współczesne problemy pedagogiki

Pasuje wiele pozycji - Współczesne problemy pedagogiki - spośród kilkudziesięciu tysięcy książek w niskich cenach, w taniej księgarni internetowej Tania Ksiazka.pl


Współczesne problemy prawa pracy i ubezpieczeń społecznych

Współczesne problemy prawa pracy i ubezpieczeń społecznych

Książka, którą oddajemy do rąk Czytelników, jest zbiorem wyjątkowym zarówno ze względu na dobór tematyki, jak i osoby autorów. W opracowaniu poruszone zostały najważniejsze problemy, przed jakimi stają współczesna nauka i praktyka prawa pracy oraz ubezpieczeń społecznych. Na publikację składają się teksty należące do trzech grup tematycznych. Pierwszy zespół opracowań jest poświęcony stosunkowi pracy i jego przemianom w zmieniającej się rzeczywistości społecznej i gospodarczej. Drugi blok tematyczny, szczególnie aktualny ze względu na trwającą reformę systemu emerytalnego, obejmuje publikacje dotyczące otwartych funduszy emerytalnych jako części systemu ubezpieczeń emerytalnych. I wreszcie, trzecia grupa tematów dotyczy stanu nauki prawa pracy. Wielką zaletą publikacji jest fakt, że udało się w jednym opracowaniu zgromadzić liczne teksty czołowych przedstawicieli nauki i praktyki prawa pracy i ubezpieczeń społecznych. Powyższe względy uzasadniają nadzieję i oczekiwanie, że niniejsza książka będzie stanowić ważne wydarzenie w życiu środowiska naukowego, a także interesującą lekturę dla osób stosujących prawo pracy i ubezpieczeń społecznych w praktyce.   »»» szczegółowo »»»



Współczesne problemy rachunkowości

Współczesne problemy rachunkowości

Książka Współczesne Problemy Rachunkowości poświęcona jest aktualnym zagadnieniom dotyczącym systemu jnformacyjnego rachunkowości, nurtującym zarówno teoretyków, jak i praktyków życia gospodarczego. Adresowana jest więc do szerokiego kręgu odbiorców: studentów szkół wyższych, słuchaczy studiów podyplomowych w dziedzinie rachunkowości i finansów, a takze osób zajmujących się praktycznym wykorzystaniem tej dziedziny wiedzy.   »»» szczegółowo »»»



Opieka i wychowanie tradycja i problemy współczesne

Opieka i wychowanie tradycja i problemy współczesne

Wiek XXI niesie ze sobą nowe, skomplikowane wyzwania w zakresie opieki i wychowania Istnieje więc pilna potrzeba prowadzenia szerokiej dyskusji w tym zakresie. Książka „ Opieka i wychowanie- tradycja i problemy współczesne” obejmuje opracowania, w których problematyka procesu opieki i wychowania zaprezentowana jest w ujęciu historycznym i współczesnym. Dialog współczesności z przeszłością konieczny jest do wypracowywania nowych, coraz doskonalszych rozwiązań teoretycznych i praktycznych w opiece i wychowaniu. Celem książki jest zatem kontynuowanie tej dyskusji oraz wskazanie obszarów, w których jest jeszcze wiele do zrobienia, np. opieka nad osobą starszą i niepełnosprawną, problemy opieki i wychowania małego dziecka oraz dorastającej młodzieży. Celem książki jest również zwrócenie uwagi na fakt, że prawidłowo realizowana opieka i wychowanie stwarzają szansę prawidłowego rozwoju dziecka i poprawnego funkcjonowania w dalszym życiu. Książka składa się z trzech wyraźnie określonych części. Pierwsza z nich zawiera opracowania będące egzemplifikacją obszarów opieki i wychowania w kontekście historycznym. Problematyka tego obszaru jest bardzo zróżnicowana. Zawiera bowiem elementy szczegółowe począwszy od roli tańca jako ważnego składnika wychowania i kultury w dawnej Polsce poprzez wybrane aspekty pracy wychowawczej na przestrzeni dziejów. Część druga obejmuje obszar opieki – konteksty teorii i praktyki.Autorzy poddają analizie problematykę opieki międzyludzkiej w różnych środowiskach wychowawczych i w różnych okresach życia człowieka począwszy od opieki nad dzieckiem we wczesnodziecięcym okresie rozwoju poprzez problem opieki w środowisku szkolnym, w okresie dorastania, a także w dorosłości i u schyłku życia. Autorzy prezentują także problemy opieki nad człowiekiem wynikające z jego niepełnosprawności. Część trzecią stanowią opracowania dotyczące różnorodnych problemów...   »»» szczegółowo »»»



Współczesne problemy prawa pracy i ubezpieczeń społecznych

Współczesne problemy prawa pracy i ubezpieczeń społecznych

Książka, którą oddajemy do rąk Czytelników, jest zbiorem wyjątkowym zarówno ze względu na dobór tematyki, jak i osoby autorów. W opracowaniu poruszone zostały najważniejsze problemy, przed jakimi stają współczesna nauka i praktyka prawa pracy oraz ubezpieczeń społecznych. Na publikację składają się teksty należące do trzech grup tematycznych. Pierwszy zespół opracowań jest poświęcony stosunkowi pracy i jego przemianom w zmieniającej się rzeczywistości społecznej i gospodarczej. Drugi blok tematyczny, szczególnie aktualny ze względu na trwającą reformę systemu emerytalnego, obejmuje publikacje dotyczące otwartych funduszy emerytalnych jako części systemu ubezpieczeń emerytalnych. I wreszcie, trzecia grupa tematów dotyczy stanu nauki prawa pracy. Wielką zaletą publikacji jest fakt, że udało się w jednym opracowaniu zgromadzić liczne teksty czołowych przedstawicieli nauki i praktyki prawa pracy i ubezpieczeń społecznych. Powyższe względy uzasadniają nadzieję i oczekiwanie, że niniejsza książka będzie stanowić ważne wydarzenie w życiu środowiska naukowego, a także interesującą lekturę dla osób stosujących prawo pracy i ubezpieczeń społecznych w praktyce.   »»» szczegółowo »»»



Cyberkultura prawa - Janowski Jacek

Cyberkultura prawa - Janowski Jacek

Niniejsza książka uzupełnia badanie i nauczanie, zawarte w publikacji Technologia informacyjna dla prawników i administratywistów (Difin 2009), o społeczne i kulturowe problemy posługiwania się nią. Masowe i wyrafinowane stosowanie jej w obrocie prawnym i działaniu administracji skutkuje kształtowaniem się nowego typu kultury. Zapoznanie się z szansami i zagrożeniami, jakie ona niesie ze sobą dla jednostek i społeczeństw stanowi dziś konieczny element przygotowania prawniczego, administracyjnego, politologicznego i ekonomicznego. Zamierzeniem Autora jest przedstawienie rzadziej podejmowanych w literaturze zagrożeń polegających na dehumanizacji stosunków międzyludzkich, powodowane ich technologizacją, ekonomizacją i globalizacją. Książka stanowi podręcznik poszerzający wykształcenie w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz uzupełniający wychowanie do rozważnego korzystania z nich przez kadry prawnicze, urzędnicze i menedżerskie.   »»» szczegółowo »»»



Współczesne stosunki polsko-rosyjskie - Cimek Gracjan, Franz Maciej, Szydywar-Grabowska Karolina

Współczesne stosunki polsko-rosyjskie - Cimek Gracjan, Franz Maciej, Szydywar-Grabowska Karolina

Przedstawiana tu książka postawiła sobie za cel sformułowanie odpowiedzi na pytanie: w jakim stopniu czas od 1992 roku do dziś można uznać za wykorzystany prawidłowo przez oba narody dla stworzenia warunków podmiotowego współistnienia. Nie roszcząc sobie prawa do całościowej syntezy wzajemnych stosunków, Autorzy postanowili przyjrzeć się kilku kwestiom, które uznali za najważniejsze dla zrozumienia, jak bardzo skomplikowane są relacje polsko–rosyjskie.[...]Całość prezentowanych tu rozważań prowadzona jest na pograniczu kilku nauk. Stosunki dwustronne oznaczają przecież badanie zjawisk społecznych, politycznych, kulturowych, czy ekonomicznych. Stąd obok politologii i historii korzystano z aparatu pojęciowego socjologii, nauki o cywilizacji, czy wiedzy o bezpieczeństwie. W pracy stosowano podstawowe metody badawcze politologii i historii, także metody pomocnicze. Trzech autorów podjęło się badania różnych aspektów relacji polsko–rosyjskich. Indywidualny rys, który pozostawił każdy z nich w danym elemencie wspólnego dzieła, potwierdza, że dobrze rozumiany pluralizm stanowi wartość w badaniach humanistycznych i społecznych. Ze Wstępu   »»» szczegółowo »»»



Podstawy pedagogiki pastoralnej - Mazur Piotr Stanisław

Podstawy pedagogiki pastoralnej - Mazur Piotr Stanisław

Autor w swojej książce przedstawia proces kształtowania się pedagogiki pastoralnej jako jednej z subdyscyplin pedagogicznych, której głównym przedmiotem badań jest wychowawcza funkcja Kościoła. Należy zaznaczyć, że poruszane zagadnienia są bardzo ważne w dzisiejszym świecie, w którym "nowa era Europejczyków" odrzuca dotychczasową etykę i moralność, zastępując ją tzw. wartościami humanistycznymi. Dr hab. Mirosław Zbigniew Babiarz, prof. UJK Praca ks. dra hab. Piotra Mazura jest pierwszą zwartą naukową monografią poświęconą pedagogice pastoralnej. Podobne naukowe przedsięwzięcia miały miejsce w pokrewnej dyscyplinie wiedzy, a mianowicie psychologii. Natomiast pedagogika pastoralna jest ze wszech miar ujęciem pionierskim i wysoce oryginalnym. Opracowanie i rozwinięcie istniejącego już problemu naukowego jest zabiegiem dosyć prostym, ale dokonanie solidnej naukowej refleksji nad problemem nowym o charakterze otwartym jest zadaniem bardzo trudnym. Ks. Mazur podjął to zadanie i doskonale się z niego wywiązał. Ks. dr hab. Marian Stepulak, prof. KUL   »»» szczegółowo »»»



Uwarunkowania i kierunki rozwoju pedagogiki specjalnej

Uwarunkowania i kierunki rozwoju pedagogiki specjalnej

Niniejszy, dziesiąty tom „Dyskursów pedagogiki specjalnej”, stanowiący pokłosie konferencji naukowej na temat „Uwarunkowania i kierunki rozwoju pedagogiki specjalnej” kończy cykl konferencji w dotychczasowej formule realizowanych przez Katedrę Pedagogiki Specjalnej Uniwersytetu Warmińsko- -Mazurskiego w Olsztynie. Kontynuowany natomiast będzie przez Katedrę Pedagogiki Specjalnej Uniwersytetu Gdańskiego.   »»» szczegółowo »»»



Ogólna wiedza o człowieku jako podstawa pedagogiki - Steiner Rudolf

Ogólna wiedza o człowieku jako podstawa pedagogiki - Steiner Rudolf

"Dokonaliśmy próby, aby w cyklu niniejszych wykładów, przeznaczonych dla nauczycieli, stworzyć podstawy antropologii, podstawy nauki o wychowaniu, która stać się może sztuką wychowania, sztuką, która wzbudzać będzie w człowieku na nowo element życia z tego, co martwe". Rudolf Steiner rok: 2008, ilość stron: 216, okładka: miękka   »»» szczegółowo »»»



Problemy wielokulturowości w medycynie

Problemy wielokulturowości w medycynie

Jedyny na polskim rynku podręcznik omawiający problemy wielokulturowości w medycynie z tak szerokiej perspektywy. W książce omówiono m.in. wybrane religie i grupy etniczne, wielokulturowość społeczeństwa polskiego, postrzeganie zdrowia, choroby i śmierci w różnych kulturach, kulturowe uwarunkowania położnictwa, transplantologii, transfuzjologii i eutanazji, a także problemy etyczne w opiece nad pacjentami pochodzącymi z różnych kultur. Podręcznik przeznaczony jest dla studentów kierunków medycznych i wszystkich pracowników służby zdrowia. Polecamy go również uwadze studentów etnologii i psychologii oraz osób interesujących się współczesnymi przemianami społeczno-kulturowymi.   »»» szczegółowo »»»



W poszukiwaniu podstaw pedagogiki humanistycznej - Ryk Andrzej

W poszukiwaniu podstaw pedagogiki humanistycznej - Ryk Andrzej

Celem pracy jest próba skonstruowania podstaw pedagogiki humanistycznej w oparciu o analizę tzw. „rdzennej” fenomenologii Edmunda Husserla. Autor odsłania najpierw podstawowe cechy i założenia samej fenomenologii Husserla by następnie podążyć tropem jego kontynuatorów. W dalszej części pracy odsłania fenomenologiczne aspiracje w naukach społecznych. Efektem pracy jest podjęta próba aplikacji fenomenologii transcendentalnej do teorii i praktyki badawczej w pedagogice. Praca jawi się jako jedna z niewielu prac tego typu w pedagogice polskiej i wpisuje się w coraz szerzej reprezentowany motyw budowania pedagogiki w tzw. perspektywie podmiotowej. Punktem wyjścia swojej rozprawy Andrzej Ryk czyni przekonanie, że: O ile fenomenologia nie jest obca dla profesjonalistów z dziedziny filozofii, o tyle nie jest już tak, jeśli chodzi na przykład o pedagogów. Powtarza to we wstępie dwukrotnie, przy czym niniejszy akapit jest tego najsilniejszym akcentem: Dlaczego więc fenomenologia? Po pierwsze dlatego, że choć sam kierunek jest na scenie filozofii już ponad sto lat to ciągle jest mało znany i rozumiany – szczególnie w środowisku pedagogów. Zarówno teoretyków jak i praktyków. Po drugie wydaje się, że wciąż istnieje w polskiej pedagogice niedosyt opracowań, monografii czerpiących z dorobku filozofii jako takiej. Ta swoista „czarna dziura” - jak wiemy - jest z jednej strony wynikiem okresu ideologicznego „zamrożenia” pedagogicznego pluralizmu, z drugiej zaś strony, wyraża chyba wciąż zbyt niski stan kultury filozoficznej wśród pedagogów. Po trzecie fenomenologia jest jednym z kierunków reprezentujących tzw. przełom antypozytywistyczny w nauce i kulturze. Jej znaczenie jest dla współczesnego rozwoju rozumienia tożsamości wiedzy fundamentalne. Próba więc uchwycenia najważniejszych „przyczółków” myślenia fenomenologicznego wydaje się być ważna i...   »»» szczegółowo »»»



Absolwent pedagogiki dziś

Absolwent pedagogiki dziś

Trzy pokolenia pedagogów spotkały się na konferencji zorganizowanej przez Wydział Pedagogiczny Uniwersytetu Warszawskiego pod podanym wyżej tytułem, żeby dyskutować nad rolą studiów pedagogicznych w życiu zawodowym absolwentów. Byli to: profesorowie, a więc ci, którzy przygotowują młodych ludzi do życia zawodowego, ludzie czynni zawodowo i studenci ostatnich lat studiów. Na podstawowe pytanie, co można robić po skończeniu studiów pedagogicznych, odpowiedzieli przedstawiciele grupy drugiej. A jak może być interesująca i potrzebna ludziom ich praca, świadczą często pasjonujące życiorysy.   »»» szczegółowo »»»



Krótkie wykłady z pedagogiki Edukacja regionalna

Krótkie wykłady z pedagogiki Edukacja regionalna

Książka prezentuje dzieje zainteresowania edukacją regionalną oraz sposoby badania, opisywania i interpretowania różnic kulturowych. Z perspektywy różnych dyscyplin nauk humanistycznych i społecznych pokazuje, jak odmienne mogą być podejścia do wiedzy o środowisku lokalnym i zjawisk kulturowych zachodzących w najbliższym otoczeniu. Przedstawia również propozycje sposobów nauczania o poszczególnych elementach dziedzictwa kulturowego, takich jak zwyczaje ludowe, tradycyjne stroje i potrawy. Zawiera przykłady praktycznego wykorzystania wiedzy dotyczącej regionu nie tylko w szkole, ale również w życiu codziennym. Książka skierowana jest do studentów pedagogiki, socjologii, etnologii, kulturoznawstawa, ale także nauczycieli prowadzących zajęcia w ramach międzyprzedmiotowej ścieżki Edukacja regionalna – dziedzictwo kulturowe w regionie.   »»» szczegółowo »»»



Oblicza współczesności w perspektywie pedagogiki społecznej

Oblicza współczesności w perspektywie pedagogiki społecznej

Praca jest obszerną syntezą rzeczywistości społecznej XXI wieku. Zgromadzone artykuły dotyczą aktualnych zjawisk społecznych oraz kulturowych - zagrożeń rodziny, migracji zarobkowej, wychowania dzieci i młodzieży. Praca jest adresowana głównie do studentów kierunków pedagogicznych, którzy, jak podsumowała Wioleta Danilewicz - redaktorka tomu, szukają inspiracji do budowania własnej refleksji w odbiorze współczesnego świata.   »»» szczegółowo »»»



Wykłady z pedagogiki tom 3 - Schulz Roman

Wykłady z pedagogiki tom 3 - Schulz Roman

Niniejsza książka to wynik realizacji jednego z punktów szerszego planu, polega­jącego na zastosowaniu perspektywy antropologicznej w definiowaniu i rozstrzy­ganiu światopoglądowych problemów pedagogiki. Zawiera ona charakterystykę pedagogicznego poznania i wiedzy na szerszym tle procesów informacyjnych, leżących u podstaw narodzin, funkcjonowania i rozwoju ładu edukacyjnego. Swym podtytułem praca nawiązuje do jednego z rozdziałów (Pedagogika jako logos edukacji) pierwszego tomu obecnego cyklu Wykładów, w którym idee tu rozwijane zostały po raz pierwszy przedstawione w swej wstępnej, a zarazem elementarnej postaci. W sensie dydaktycznym prezentowana książka dotyczy spraw, które w syste­mie kształcenia wyższego pedagogów (na UMK) zajmują miejsce pośrednie mię­dzy „Wprowadzeniem do pedagogiki" a „Metodologią badań pedagogicznych". Znaczenie terminu „logos" jest najczęściej objaśniane za pomocą takich po­jęć, jak: „słowo", „mowa", „rozum", „nauka", „myślenie". Sens nadrzędny w sto­sunku do tych znaczeń ma jednak interpretacja, zgodnie z którą „logos" to duch, dusza, czynnik ożywiający martwą materię, siła tłumacząca szczególny status i własności tworów ożywionych. W takim właśnie - ogólnym - znaczeniu, z jego licznymi pochodnymi, słowo „logos" jest stosowane w niniejszej książce. „Duchem" systemu edukacyjnego jest zachodzący w nim „metabolizm infor­macyjny". To on ostatecznie „odpowiada" za to, że systemy edukacyjne (mikro lub makro) charakteryzuj ą się własnościami typowymi dla „ożywionych" skład­ników rzeczywistości kulturowej: - są wyodrębnione z otoczenia - całkowicie lub częściowo, trwale lub przej­ściowo; mają status bytu całościowego, w sensie strukturalnym czy funkcjonalnym, - zorganizowanego, posiadającego własną strukturę, samoregulującego się; realizują...   »»» szczegółowo »»»



Ciąża Problemy internisty i kardiologa

Ciąża Problemy internisty i kardiologa

Wszechstronna publikacja poświęcona szeroko rozumianym problemom kardiologicznym i internistycznym w ciąży. Istotnym walorem książki jest jej wysoki poziom merytoryczny wynikający z bogatego doświadczenia autorów. W publikacji omówiono m.in. fizjologię układu krążenia w czasie ciąży, zasady postępowania w schorzeniach kardiologicznych (m.in. nabyta zastawkowa wada serca, nadciśnienie tętnicze, kardiomiopatia, choroba wieńcowa) oraz chorobach wewnętrznych (jak np.: zakażenia układu oddechowego, choroba refluksowa, nieswoiste choroby zapalne jelit, kamica nerkowa, choroby tarczycy) występujących u kobiet w ciąży. Liczne tabele i schematy zwiększają czytelność publikacji i ułatwiają zrozumienie prezentowanych treści.   »»» szczegółowo »»»



Interdyscyplinarność i transdyscyplinarność pedagogiki

Interdyscyplinarność i transdyscyplinarność pedagogiki

W prezentowanej książce autorzy poszczególnych rozdziałów prezentują badania teoretyczne i praktyczne nad problematyką transgresji – inter- i transdycyplinarność pedagogiki. Jej problematyka obejmuje zagadnienia związane z płynną tożsamością pedagogiki, w której to procesach formowania należy uwzględniać udział oznaczania i przekraczania własnych granic oraz integrowania w sobie wiedzy z innych dziedzin, nie tylko w obszarze badań i praktyki edukacyjnej, ale także refleksji teoretycznej… W części pierwszej, zatytułowanej „Interdyscyplinarność i transdyscyplinarność pedagogiki – wymiar teoretyczny”, znalazły się prace autorów, którzy wykorzystując różne perspektywy badawcze i założenia, podjęli namysł teoretyczny nad kategoriami oraz przejawami inter- i transdyscyplinarności w pedagogice. Część drugą, pt. „Interdyscyplinarny transfer wiedzy – doświadczenia pedagogicznego pogranicza”, tworzą teksty lokujące się na pograniczach dyscyplin i obszarów badawczych, ukazujące próby integracji pozyskiwanej z nich wiedzy na gruncie pedagogiki. Doświadczenia związane z podejmowaniem przez badaczy problemów i zagadnień znajdujących się na granicach dyscyplin oraz dotyczące transferu wiedzy z innych dyscyplin naukowych i dziedzin badawczych na obszar pedagogiki dostarczają także wiedzy teoretycznej z zakresu praktyki interdyscyplinarnej. W części trzeciej, pt. „Interdyscyplinarność pedagogiki – doświadczenia transdyscyplinarne”, znalazły się prace autorów koncentrujących swoją uwagę na styku pedagogiki i różnych dziedzin oraz form praktyki społecznej. Społecznie wytwarzana wiedza, nierespektująca dyscyplinarnych podziałów, wykraczająca poza kompetencje dyscyplinarne, stanowi dla badaczy nie lada wyzwanie, ponieważ jej integracja z wiedzą wytwarzaną na gruncie pedagogiki wymaga właściwego przygotowania oraz kompetentnie prowadzonych...   »»» szczegółowo »»»



Konceptualizacje przedmiotu badań pedagogiki

Konceptualizacje przedmiotu badań pedagogiki

Jeśli na przedmiot pedagogiki spojrzymy z wewnętrznej perspektywy – perspektywy dyscypliny, to zaktywizujemy kilka problemów wymagających rozstrzygnięcia. Po pierwsze, historyczne zmiany, jakim podlegał przedmiot badań od chwili powstania pedagogiki akademickiej. Po drugie, pojawi się kwestia różnicowania metodologii badań pedagogicznych, szczególnie na poziomie metod zbierania i analizowania danych. Po trzecie, przywołamy różnicowanie się perspektyw teoretycznych, które nadają sens gromadzonym informacjom, czyli stanowią podstawę formułowanych interpretacji. I po czwarte, wkroczymy w obszar wewnętrznego różnicowania się przedmiotu badań pedagogiki w obrębie jej głównych subdyscyplin: pedagogiki ogólnej, teorii wychowania, dydaktyki, pedagogiki społecznej, itd. Tak zarysowane pole problemów związanych z konceptualizacją przedmiotu badań pedagogiki z wewnętrznej perspektywy, jest treścią analiz prowadzonych w prezentowanej książce. Stanowi ona raport z przebiegu II Ogólnopolskiego Seminarium Metodologii Pedagogiki, które zostało zorganizowane w Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu w 2007 roku. Publikacja zainteresuje pracowników naukowych, nauczycieli akademickich oraz studentów kierunku pedagogiki.   »»» szczegółowo »»»



Prace magisterskie z pedagogiki - Bereźnicki Franciszek

Prace magisterskie z pedagogiki - Bereźnicki Franciszek

Publikacja jest przewodnikiem metodologicznym dla studentów piszących pracę dyplomową i magisterską o charakterze empirycznym na kierunku studiów pedagogicznych, może być również wykorzystana na studniach psychologicznych i socjologicznych. W związku z nader rozległą problematyką metodologiczną badań pedagogicznych w książce ujęto podstawowe zagadnienia związane z pracami dyplomowymi. Treścią książki są następujące zagadnienia: - zadania i charakter pracy magisterskiej, - wybór tematów pracy magisterskiej, - zadania i tematyka seminarium magisterskiego, - sposoby analizy literatury przedmiotu, - ukazanie etapów procesu badawczego, - omówienie konstrukcji pracy magisterskiej z podaniem przykładów, - kryteria oceny prac magisterskich. Autor przedstawił sposób przygotowania pracy magisterskiej wypracowany na podstawie literatury metodologicznej i własnej praktyki pedagogicznej.   »»» szczegółowo »»»



Przygotowanie pracy dyplomowej z pedagogiki - Korczyński Stanisław

Przygotowanie pracy dyplomowej z pedagogiki - Korczyński Stanisław

Książka przeznaczona jest dla studentów przygotowujących prace dyplomowe z pedagogiki. Autor wyjaśnia w niej, jak poprawnie napisać pracę licencjacką lub magisterską. Podaje wiele cennych informacji metodologicznych, ilustrowanych licznymi przykładami, odnoszących się do ustalenia tematu pracy, określenia przedmiotu i celu badań, zawartości treściowej poszczególnych rozdziałów, formułowania problemów badawczych i hipotez, doboru zmiennych i wskaźników oraz metod i technik badawczych, sporządzania zestawień tabelarycznych wyników badań, a także informacje edytorskie dotyczące przypisów i bibliografii. Dodatkowym walorem książki są narzędzia badawcze, które mogą być wykorzystane w planowaniu badań lub stanowić punkt odniesienia w konstruowaniu własnych. Autor podaje też sposób wykorzystania prezentowanych narzędzi oraz literaturę ułatwiającą pogłębienie wiedzy z zakresu określonej problematyki. Znaczącym atutem książki jest wysoka użyteczność praktyczna, przejrzystość konstrukcji oraz przystępność przekazu.   »»» szczegółowo »»»