wartości i cele edukacji szkolnej

Pasuje wiele pozycji - Wartości i cele edukacji szkolnej - spośród kilkudziesięciu tysięcy książek w niskich cenach, w taniej księgarni internetowej Tania Ksiazka.pl


Kategorie

Podręczniki » Szkoły ponadgimnazjalne » Klasa 1 » Edukacja dla bezpieczeństwa

Podręczniki » Szkoła podstawowa - NIEDOSTEPNE

Podręczniki » Szkoła podstawowa 1-3 » Klasa 1

Podręczniki » Szkoła podstawowa 1-3 » Klasa 2

Podręczniki » Szkoła podstawowa 1-3

Podręczniki » Szkoła podstawowa 4-6

Podręczniki » Gimnazjum » Klasa 2

Podręczniki » Gimnazjum » Klasa 3

Podręczniki » Szkoła podstawowa 1-3 » Klasa 3

Podręczniki » Szkoła podstawowa 1-3 » Komplety podręczników

Podręczniki » Gimnazjum » Klasa 1


Filmoterapia w edukacji i terapii dzieci i młodzieży szkolnej oraz dorosłych - Warmuz-Warmuzińska Ewa

Filmoterapia w edukacji i terapii dzieci i młodzieży szkolnej oraz dorosłych - Warmuz-Warmuzińska Ewa

Ta książka to obowiązkowa lektura wszystkich specjalistów, szukających nowych metod pracy z ludźmi, wzbogacających warsztat swojej pracy, ale to również osobisty terapeuta miłośników filmu, dzięki któremu terapię możemy poprowadzić sobie sami w zaciszu domowego ogniska. Książka, pierwsza i jedyna dotychczas na polskim rynku propozycja wydawnicza całkowicie poświęcona filmoterapii, opisuje tę formę pomocy niezwykle szczegółowo, w pierwszej części skupiając się na zagadnieniach teoretycznych, a w części drugiej proponując bogatą listę filmów wraz ze scenariuszami zajęć, które można wykorzystać w pracy z dziećmi, młodzieżą lub dorosłymi. Czytelnik znajdzie w niej również tabelę filmów, zawierającą propozycje kilkuset filmów podzielonych na kategorie terapeutyczne.   »»» szczegółowo »»»



Sprawcy i/lub ofiary działań pozornych w edukacji szkolnej

Sprawcy i/lub ofiary działań pozornych w edukacji szkolnej

Oficyna wydawnicza IMPULS prezentuje pierwszy tytuł z nowej serii: "Palące Problemy Edukacji i Pedagogiki", pod red. Marii Dudzikowej i Henryki Kwiatkowskiej pt. "Sprawcy i/lub ofiary działań pozornych w edukacji szkolnej". Publikacja inspiruje do krytycznego oglądu rzeczywistości edukacyjnej poprzez pryzmat składanych deklaracji i demaskowanych działań pozornych, obecnych na różnych piętrach funkcjonowania edukacji jako zarządzanego przez liczne agendy systemu. Chodzi o sprzyjanie czujnej, wnikliwej i wrażliwej na przejawy pozoru krytycznej obserwacji. Mamy więc tu do czynienia z pracą, która podejmuje problematykę ważną nie tylko ze względu na walory poznawcze, ale również ze względu na walory społeczne i praktyczne. Jej znaczenia można też upatrywać w inspirowaniu do badawczego penetrowania fenomenu deklaratywności i związanego z nią pozoru w edukacji. Fragment recenzji: Książka […] jest kierowana do krytycznego nauczyciela oraz do pedagogów zajmujących się teorią nauczania, społecznym funkcjonowaniem szkoły oraz zasadami przebudowy środowiska szkolnego, jego reformowaniem i doskonaleniem […] także do intelektualnych elit humanistycznych, realizujących politykę społeczną w państwie. Nawet ta ostatnia kategoria odbiorców książki jest szczególnie ważną grupą adresatów, bo głównym jej przesłaniem jest sztuka budowania i doskonalenia systemu szkolnego, budowania kapitału społecznego jako najważniejszego składnika rozwoju społecznego. […] Profesor Maria Dudzikowa jest ogromnie doświadczoną znawczynią problemów szkoły, klasy, dziecka i wie, co trzeba zrobić, aby szkoła nie funkcjonowała w świecie pozorów. Redaktorka pracy przy wsparciu swej młodszej koleżanki jest swoistą gwarancją jakości merytorycznej pracy. Trudno o bardziej kompetentną osobę w zakresie organizacji i funkcjonowania szkoły, idei jej nauczania i wychowania niż profesor Maria Dudzikowa. (Prof. dr...   »»» szczegółowo »»»



Wspomaganie rozwoju umysłowego oraz edukacja matematyczna dzieci w ostatnim roku wychowania przedszkolnego i w pierwszym roku szkolnej edukacji

Wspomaganie rozwoju umysłowego oraz edukacja matematyczna dzieci w ostatnim roku wychowania przedszkolnego i w pierwszym roku szkolnej edukacji

Ostatni rok wychowania przedszkolnego i pierwszy rok nauki szkolnej na długie lata wyznaczają przebieg edukacji na rozwój dziecięcych zdolności matematycznych. W tym czasie tworzone są fundamenty, na których buduje się system wiadomości i umiejętności matematycznych. W książce tej wyjaśniamy, w jaki sposób można kierować rozwojem umysłowym oraz kształtować wiadomości i umiejętności matematyczne dzieci w ostatnim roku wychowania przedszkolnego i w pierwszym roku nauki szkolnej. Zawiera ona podstawy psychologiczne i pedagogiczne, metody diagnozowania dziecięcego rozumowania, program edukacyjny uwzględniający zalecenia podstaw programowych oraz opisy sytuacji zadaniowych. Analiza szkolnych losów dzieci, których edukacja prowadzona była według zaleceń zawartych w tej książce, wykazała, że ich umiejętności matematyczne były o wiele większe niż rówieśników. Lepiej też radziły sobie w pozostałych zakresach, prof. Edyta Gruszczyk - Kolczyńska   »»» szczegółowo »»»



Sprawcy i/lub ofiary działań pozornych w edukacji szkolnej - Knasiecka-Falbierska, Maria Dudzikowa

Sprawcy i/lub ofiary działań pozornych w edukacji szkolnej - Knasiecka-Falbierska, Maria Dudzikowa

Oficyna wydawnicza IMPULS prezentuje pierwszy tytuł z nowej serii: "Palące Problemy Edukacji i Pedagogiki", pod red. Marii Dudzikowej i Henryki Kwiatkowskiej pt. "Sprawcy i/lub ofiary działań pozornych w edukacji szkolnej". Publikacja inspiruje do krytycznego oglądu rzeczywistości edukacyjnej poprzez pryzmat składanych deklaracji i demaskowanych działań pozornych, obecnych na różnych piętrach funkcjonowania edukacji jako zarządzanego przez liczne agendy systemu. Chodzi o sprzyjanie czujnej, wnikliwej i wrażliwej na przejawy pozoru krytycznej obserwacji. Mamy więc tu do czynienia z pracą, która podejmuje problematykę ważną nie tylko ze względu na walory poznawcze, ale również ze względu na walory społeczne i praktyczne. Jej znaczenia można też upatrywać w inspirowaniu do badawczego penetrowania fenomenu deklaratywności i związanego z nią pozoru w edukacji. Fragment recenzji: Książka [?] jest kierowana do krytycznego nauczyciela oraz do pedagogów zajmujących się teorią nauczania, społecznym funkcjonowaniem szkoły oraz zasadami przebudowy środowiska szkolnego, jego reformowaniem i doskonaleniem [?] także do intelektualnych elit humanistycznych, realizujących politykę społeczną w państwie. Nawet ta ostatnia kategoria odbiorców książki jest szczególnie ważną grupą adresatów, bo głównym jej przesłaniem jest sztuka budowania i doskonalenia systemu szkolnego, budowania kapitału społecznego jako najważniejszego składnika rozwoju społecznego. [?] Profesor Maria Dudzikowa jest ogromnie doświadczoną znawczynią problemów szkoły, klasy, dziecka i wie, co trzeba zrobić, aby szkoła nie funkcjonowała w świecie pozorów. Redaktorka pracy przy wsparciu swej młodszej koleżanki jest swoistą gwarancją jakości merytorycznej pracy. Trudno o bardziej kompetentną osobę w zakresie organizacji i funkcjonowania szkoły, idei jej nauczania i wychowania niż profesor Maria Dudzikowa. (Prof. dr hab. Tadeusz Pilch)...   »»» szczegółowo »»»



Ad usum Delphini - Michułka Dorota

Ad usum Delphini - Michułka Dorota

Rozprawa Ad usum Delphini. O szkolnej edukacji literackiej — dawniej i dziś pokazuje proces przemian w edukacji polonistycznej od II poł. XIX w. do czasów współczesnych. Dominują tu zagadnienia związane z: 1) procesami „uczytankowiania” i „fragmentaryzacji” literatury w podręcznikach dawniej i dziś; 2) perspektywą genologiczną; 3) przemianami socjokulturowych modeli w stronę pajdocentryzmu, wielokulturowości, tolerancji oraz edukacji regionalnej; 4) ewolucją: od czytelnych systemów moralno-wychowawczych do aksjologicznego relatywizmu; od biograficznego opisywania świata do kreacji bogatych portretów psychologicznych; tworzenia kanonów ? od przymusu do wolnych wyborów lekturowych; od sztywnych norm dydaktyczno-wychowawczych do zabawy literackiej i ludyczności; od słowa do obrazu.   »»» szczegółowo »»»



Kształtowanie wartości dydaktycznych i wychowawczych w procesie edukacji matematycznej z wykorzystaniem technik multimedialnych - Kandzia Joanna

Kształtowanie wartości dydaktycznych i wychowawczych w procesie edukacji matematycznej z wykorzystaniem technik multimedialnych - Kandzia Joanna

Internet stał się krwiobiegiem świata, coraz więcej przedsiębiorstw wymienia za jego pomocą informacje, przyjmuje zamówienia, steruje produkcją, logistyką i dystrybucją. Rośnie także liczba usług, które są wykonywane za pomocą Internetu: ludzie pracują razem, nie mając bezpośredniego kontaktu, a jedynie wymieniając między sobą informacje i wyniki pracy, dokonuje się płatności i operacji finansowych. Sieć pomaga rozszerzać horyzonty, dostarcza informacji przydatnych w badaniach naukowych, w szkole, jak również zwykłych ciekawostek, które interesują wielu ludzi. Stwarza swoim użytkownikom ogromne możliwości rozwoju, odgrywając znaczną rolę w edukacji, szczególnie ustawicznej, gdzie rola sieci będzie rosła. Niniejsza książka składa się z siedmiu rozdziałów. Pierwszy stanowi próbę analizy roli Internetu w procesie dydaktycznym. W rozdziale drugim na podstawie konstruktywistycznego modelu myślenia przedstawiono nowe podejście do procesu kształcenia z wykorzystaniem technologii informacyjnej. Kolejne dwa rozdziały to teoretyczne studium z zakresu psychologii twórczości i psychodydaktyki dotyczące kształtowania postaw twórczych młodzieży. W rozdziałach piątym i szóstym omówione zostały kolejno: metodologia badań własnych oraz analiza wyników badań Kwestionariuszem Zachowań Twórczych KANH, ankietą i arkuszem obserwacji lekcji. Opracowanie zamykają krytyczna analiza wyników, podsumowanie, jak również bibliografia i aneksy. Przedmiotem badań był związek między zastosowaniem nowego środka dydaktycznego, jakim jest Internet, w nauczaniu matematyki, a jego oddziaływaniem na kształtowanie postaw twórczych młodzieży. Podjęto próbę analizy zmiany roli nauczyciela w przyszłym modelu szkoły. Książka ma być odpowiedzią na pytanie, jak nowe technologie informacyjne wpływają na postawy twórcze młodzieży w dobie tak gwałtownych przemian cywilizacyjnych. Autorka podejmuje ważkie i perspektywiczne kwestie...   »»» szczegółowo »»»



Studia pedagogiczne LXIV

Studia pedagogiczne LXIV

Inetta Nowosad: O potrzebie integralnego podejścia do zmian w edukacji szkolnej. Od zmian w szkole do zmiany szkoły Dorota Klus-Stańska: Dlaczego szkolna kultura dydaktyczna się nie zmienia Krzysztof Jaworski: Między realnością a pozorem - spojrzenie na ewaluację zewnętrzną szkoły Karina Knasiecka-Falbierska: Wyścig szczurów (rzecz o segregacji w szkole) Marzenna Nowicka: Zgoda na opór dzieci jako obszar potencjalnej zmiany w klasach początkowych Małgorzata Makiewicz: Matematyka - nasza niedostrzegalna kultura   »»» szczegółowo »»»



Uniwersalne wartości kultury w edukacji i terapii

Uniwersalne wartości kultury w edukacji i terapii

Poszczególne wartości, które jawią się ważne w wychowaniu i edukacji, mają wymiar uniwersalny, ogólnoludzki i są podzielane przez ludzi rożnych kultur, wyznań i kręgów cywilizacyjnych. Muszą stać się obiektem refleksji w procesie edukacyjnym, w teorii i praktyce wychowania, albowiem to one nadają sens ludzkiemu życiu, motywują do działania, pozwalają funkcjonować na sposób ludzki. Refleksja pedagogiczna nad światem wartości musi je oświetlać z rożnych stron, ujmować rozmaite aspekty i wymiary, ukazywać w całym bogactwie i różnorodności. Niniejszą monografię kierujemy do ludzi nauki i sztuki - być może znajdą w niej pogłębioną refleksję na interesujące ich tematy, a także do nauczycieli, wychowawców i terapeutów, aby z nadzieją - poprzez świat wartości - zobaczyli swoich uczniów i podopiecznych.   »»» szczegółowo »»»



Cele i uwarunkowania funkcjonowania współczesnych przedsiębiorstw

Cele i uwarunkowania funkcjonowania współczesnych przedsiębiorstw

Nauka o organizacji i zarządzaniu w obecnym czasie skupia swoja uwagę przede wszystkim na opracowaniu nowatorskich rozwiązań, dzięki którym współczesne przedsiębiorstwo będzie mogło konkurować na różnych rynkach. Specyfika polskiej gospodarki zmusza do poszukiwań, które pozwolą jej na szybkie dostosowanie się do zdarzeń, jakie niosq z sobą procesy globalizacji i integracji. Wymaga to od ośrodków akademickich czynnego włączenia się w nurt tych poszukiwań. Wyrazem tych działań jest niniejsza publikacja, w której można znaleźć treści związane m.in. z: -zarządzaniem przedsiębiorstwem w kryzysie, -odpowiedzialnością kadry kierowniczej, -oddziaływaniem instytucji publicznych na rozwój gospodarki, -przesłankami do tworzenia organizacji sieciowych, -teorią motywacji i postaw. Autorzy prac mają nadzieję, że ich lektura zainspiruje czytelników nie tylko do wdrażania teoretycznych aspektów badań w zakładach pracy, ale również do śledzenia prac nad celami i uwarunkowaniami funkcjonowania współczesnych przedsiębiorstw jakie prowadzą pracownicy i współpracowników Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku.   »»» szczegółowo »»»



Cele wychowawcze w kształceniu chemicznym - Skrok Krystyna

Cele wychowawcze w kształceniu chemicznym - Skrok Krystyna

Już dawno w dorobku dydaktyki przedmiotowej nie było tak wszechstronnej analizy zakresu celów wychowawczych i sposobów ich realizacji w odniesieniu do nauczania chemii. Praca ma posłużyć zarówno doświadczonym nauczycielom, jak i studentom przygotowującym się do zawodu nauczyciela. Z pewnością tak właśnie się stanie, gdyż zawiera ona analizę sytuacji zaobserwowanych okiem wytrawnego badacza oraz wyniki badań pedagogicznych prowadzonych z zastosowaniem poprawnego aparatu pomiarowego. Praca stanowi wyjątkowy materiał przydatny w nauczaniu chemii na wszystkich jego etapach, a więc także uniwersyteckim. Jest cennym materiałem edukacyjnym, bogatym w liczne przykłady i opatrzonym dobrze dobraną bibliografią.   »»» szczegółowo »»»



Kształtowanie wartości dydaktycznych i wychowawczych w procesie edukacji matematycznej z wykorzystaniem technik multimedialnych - Joanna Kandzia

Kształtowanie wartości dydaktycznych i wychowawczych w procesie edukacji matematycznej z wykorzystaniem technik multimedialnych - Joanna Kandzia

Internet stał się krwiobiegiem świata, coraz więcej przedsiębiorstw wymienia za jego pomocą informacje, przyjmuje zamówienia, steruje produkcją, logistyką i dystrybucją. Rośnie także liczba usług, które są wykonywane za pomocą Internetu: ludzie pracują razem, nie mając bezpośredniego kontaktu, a jedynie wymieniając między sobą informacje i wyniki pracy, dokonuje się płatności i operacji finansowych. Sieć pomaga rozszerzać horyzonty, dostarcza informacji przydatnych w badaniach naukowych, w szkole, jak również zwykłych ciekawostek, które interesują wielu ludzi. Stwarza swoim użytkownikom ogromne możliwości rozwoju, odgrywając znaczną rolę w edukacji, szczególnie ustawicznej, gdzie rola sieci będzie rosła. Niniejsza książka składa się z siedmiu rozdziałów. Pierwszy stanowi próbę analizy roli Internetu w procesie dydaktycznym. W rozdziale drugim na podstawie konstruktywistycznego modelu myślenia przedstawiono nowe podejście do procesu kształcenia z wykorzystaniem technologii informacyjnej. Kolejne dwa rozdziały to teoretyczne studium z zakresu psychologii twórczości i psychodydaktyki dotyczące kształtowania postaw twórczych młodzieży. W rozdziałach piątym i szóstym omówione zostały kolejno: metodologia badań własnych oraz analiza wyników badań Kwestionariuszem Zachowań Twórczych KANH, ankietą i arkuszem obserwacji lekcji. Opracowanie zamykają krytyczna analiza wyników, podsumowanie, jak również bibliografia i aneksy. Przedmiotem badań był związek między zastosowaniem nowego środka dydaktycznego, jakim jest Internet, w nauczaniu matematyki, a jego oddziaływaniem na kształtowanie postaw twórczych młodzieży. Podjęto próbę analizy zmiany roli nauczyciela w przyszłym modelu szkoły. Książka ma być odpowiedzią na pytanie, jak nowe technologie informacyjne wpływają na postawy twórcze młodzieży w dobie tak gwałtownych przemian cywilizacyjnych. Autorka podejmuje ważkie i perspektywiczne kwestie...   »»» szczegółowo »»»



Ja i cele - Małgorzata Dwornikiewicz

Ja i cele - Małgorzata Dwornikiewicz

Jak skutecznie osiągać cele i sprawić, aby nam się chciało tak, jak często nam się nie chce Ujawniamy sekrety znane do tej pory wyłącznie garstce tych, którzy osiągają najwięcej! Zanim jeszcze je poznasz, przeczytaj proszę poniższą historię: Tomek postanowił sobie: ?od jutra rzucam palenie? od jutra ćwiczę? od jutra nie jem słodyczy??. I jaki był efekt? Minął kolejny poniedziałek, kolejny tydzień, kolejny miesiąc ...i nic... nic, kompletnie nic się nie zmieniło - nadal pali (może nawet więcej), nadal nie ćwiczy (ooo i przybył mu kolejny zbędny kilogram), nadal je słodycze (a ostatnio odkrył nowy, smaczny, wysokokaloryczny batonik?). Czy sytuacja Tomka coś Ci przypomina? ?Jeśli ktoś nie wie, do którego portu chce przypłynąć ? żaden wiatr mu nie sprzyja.? (Seneka) ?Ustal cele we wszystkich ważnych dla Ciebie dziedzinach życia. Może być tak, że w niektórych dziedzinach wystarczy kontynuacja tego, co już robisz... Skup się raczej na tym, co najbardziej zaniedbałeś/zaniedbałaś.? - pisze w swoim e-booku Małgorzata Dwornikiewicz, trenerka, specjalistka od motywacji. Jak widać na przykładzie Tomka, sprawa nie kończy się jednak na ustaleniu swoich celów. Trzeba jeszcze mieć motywację, by rzeczywiście wytrwale dążyć do ich osiągnięcia, pomimo wszystkich przeciwności, jakie na pewno pojawią się po drodze. I w tym właśnie nasz e-book pomoże Ci najbardziej. Jak zwalczyć skłonność do odkładania spraw na później? Postanów, że żyjesz od dziś okresami pięciominutowymi. Zamiast myśleć o zadaniach czekających Cię w kategoriach uciążliwej, długiej pracy, pomyśl o chwili obecnej. Wykorzystaj 5 minut robiąc to, co chcesz, tak jak chcesz, nie zwlekając z czymkolwiek. Usiądź i zwyczajnie rozpocznij to, co dotychczas odkładałaś. Zrób to teraz. Zadaj sobie pytanie: ?jaka najgorsza rzecz może mi się przydarzyć, jeśli zrobię teraz właśnie to, co ciągle odkładam na później??. Odpowiedź z reguły jest tak...   »»» szczegółowo »»»



Ja i cele - Małgorzata Dwornikiewicz

Ja i cele - Małgorzata Dwornikiewicz

Jak skutecznie osiągać cele i sprawić, aby nam się chciało tak, jak często nam się nie chce Ujawniamy sekrety znane do tej pory wyłącznie garstce tych, którzy osiągają najwięcej! Zanim jeszcze je poznasz, przeczytaj proszę poniższą historię: Tomek postanowił sobie: ?od jutra rzucam palenie? od jutra ćwiczę? od jutra nie jem słodyczy??. I jaki był efekt? Minął kolejny poniedziałek, kolejny tydzień, kolejny miesiąc ...i nic... nic, kompletnie nic się nie zmieniło - nadal pali (może nawet więcej), nadal nie ćwiczy (ooo i przybył mu kolejny zbędny kilogram), nadal je słodycze (a ostatnio odkrył nowy, smaczny, wysokokaloryczny batonik?). Czy sytuacja Tomka coś Ci przypomina? ?Jeśli ktoś nie wie, do którego portu chce przypłynąć ? żaden wiatr mu nie sprzyja.? (Seneka) ?Ustal cele we wszystkich ważnych dla Ciebie dziedzinach życia. Może być tak, że w niektórych dziedzinach wystarczy kontynuacja tego, co już robisz... Skup się raczej na tym, co najbardziej zaniedbałeś/zaniedbałaś.? - pisze w swoim ebooku Małgorzata Dwornikiewicz, trenerka, specjalistka od motywacji. Jak widać na przykładzie Tomka, sprawa nie kończy się jednak na ustaleniu swoich celów. Trzeba jeszcze mieć motywację, by rzeczywiście wytrwale dążyć do ich osiągnięcia, pomimo wszystkich przeciwności, jakie na pewno pojawią się po drodze. I w tym właśnie nasz audiobook pomoże Ci najbardziej. Jak zwalczyć skłonność do odkładania spraw na później? Postanów, że żyjesz od dziś okresami pięciominutowymi. Zamiast myśleć o zadaniach czekających Cię w kategoriach uciążliwej, długiej pracy, pomyśl o chwili obecnej. Wykorzystaj 5 minut robiąc to, co chcesz, tak jak chcesz, nie zwlekając z czymkolwiek. Usiądź i zwyczajnie rozpocznij to, co dotychczas odkładałaś. Zrób to teraz. Zadaj sobie pytanie: ?jaka najgorsza rzecz może mi się przydarzyć, jeśli zrobię teraz właśnie to, co ciągle odkładam na później??. Odpowiedź z reguły jest tak...   »»» szczegółowo »»»



Jamie w szkolnej stołówce

Jamie w szkolnej stołówce

Obiady w brytyjskich szkołach są fatalne, niewłaściwa dieta, tłuste i wysoko przetworzone produkty wręcz zagrażają zdrowiu tamtejszych dzieci, a brytyjski rząd nie ma sensownych rozwiązań. Sprawa dotyczy kolejnych pokoleń dlatego też Jamie Oliver postanowił udowodnić, że dzieci możńa karmić lepiej. Zaopiekował się jedną z londyńskich dzielnic, gdzie w ciągu dnia wydał 20.000 szkolnych dań, w ten sposób rozpoczął kampanię "Karm mnie lepiej". Dzięki Jamiemu, jedzenie w szkolnych stołówkach zmienia się blyskawicznie, ale czy jego działania będą w stanie zmienić na stałe nawyki żywieniowe brytyjskiej szkoły?   »»» szczegółowo »»»



Wampirek na szkolnej wycieczce - Sommer-Bodenburg Angela

Wampirek na szkolnej wycieczce - Sommer-Bodenburg Angela

Antoś wyjeżdża na nudną szkolną wycieczkę: srogi nauczyciel zaplanował niemal każdą minutę, a z kolegami z klasy nie da się normalnie porozmawiać, bo prawie wszyscy interesują się nową koleżanką. Na szczęście do Antosia dołączają jego najwierniejsi przyjaciele - Rydygier i Ania. Na zakończenie wyprawy opiekunowie organizują bal. Nie zdają sobie sprawy, że w zabawie mogą wziąć udział prawdziwe wampiry... Niezwykle zabawnie napisana książeczka, nie powinno jej zabraknąć w żadnej wampirzej biblioteczce. Amazon.de, recenzja czytelnika. Powyżej 7 lat   »»» szczegółowo »»»



Zarządzanie poprzez cele - Peter Maas

Zarządzanie poprzez cele - Peter Maas

W publikacji znajdziecie Państwo informacje: Jak skutecznie przełożyć strategię firmy na konkretne cele ? strategiczne, taktyczne i operacyjne. Jak zagwarantować zaangażowanie pracowników wszystkich szczebli w realizację celów. Jak powiązać cele indywidualne pracowników z celami organizacji. Nasza publikacja w prosty i przystępny sposób dostarcza niezbędnej wiedzy, koniecznej do efektywnego wdrożenia zarządzania poprzez cele i skorzystania z wszystkich zalet tego narzędzia! Korzyści Publikacja ?Zarządzanie poprzez cele? pomoże Państwu rozwiązać problemy firmy związane z planowaniem, motywacją, oceną i kontrolą. Prawidłowe wdrożenie tej metody zarządzania gwarantuje: Pewność, że każdy pracownik wie, czego się od niego oczekuje Pomaga w planowaniu i wyznaczaniu terminów realizacji konkretnych celów Ułatwia komunikację kadry kierowniczej i podwładnych Zapewnia sprawiedliwą ocenę pracowników umożliwiając jednocześnie pracownikom ocenę własnej pracy w świetle celów firmy. Spis treœci 1. Definicja celów 2. Rodzaje celów 3. Wytyczanie celów 4. Kryteria jakości celów 5. Warunki zarządzania poprzez cele 6. Uzgadnianie celów 7. Kontrakt 8. Określanie a uzgadnianie celów 9. Rozmowa dotycząca uzgodnienia celów 10. Wady procesu uzgodnienia celów 11. Formularz 12. Bodźce motywacyjne i premie 13. Podsumowanie 14. Wykaz proponowanej literatury   »»» szczegółowo »»»



Klinika szkolnej demokracji - Śliwerski Bogusław

Klinika szkolnej demokracji - Śliwerski Bogusław

Szkoła publiczna nie jest w realizowanych przez siebie funkcjach instytucją demokratyczną, gdyż nie są w niej powszechnie uznawane i szanowane zasady demokracji: wolności, godności, solidarności i praworządności w stosunku do wszystkich przedmiotów edukacji. Fundamentalnym bowiem warunkiem demokracji jest podmiotowość społeczeństwa, gwarancje kontrolowania wybranych przez nie władz oraz zaistnienie lokalnych struktur jednostkowego uczestnictwa i współodpowiedzialności. Tymczasem badania socjologiczne i pedagogiczne wykazują, że w szkołach publicznych nie jest przestrzegana zasada suwerenności nauczycieli w relacji z władzą oświatową, uczniów w relacjach z nauczycielami i rodziców w kontaktach z pedagogami. Książka adresowana jest przede wszystkim do nauczycieli, rodziców i nadzoru pedagogicznego szkół publicznych oraz do osób kształcących nauczycieli. Tropi zło w edukacji szkolnej, uniemożliwiające zaistnienie w niej demokracji, pomimo deklaracji ustawowych i dobrych intencji samych pedagogów.   »»» szczegółowo »»»



Wilcze dziedzictwo: ukryte cele - Magdalena Parus

Wilcze dziedzictwo: ukryte cele - Magdalena Parus

Wilcze dziedzictwo, t. 3 Oto świat mroku, którym rządzą surowe zasady. Świat podzielony pomiędzy wilkołaki i ich bezlitosnych zabójców. Ukryty w głębi gór i niedostępnych lasów. Sięgający po naszą przyszłość. Zaczęło się w Górach Skalistych, w niewielkim miasteczku, którego mieszkańca rozszarpał niedźwiedź. Tyle że to wcale nie był niedźwiedź. I Colin nie mógł dłużej zwlekać. Wyruszył na pomoc siostrze i bratu, których nie widział od czasów brutalnego morderstwa rodziców. Nie sądził, że oni tę pomoc odrzucą. Nie sądził też, że właśnie wpada na trop tajemnicy, która zawiedzie go za ocean, a ostatecznie aż do Polski. Wiedzie żywot wygnańca. Ukrywa się wśród łowców, nieprzyjaciół własnego gatunku, i słucha ich legend, opowieści oraz mitów. I coraz bardziej wątpi w prawdy, jakimi karmiono go w osadzie wilkołaków. Jego ponure podejrzenia zmieniają się w pewność, kiedy znów wpada na trop swojej siostry i dowiaduje się, że Emily odgrywa wielką rolę w zamysłach przywódców wilczego klanu. Wyrusza więc na Fionię, gdzie podobno kapłani oddają cześć wilczemu bóstwu. Być może jednak jest to tylko pułapka, zastawiona na niego przez wilczą społeczność, której prawa odważył się złamać. Być może Emily w decydującej chwili zwróci się przeciwko niemu...   »»» szczegółowo »»»



Leczenie ukierunkowane na cele molekularne w onkologii i hematoonkologii

Leczenie ukierunkowane na cele molekularne w onkologii i hematoonkologii

Niniejsza monografia stanowi próbę podsumowania i usystematyzowania aktualnej wiedzy dotyczącej leczenia ukierunkowanego na cele molekularne. Opracowanie to jest adresowane do lekarzy wielu specjalności, między innymi onkologów klinicznych, hematologów, radioterapeutów, hematologów i onkologów dziecięcych, chirurgów, radiologów, patologów, jak również studentów. Książka zawiera część teoretyczną i kliniczną. Pierwsza z nich ma na celu przystępne wyjaśnienie skomplikowanych procesów subkomórkowych, co z pewnością ułatwi Czytelnikom lepsze zrozumienie i właściwą interpretację danych zawartych w części klinicznej. Chcielibyśmy podkreślić, że w poszczególnych rozdziałach odniesiono się do istniejących kontrowersji. Podkreślono również fakt, iż obecna wiedza dotycząca niektórych tematów jest jedynie fragmentaryczna. Mamy świadomość, że opracowanie to nie w pełni wyczerpuje zagadnienie, jednakże jego ograniczona objętość spowodowała konieczność wyselekcjonowania zawartych w nim informacji. Będziemy zatem wdzięczni za wszelkie uwagi, opinie, komentarze i wskazówki pochodzące od Czytelników. Nowoczesne leczenie chorych na nowotwory wymaga pracy zespołowej i interdyscyplinarnej, dlatego też do stworzenia tego opracowania zostali zaproszeni wybitni lekarze i naukowcy zajmujący się różnymi aspektami leczenia ukierunkowanego na cele molekularne. Dziękujemy raz jeszcze wszystkim Współautorom za życzliwą współpracę i trud włożony w przygotowanie tej monografii. Niezwykle cenimy sobie możliwość współdziałania ze wszystkimi ekspertami i jesteśmy im niewymownie zobowiązani, że pośród licznych obowiązków znaleźli czas na współtworzenie tego podręcznika. Ponadto składamy serdeczne podziękowania dr Joannie Kruszewskiej i dr Marcie Myśliwiec za nieocenioną pomoc techniczną podczas redagowania podręcznika. Marek Z. Wojtukiewicz Ewa Sierko   »»» szczegółowo »»»



Odrzucenie rówieśnicze w klasie szkolnej - Musialska Kinga

Odrzucenie rówieśnicze w klasie szkolnej - Musialska Kinga

Książka Odrzucenie rówieśnicze w klasie szkolnej to pierwsza w polskiej literaturze naukowej pozycja traktująca o odrzuceniu rówieśniczym w klasie szkolnej w ujęciu całościowym, a więc obejmująca następujące zagadnienia: środowisko odrzucenia rówieśniczego, pojęcie i rodzaje odrzucenia rówieśniczego, status odrzucenia w grupie, podtypy dzieci odrzuconych rówieśniczo, zjawisko odrzucenia ucznia przez rówieśników i czynniki z tym związane, determinanty i konsekwencje odrzucenia rówieśniczego. Ponadto publikacja zawiera wskazania do badań naukowych i działań dla dobra uczniów odrzuconych przez rówieśników. Książka oparta jest w przeważającej części na literaturze zagranicznej, a więc na wynikach badań zachodnich naukowców, spośród których wielu jest czołowymi, znakomitymi i doświadczonymi badaczami problemu odrzucenia rówieśniczego oraz pracownikami prestiżowych uczelni zagranicznych. Celem publikacji jest także uwrażliwienie wszystkich, którzy pracują z uczniami czy wychowują dzieci i młodzież, na zjawisko odrzucenia przez rówieśników i na pomoc jednostkom odrzuconym, tak aby żaden młody człowiek zmagający się z problemem odrzucenia przez rówieśników nie został sam.   »»» szczegółowo »»»



Polityka militarna w doktrynie bezpieczeństwa współczesnego państwa - funkcjonowanie-cele-perspektywy - Kosta Raul Andrzej

Polityka militarna w doktrynie bezpieczeństwa współczesnego państwa - funkcjonowanie-cele-perspektywy - Kosta Raul Andrzej

Istota funkcjonowania państw w stosunkach międzynarodowych Siły generujące wojny we współczesnym świecie Państwo i jego funkcjonowanie w przestrzeni geopolitycznej Koncepcja strategii bezpieczeństwa państwa i jej znaczenie w polityce Uwarunkowania częstotliwości sięgania po argument siły w XXI wieku   »»» szczegółowo »»»