudowanie organizacji, w której ludzie kochają pracować i lubią przebywać. Pomogą ci sprawić, by twoja firma stała się takim miejscem i osiągnęła cenne korzyści, do których należą: Odbudowane morale pracowników, poczucia sensu własnej pracy i zadowolenia z niej. Poprawa wyników zawodowych - jakości pracy i osobistych osiągnięć. Lepsza praca zespołowa, większe zaufanie ludzi do siebie nawzajem i do firmy. Zwiększony poziom energii i odporności na stres u pracowników. Poprawa równowagi między życiem zawodowym a osobistym. Wzmożona kreatywność pracowników, entuzjazm i zaangażowanie. Poprawa jakości obsługi klientów oraz wykonywania usług. Zmniejszona absencja, wypalenie zawodowe i rotacja załogi. Większa wydajność i sprawniejsza organizacja pracy. Ten ciekawy poradnik, pełen barwnych, wziętych z życia i sprawdzonych w praktyce przykładów skutecznych działań motywujących będzie cenną pomocą dla menedżerów różnych szczebli w poprawie wyników poszczególnych działów i całej firmy oraz źródłem inspiracji dla specjalistów zarządzania personelem.   »»» szczegółowo »»»



Efektywne motywowanie pracowników - Praca zbiorowa

Efektywne motywowanie pracowników - Praca zbiorowa

Menedżerowie każdego szczebla oraz pracownicy działów personalnych znajdą w niej informacje: Jak zachęcać innych do działania, aby powstała synergia w zespole? Jak przekonać pracownika, aby identyfikował się z celami firmy? Jak zbudować rzeczywiście efektywny i motywujący system wynagrodzeń? Jakie są pozafinansowe motywatory czyli czego właściwie oczekują pracownicy? Nasza publikacja dostarczy niezbędnej, praktycznej wiedzy, koniecznej do efektywnego wdrożenia nowoczesnych systemów motywacyjnych w firmie. Korzyści Nasi eksperci dostarczą Państwu praktycznych informacji na temat procesu i metod motywowania, rozpoznawania potrzeb pracowników i adekwatnego ich wykorzystania jako motywatorów oraz oceny pracowników i jej wpływu na motywację. Praktyczna forma publikacji ? dokument w formacie pdf, pozwala nam dostarczyć Państwu fachową wiedzę szybko i bez dodatkowych kosztów przesyłki! Spis treœci 1. Czym jest motywacja? 1.1. Dlaczego pracujemy czyli fakty i mity na temat motywacji 1.2. Motywacja wewnętrzna i zewnętrzna 1.3. Co wpływa na motywację pracowników? 1.4. Czynniki pozbawiające motywacji 2. Motywacja a potrzeby jednostki 2.1. Hierarchia potrzeb członków zespołu 2.2. Sposoby integrowania celów pracowników z celami firmy 3. Styl zarządzania a motywacja pracowników 3.1. Analiza własnego stylu zarządzania 3.2. Konsekwencje nastawienia kierownika - możliwości wzmacniania zaangażowania i entuzjazmu 4. Finansowe czynniki motywacyjne 4.1. Wartościowanie pracy na poszczególnych stanowiskach 4.2. Nowoczesne systemy wynagradzania 5. Pozapłacowe i niepieniężne środki motywowania 5.1. Rola i rodzaje motywatorów niematerialnych 5.2. Wzbogacanie pracy 5.3. Wdrażanie pozafinansowych metod motywowania pracowników 6. Budowanie systemu motywacyjnego w firmie 6.1. Wynagrodzenia jako część systemu motywacyjnego 6.2. Konstruktywna ocena pracownika 6.3. Relacje międzyludzkie i ich wpływ na motywację   »»» szczegółowo »»»



Motywowanie pracowników. 9 sposobów na sukces bez kosztów - Grażyna Boguta

Motywowanie pracowników. 9 sposobów na sukces bez kosztów - Grażyna Boguta

Każdy pracownik, który nie chce wykonać jakiegoś zadania, znajdzie wiele racjonalnych powodów, aby tego nie robić. Jeśli zabraknie mu motywacji, możesz być pewien, że nie wykona go tak, jak powinien. Jak go do tego skłonić? Jakich argumentów użyć: materialnych, emocjonalnych? Jaki system kar i nagród przyjąć, aby osiągnąć zadowalające rezultaty? Istnieje wiele sposobów, by zachęcić Twoich podwładnych do pracy – do Ciebie należy, aby wybrać taki, który sprawdzi się w Twojej firmie w przypadku konkretnego pracownika. Inaczej trzeba motywować młodego człowieka z działu marketingu, a inaczej księgowego z 20-letnim stażem. W informatorze „Motywowanie pracowników. 9 sposobów na sukces bez kosztów” przeczytasz, jakich sposobów użyć, aby motywować trwale i skutecznie. Poznaj je, a na pewno uda Ci się skłonić ludzi do bardziej efektywnego działania. Jeśli nie jesteś pewien: Jakie potrzeby pracowników musi zaspokajać ich praca? Jak zharmonizować cele pracowników z celami firmy? Jak prawidłowo rozłożyć akcenty motywacji? Dlaczego pracownicy na niższych stanowiskach także muszą mieć poczucie sukcesu? Na czym polega motywacja przez współpracę? Jak zapewnić dobrą atmosferę w firmie i stworzyć zespół lojalnych pracowników? Dlaczego warto okazywać osobiste zainteresowanie sprawami pracowników? W jakich sytuacjach trzeba reagować natychmiast? Jak zapewnić pracownikom korzystne, konkurencyjne na rynku warunki pracy i świadczenia socjalne? Skorzystaj z praktycznego informatora „ Motywowanie pracowników. 9 sposobów na sukces bez kosztów ” i przekonaj się, jak łatwo znajdziesz odpowiedzi na nurtujące Cię pytania. Szybko znajdziesz potrzebne informacje Informator został opracowany tak, aby maksymalnie ułatwić Ci korzystanie z zawartych w nim wskazówek i porad. Pierwsza część informatora została podzielona na podrozdziały, z których każdy dotyczy innego sposobu motywowania...   »»» szczegółowo »»»



ThinkTank Motywowanie pracowników - proste kroki do wielkich zmian

ThinkTank Motywowanie pracowników - proste kroki do wielkich zmian

Motywuj albo zgiń: co robić, by pracownicy dali z siebie wszystko Większość firm ma problemy z niezbyt wysoką motywacją swoich pracowników. Przede wszystkim dlatego, że stosuje złe narzędzia motywowania. Swoją wiedzą o tym, co uskrzydla pracowników i pozwala im osiągać znakomite efekty dzielą się najwybitniejsi eksperci i praktycy motywowania: Jacek Santorski, prof. Andrzej Blikle, były prezydent Aleksander Kwaśniewski, a także menedżerowie znanych polskich firm. Audiobook opracowany przez ekspertów ośrodka analitycznego THINKTANK pomoże liderom i menedżerom zrozumieć, jak pobudzić w ludziach pasję i zwiększyć ich zaangażowanie oraz efektywność.   »»» szczegółowo »»»



Motywowanie uczniów do nauki - Brophy Jere

Motywowanie uczniów do nauki - Brophy Jere

Autor przedstawia zasady, sposoby i strategie motywowania uczniów do uczenia się z wykorzystaniem ich już istniejących motywacji wewnętrznej oraz nagród zewnętrznych.   »»» szczegółowo »»»



Motywowanie i inspirowanie zespołu - Wilson Jerry R.

Motywowanie i inspirowanie zespołu - Wilson Jerry R.

Twój osobisty regulamin pracy Przede wszystkim poznaj wartość swoich pracowników Następnie nagradzaj nawet drobne sukcesy I wreszcie, uważaj z przesadną krytyką Reguły -- strona po stronie Cudowna moc motywacji Niejednokrotnie dowiedziono już, że ludzie, którzy traktują pracę jak przyjemność, nie zaś jak codzienną katorgę z krótką przerwą na weekend, wypełniają swoje obowiązki z większym entuzjazmem i zaangażowaniem. Co jednak sprawia, że już samo wejście do biura wywołuje uśmiech na ustach pracowników? Co powoduje, że świadomie i z zapałem budują sukces firmy oraz dążą do poprawienia własnych wyników? Odpowiedź jest prosta -- tym bodźcem jest motywacja. Z pewnością zależy Ci, by Twój zespół pracował efektywnie i stale rozwijał swoje umiejętności. Ważne zatem, byś nieustannie go dopingował; by Twoi współpracownicy i podwładni tworzyli pełne zadowolenia relacje z klientami, wykorzystywali w pełni swój potencjał i śmiało wdrażali nowe, kreatywne idee. Dzięki pomysłom zawartym w tej inspirującej książce zyskasz odpowiednie nastawienie, wsparte zestawem sprawdzonych narzędzi i skutecznych technik. Wypróbuj niezawodny przepis na sukces! Metody działania w sytuacji, gdy: chcesz zatrudniać wyłącznie zwycięzców; niektórzy z Twoich pracowników odznaczają się "wybiórczą pamięcią"; Twoim zadaniem jest inspirowanie ludzi w świecie negatywnych informacji; decydujesz, czy zostać nauczycielem, kaznodzieją, trenerem, czy terapeutą; chcesz pokazać pracownikom, jak bardzo Ci na nich zależy.   »»» szczegółowo »»»



Motywacja a mundur - Pietrak Katarzyna Anna

Motywacja a mundur - Pietrak Katarzyna Anna

Jest to skrócone kompendium wiedzy nt. motywacji, zarządzania i funkcjonowania tych elementów w Siłach Zbrojnych RP i Policji. Obie grupy zawodowe odgrywają bardzo ważną rolę w systemie bezpieczeństwa państwa stąd ich efektywność funkcjonowania jest przedmiotem troski Rządu. […] Oba zawody wymagają szeregu wyrzeczeń, ciągłego szkolenia i gotowości do narażenia swego życia. Zatem motywacja dotycząca wyboru zawodu oraz satysfakcja z jego wykonywania, motywacje i dobre zarządzanie stanowią klucz do sukcesu w zakresie realizacji nakreślonych celów. Jak to wygląda w teorii i praktyce – na te pytania w dużej mierze znajdujemy odpowiedź w niniejszej pracy. Nie wyczerpuje ona tematu, ale daje inspirację do dalszych badań. Pracę pani Katarzyny Pietrak w kontekście uzawodowienia SZ RP i reorganizacji Policji czyta się z zainteresowaniem gdyż rozważania na ten temat warte są uwagi". Gen. Gromosław Czempiński   »»» szczegółowo »»»



Zarządzanie działem sprzedaży firmy - Cybulski Krzysztof

Zarządzanie działem sprzedaży firmy - Cybulski Krzysztof

Kompendium wiedzy o tym, jak zarządzać sprzedażą, by odnieść sukces na wysoce konkurencyjnym rynku! Doskonały poradnik dla praktyków, uwzględniający nową sytuację, związaną z wejściem Polski do Unii Europejskiej i postępującą globalizacją. Książka koncentruje się na takich zagadnieniach, jak: znaczenie i rola personelu sprzedaży; formułowanie strategii sprzedaży; organizowanie procesu sprzedaży; kierowanie bieżącą działalnością sprzedawców; kontrola, analiza i ocena działalności sprzedawców. Dodatkowymi walorami podręcznika są: przejrzysta struktura wykładu i przystępny język, duża liczba przykładów opartych na doświadczeniach polskich firm, liczne rysunki i tabele ilustrujące przedstawiane zagadnienia, słowniczek ważniejszych terminów, indeks rzeczowy, bogata bibliografia. Podręcznik został opracowany z myślą o polskich studentach kierunków zarządzania i marketingu, ekonomicznych i menedżerskich.   »»» szczegółowo »»»



Metody sprawnego zarządzania - Bieniok Henryk

Metody sprawnego zarządzania - Bieniok Henryk

Zarządzanie uczy jak planować, organizować, motywować i kontrolować swoją pracę oraz działania innych ludzi dla wspólnego dobra.   »»» szczegółowo »»»



Międzynarodowa ochrona pracowników migrujących - Termiński Bogumił

Międzynarodowa ochrona pracowników migrujących - Termiński Bogumił

Sytuacja pracowników migrujących to jedno z zagadnień omawianych w ramach szerokiego kontekstu międzynarodowej ochrony praw człowieka. Podobnie jak studia w dziedzinie migracji międzynarodowych, stanowi także obszar badań interdyscyplinarnych, podejmowanych między innymi na gruncie stosunków międzynarodowych, ekonomii czy studiów rozwojowych (ang. development studies). Rozpatrywanie ochrony migrantów wyłącznie na podstawie dotyczących tematu konwencji międzynarodowych nie dostarcza jednak całościowego obrazu ich sytuacji społecznej i prawnej a także praktycznych działań podejmowanych na rzecz ich ochrony. Autor rozpatruje uwarunkowania współczesnych migracji międzynarodowych, czyli "kontekstu", w ramach którego usytuowane zostały prawa imigrantów zarobkowych jako specyficznej grupy cudzoziemców. Zagadnienie migracji przedstawione zostało w pracy w ujęciu rozszerzonym jako proces zmiany miejsca zamieszkania oraz pobytu w ramach obcego etnicznie, językowo czy kulturowo środowiska.   »»» szczegółowo »»»



Elementy perswazji - Maxwell Richard, Dickman Robert

Elementy perswazji - Maxwell Richard, Dickman Robert

Według mistrzów opowiadania, jakimi są Richard Maxwell i Robert Dickman, opowiadanie bardzo przypomina bieganie. Każdy wie, jak to robić, lecz mało kto przebiegł milę w czasie krótszym niż cztery minuty. Co różni znakomitych biegaczy od całej reszty? Ci wielcy nie tylko wiedzą, jak odbić się w każdym kroku, ale również — jak w każdym kroku dopasować do siebie pracę wszystkich mięśni, aby nie zmarnować żadnego wysiłku i osiągnąć cel. Najlepsi na świecie biegacze znają bieganie na wylot. Najlepsi na świecie przywódcy znają na wylot opowiadanie. Maxwell i Dickman uczą czytelnika Elementów perswazji, jak należy opowiadać. Pokazują, że umiejętność opowiadania jest istotna w każdej branży i że każdy może wykorzystać jego siłę. Aby stworzyć — w każdej sytuacji — doskonałe opowiadanie, potrzeba: - pasji, aby słuchacze byli zainteresowani zakończeniem - bohatera, który jest siłą napędową akcji - antagonisty, który przeciwstawia się bohaterowi - chwili świadomości, w której bohater odkrywa sposób na pokonanie przeszkód - transformacji — osiągnięcia przez bohatera jego upragnionego celu Dzięki temu prostemu przepisowi nasze opowiadania pozwolą nam sprzedawać produkty, inspirować pracowników do rozwiązywania problemów i innowacji — oraz z pewnością przyniosą nam więcej pieniędzy. Maxwell i Dickman korzystają ze swych doświadczeń zawodowych (w branży rozrywki i w dziedzinie doradztwa dla przedsiębiorstw), aby przedstawić przepis na skuteczne powiadanie. Każde z nich musi obejmować pięć podstawowych elementów: PASJĘ, z jaką się je powiada, BOHATERA, który prowadzi nas przez akcję opowiadania i pozwala nam spoglądać na nie jego oczami, ANTAGONISTĘ lub przeszkodę, których pokonanie jest zadaniem bohatera, chwilę ŚWIADOMOŚCI, która pozwala bohaterowi...   »»» szczegółowo »»»



Zwolnienia pracowników Praktyczny komentarz

Zwolnienia pracowników Praktyczny komentarz

Zwolnienia pracowników. Praktyczny komentarz - to praktyczne podpowiedzi i wskazówki w formie książki, która pomoże poinformować pracownika o zwolnieniu go z pracy, sporządzić właściwe pismo z wypowiedzeniem i określić poprawnie długość okresu wypowiedzenia czy datę rozwiązania umowy. Znajdują się tu informacje dotyczące: * skutecznego wręczania wypowiedzeń pracownikom, * zwolnień dyscyplinarnych czy grupowych * jak również przykłady sformułowania przyczyny wypowiedzenia w różnych sytuacjach, które decydują o zwolnieniu pracownika. Publikacja wskazuje także wiele orzeczeń Sądu Najwyższego, które mogą być pomocne, gdy Kodeks pracy nie daje gotowych rozwiązań.   »»» szczegółowo »»»



Dysfunkcjonalne zachowania pracowników - Wachowiak Joanna

Dysfunkcjonalne zachowania pracowników - Wachowiak Joanna

Dlaczego pracownicy działają na szkodę pracodawcy? Dlaczego kradną, dokonują aktów sabotażu, wandalizmu, prześladują współpracowników, wrogo i cynicznie odnoszą się do klientów, świadczą pracę niskiej jakości? Przedmiotem zainteresowania niniejszej publikacji są właśnie tego rodzaju zachowania, określane mianem dysfunkcjonalnych, i czynniki, które sprzyjają ich występowaniu. Rzadko kiedy te zachowania wynikają wyłącznie z tego, że firmie trafiło się „złe ziarno” w postaci jednostek o określonych cechach. Ich czynniki osobowościowe nabierają znaczenia dopiero w połączeniu z warunkami, jakie stworzono zatrudnionym, sposobem w jaki postrzega się ich i traktuje. Paradoksalnie więc, często organizacja przyczynia się do występowania rozmaitych zachowań i zjawisk niepożądanych dla niej, sprzecznych z jej celami lub wręcz uniemożliwiających ich realizację. Celem niniejszej publikacji jest prezentacja ustaleń definicyjnych odnośnie opisywanych zjawisk, ich mechanizmów oraz przyczyn. Wskazano sposoby zapobiegania, wymieniono także działania, które organizacja powinna podjąć w przypadku, gdy zachowanie szkodliwe już wystąpi.   »»» szczegółowo »»»



Wynagrodzenia pracowników samorządowych z płytą CD

Wynagrodzenia pracowników samorządowych z płytą CD

Publikacja zawiera akty prawne, w oparciu o które zbudowany został system wynagrodzeń pracowników samorządowych. Szczegółowo poruszono zagadnienia dotyczące poszczególnych składników wynagrodzenia pracowników samorządowych takich jak wynagrodzenie zasadnicze, dodatek za wieloletnią pracę, dodatek specjalny i funkcyjny. Ponadto, omówiono zasady przyznawania i obliczania takich świadczeń, jak nagroda i premia, nagroda roczna, jubileuszowa, czy odprawa emerytalna i rentowa.   »»» szczegółowo »»»



Zaangażowanie pracowników - Juchnowicz Marta

Zaangażowanie pracowników - Juchnowicz Marta

Wyzwaniem współczesnego zarządzania kapitałem ludzkim staje się zaangażowany pracownik, czyli taki, którego charakteryzują trzy równocześnie występujące cechy: 1) identyfikacja z celami i wartościami firmy, 2) pragnienie przynależności do organizacji, 3) podejmowanie działań wykraczających poza standardy. Dążenie do ukształtowania takiej postawy jest dowodem wzrastającej świadomości, że pełni energii, kreatywni, nastawieni entuzjastycznie pracownicy są głównym źródłem tworzenia wartości firmy i to oni decydują o przewadze konkurencyjnej w większym stopniu niż czynniki technologiczne lub finansowe. Tymczasem w długim okresie eksperci sygnalizują zjawisko spadku poziomu zaangażowania pracowników, a także duże potencjalne rezerwy w tym zakresie. Równocześnie liczne badania prowadzone na świecie ukazują wiele korzyści wysokiego zaangażowania, jak większa produktywność, wysoki poziom kreatywności i innowacyjności, większe poczucie lojalności w stosunku do organizacji, a tym samym niższy poziom fluktuacji kluczowych pracowników oraz stabilizacja talentów. Firmy z niezaangażowanymi pracownikami cechuje duża absencja, wysoki poziom stresu, trudności w podejmowaniu decyzji, brak efektywnej komunikacji, rozgrywki polityczne. S. Cook wskazuje dwa główne powody rosnącego w skali światowej znaczenia zaangażowania pracowników. Są to coraz większa siła klienta i siła pracownika. Dlatego zaangażowanie pracowników stało się obowiązującym standardem w zarządzaniu kapitałem ludzkim. Świadome budowanie w organizacji efektywnego zaangażowania wymaga systematycznego badania poziomu i czynników determinujących, a także podejmowania działań kreujących odpowiednie postawy i zachowania pracowników. Zagadnienia te stanowią główny przedmiot rozważań w niniejszej książce. Ponad to zostały omówione metody i techniki wpływania na aktywność zawodową pracowników, ukierunkowane na kształtowanie zaangażowania w pracę...   »»» szczegółowo »»»



Zagrożenia zawodowe pracowników administracyjno-biurowych - Wieczorek Zygmunt

Zagrożenia zawodowe pracowników administracyjno-biurowych - Wieczorek Zygmunt

I. Wprowadzenie II. Podstawowe obowiązki i odpowiedzialność pracodawcy w dziedzinie bhp III. Wymagania bhp dla pracy biurowej IV. Ochrona przeciwpożarowa pomieszczeń administracyjno - biurowych V. Vymagania bezpieczeństwa pracy przy obsludze wybranych urządzeń biurowych VI. Zarządzanie ryzykiem zawodowym pracowników biurowych VII. Przepisy, normy, literatura   »»» szczegółowo »»»



Poczucie jakości życia u pracowników wyższego szczebla - Mróz Barbara

Poczucie jakości życia u pracowników wyższego szczebla - Mróz Barbara

W książce Barbary Mróz szeroki wachlarz poruszonych zagadnień został przedstawiony w perspektywie najnowszych trendów rozwoju, co sprawia, że Czytelnik dostaje do rąk opracowanie poznawczo pogłębione. Książka nie tyko omawia w sposób komplementarny teorie poczucia jakości życia w kontekście wieloaspektowych uwarunkowań, lecz także pokazuje wynikające z nich przesłanie dla zastosowań praktyki społecznej, które można sformułować sloganem: ,,nie ma jakości życia bez wartości". Autorka w swoim dobrze i czytelnie skonstruowanym modelu badawczym (MOA), wychodząc z tego założenia i dodając za prof. Augustynem Bańką jeszcze jedną maksymę: ,,praca jest najlepszym predykatorem poczucia jakości życia", punktem odniesienia i beneficjentem swoich badań trafnie uczyniła pracowników wyższego szczebla, dla których praca jest tak środkiem do zaspokojenia podstawowych potrzeb, jak i wartością samą w sobie. z recenzji prof. dr. hab. Jana F. Terelaka Biorąc pod uwagę, że poczucie jakości życia i jego uwarunkowania rzadko były przedmiotem pogłębionych badań psychologicznych kadry menedżerskiej i specjalistycznej, podjęcie takich badań i zaprezentowanie ich wyników w postaci monografii uważam za w pełni uzasadnione, poznawczo wartościowe, potrzebne i od dawna oczekiwane. Stwierdzenie to dotyczy szczególnie uwarunkowań osobowościowych, a w jeszcze większym stopniu aksjologicznych. Pomimo tego, że praca adresowana jest raczej do wyrobionego odbiorcy, czyta się ją z dużym zainteresowaniem. Autorka wykazuje się dużą erudycją, omawiając ze znawstwem typowym dla eksperta skomplikowane uwarunkowania poczucia jakości życia w świetle wybranych koncepcji teoretycznych, przybliżając literaturę przedmiotu ukazującą związki poczucia jakości życia z rolą zawodową i zawodowym funkcjonowaniem człowieka. z recenzji prof. dr. hab. Stanisława A. Witkowskiego Barbara Mróz – doktor psychologii, adiunkt w Instytucie...   »»» szczegółowo »»»



Motywatory pozapłacowe czyli droga do nowej jakości pracowników - Lenik Piotr

Motywatory pozapłacowe czyli droga do nowej jakości pracowników - Lenik Piotr

Opracowanie jest jednym z nielicznych na polskim rynku, bezpośrednio odnoszących się do motywatorów pozapłacowych. Poza podręcznikowymi, związanymi z problematyką motywowania pracowników zagadnieniami teoretycznymi, w publikacji zawarto materiały stanowiące bazę propozycji i sprawdzonych rozwiązań zagranicznych i polskich. Praca ta jest szczególnie polecana zarówno menedżerom średniego i niższego szczebla oraz kreującym w organizacjach strategię personalną top-menedżerom, jak i osobom studiującym zagadnienia związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi.   »»» szczegółowo »»»