jian

Pasuje wiele pozycji - JIAN - spośród kilkudziesięciu tysięcy książek w niskich cenach, w taniej księgarni internetowej Tania Ksiazka.pl


Pekińska koma - Jian Ma

Pekińska koma - Jian Ma

Maj 1989. Dziesiątki tysięcy studentów przybywają na plac Tian’anmen w sercu Pekinu. To początek powszechnych demonstracji na rzecz reform. Wśród protestujących jest też doktorant Uniwersytetu Pekińskiego, Dai Wei. Pomaga w organizacji strajków i wspiera przyjaciół – aż do 4 czerwca, kiedy to przypadkowa kula trafia go w głowę. Dai Wei zapada w śpiączkę na dziesięć lat. Jego ciało staje się więzieniem, z którego może uciec jedynie dzięki wspomnieniom – o ojcu, o pierwszej miłości, o szkole i uczelni. W śpiączce Dai Wei nie może się ruszać, nic nie widzi, ale za to słyszy wszystko, co dzieje się wokół: heroiczne wysiłki opiekującej się nim matki, dążenie władz do ukrycia jakichkolwiek wzmianek na temat masakry na Tian’anmen, opowieści przyjaciół o radzeniu sobie w kapitalistycznych Chinach. Pekińska koma” porusza takie zagadnienia jak historia, pamięć, wolność - podstawowe wartości społeczne, a zarazem fundamentalne prawa, bez których jednostka nie może istnieć. A jednocześnie jest to powieść ukazująca piękno małych rzeczy: szumu drzew, smaku potraw, zapachu kobiety… „Jeden z najważniejszych i bezkompromisowych głosów w międzynarodowej literaturze”. Gao Xingjian, laureat literackiej Nagrody Nobla „Epicka powieść, która porusza sumienie i każe wierzyć, że relacja człowieka, który był świadkiem, jest ważna”. Tom Cooper, „St. Louis Post-Dispatch” "Książka o niezwykłej mocy oddziaływania, z kronikarską dokładnością rejestruje przerażające wydarzenia za rządów Mao oraz późniejsze. Wysokie miejsce w panteonie literatury dysydenckiej”. Michiko Kakutani, „The New York Times”   »»» szczegółowo »»»



Czerwony pył - Jian Ma

Czerwony pył - Jian Ma

Jest rok 1983, Ma Jian, kończący trzydzieści lat, czuje coraz bardziej natarczywe pragnienie, by uciec od ograniczeń, które narzuca życie w Pekinie. Rządy Deng Xiaopinga to z jednej strony reformy ekonomiczne, z drugiej między innymi Kampania Przeciw Zepsuciu Duchowemu, przeciw której buntują się młodzi. Noszący długie włosy i dżinsy, a także przyjaźniący się z licznymi artystami Ma Jian jest podejrzliwie traktowany w zakładzie pracy i przez policję. Była żona chce oddzielić go od córki, dziewczyna sypia z innym facetem. Pewnego dnia Ma Jian kupuje bilet kolejowy do najdalej wysuniętej na zachód prowincji Chin i wyrusza na poszukiwanie siebie samego. Podróż potrwa trzy lata, Ma Jian znajdzie się na pustkowiu i w zatłoczonych miastach. W efekcie dostajemy urzekający i niepowtarzalny obraz gwałtownych sprzeczności targających Chinami, obraz, który mógł przedstawić tylko ktoś, kto we własnym kraju jest intruzem.   »»» szczegółowo »»»



Antonio Fragoso: Complete Chamber Music for Violin

Antonio Fragoso: Complete Chamber Music for Violin

• Przedwczesna śmierć Antónia Fragoso (żył w latach 1897–1918) zabrała Portugalii jeden z jej najbłyskotliwszych i najbardziej obiecujących talentów. • Muzyka Fragoso, w której widać wpływy Fauréa i Debussyego, charakteryzuje się wyraźnym indywidualnym głosem, osobistym, lirycznym i oryginalnym. Na tej płycie CD znajdują się wszystkie jego utwory kameralne. • Wykonanie przez wybitnych portugalskich solistów. • Światowa premiera nowego nagrania! Śmierć Antónia Fragoso (1897–1918) w wieku 21 lat zabrała Półwyspowi Iberyjskiemu kompozytora o ogromnym potencjale, i to już drugiego na przestrzeni jednego stulecia po Hiszpanie Juanie Arriaga, który wspaniale się zapowiadał jako wybitny talent, ale zmarł w 1826 r., w wieku 20 lat. Pochodzący z Portugalii Fragoso jest mniej znany niż Arriaga, ale muzyka zawarta na tej płycie CD ukazuje nam postać młodego kompozytora w pełni zaznajomionego z głównymi figurami muzycznymi tamtych czasów; wpływy Debussyego i Fauréa, na przykład, możemy dostrzec w Suite Romantique z 1916 r. na skrzypce i fortepian. Trio, także z 1916 r., zaczyna się jako nieco bardziej formalny utwór, ale ujawnia niepowtarzalny głos swego kompozytora w finale, gdzie seria pochodów chromatycznych i umiejętne wykorzystanie dolnego rejestru fortepianu stwarzają nastrój lekkości i ponadczasowości. Na tej płycie CD znajduje się także Sonata Skrzypcowa z 1917 r., z której zachowała się tylko część otwierająca i która wykazuje wiele cech wspólnych z Triem, szczególnie jeśli chodzi o jej zdecydowany i zapadający w pamięć styl melodyczny. Ta płyta CD stanowi wspaniałą okazję do odkrycia muzyki jednego z najlepiej rokujących niedoszłych mistrzów muzyki klasycznej. Tragicznie krótkie życie Fragoso dało Portugalii jedynie przedsmak wielkości, jaką mógł osiągnąć.   »»» szczegółowo »»»



Ford Mondeo (od XI 2000) - Etzold Hans Rudiger

Ford Mondeo (od XI 2000) - Etzold Hans Rudiger

Poradnik dla użytkowników samochodów osobowych Ford Mondeo w wersjach 4- i 5-drzwiowej limuzyny oraz 5-drzwiowego kombi, produkowanych od listopada 2000 roku, wyposażonych w silniki benzynowe 1,8 dm3 16V Duratec HE (z pośrednim wtryskiem) o mocy 110 KM (kod typu silnika CGBA/CGBB) i 125 KM (CHBA/CHBB), 1,8 dm3 Duratec SCi (z bezpośrednim wtryskiem) o mocy 130 KM, 2,0 dm3 Duratec HE o mocy 145 KM (CJBA/CJBB), 2,5 dm3 Duratec V6 (z pośrednim wtryskiem) o mocy 170 KM (LCBD), 3,0 dm3 Duratec V6 (z pośrednim wtryskiem) o mocy 226 KM (MEBA), oraz w silniki wysokoprężne o wtrysku bezpośrednim turbodoładowane 2,0 dm3 Duratorq DI o mocy 90 KM (D5BA), 2,0 dm3 Duratorq DI o mocy 115 KM (D6BA), 2,0 dm3 Duratorq TDCi o mocy 115 KM oraz 2,0 dm3 Duratorq TDCi o mocy 130 KM (FMBA/FMBB), z mechanicznymi i automatycznymi skrzynkami przekładniowymi. Podano m.in. plan obsługi, dokładny opis czynności obsługowych i naprawczych możliwych do wykonania we własnym zakresie przez użytkownika oraz schematy instalacji elektrycznej.   »»» szczegółowo »»»



Chopin Complete Works XI Fantazja berceuse barcarolle CW XI Chopin

Chopin Complete Works XI Fantazja berceuse barcarolle CW XI Chopin

Najbardziej znana i najpopularniejsza seria wydań utworów Fryderyka Chopina przygotowana przez I. J. Paderewskiego, L. Bronarskiego i J. Turczyńskiego. Zamiarem Komitetu redakcyjnego było jak najwierniejsze oddanie zamysłu kompozytora poprzez silne oparcie wydania na rękopisach, kopiach zatwierdzonych przez samego Chopina oraz na pierwszych wydaniach. Całość składa się z 21 tomów.   »»» szczegółowo »»»



Tytus Romek i Atomek Księga XI Ochrona zabytków - Chmielewski Henryk Jerzy

Tytus Romek i Atomek Księga XI Ochrona zabytków - Chmielewski Henryk Jerzy

Ratując ruinę zabytkowego zamku przed rozbiórką bohaterowie spotykają duszka, który przenosi ich w czasy dawnej Polski, by mogli wykraść plany budowy tego zamku, uczestnicząc w zamachu Chytrozłotków na księcia Jedzosława.   »»» szczegółowo »»»



Eneida, ks. XI, XII - Wergiliusz

Eneida, ks. XI, XII - Wergiliusz



Prawa sukcesu. Tom XI i XII - Napoleon Hill

Prawa sukcesu. Tom XI i XII - Napoleon Hill

Poznaj dwa kolejne Prawa Sukcesu Napoleona Hilla, czyli "Precyzyjne myślenie" oraz "Koncentrację", które nie tylko Cie zaskoczą, rozśmieszą oraz oburzą swoją prostotą, ale przede wszystkim zmobilizują do podjęcia pozytywnego działania. Jeśli tylko chcesz dowiedzieć się, jak wykształcić w sobie kolejne dwie cechy absolutnie niezbędne do tego, aby wybić się w życiu ponad przeciętność i zrealizować własne marzenia, zapoznaj się z nimi już teraz. Inspirujące historie bogatych i szczęśliwych ludzi (to bardzo rzadka kombinacja) i latami formułowane przez autora wnioski dotyczące UMYSŁU oraz tego, w jaki sposób najlepiej z niego korzystać, znacznie przybliżą Cię do wyznaczonych przez siebie celów i marzeń. "Wielki Edison poniósł porażkę dziesięć tysięcy razy, zanim skonstruował żarówkę elektryczną i zanim ona zadziałała. Nie rezygnuj i nie załamuj się, jeśli poniesiesz jedną czy dwie porażki, zanim sprawisz, że twoje plany się powiodą". Napoleon Hill, XII Prawo Sukcesu   »»» szczegółowo »»»



Oda XI. Na konia - Jan Kochanowski

Oda XI. Na konia - Jan Kochanowski



Filozofia edukacji oraz działalność Liu Pengzhi - Zhou Jianhua

Filozofia edukacji oraz działalność Liu Pengzhi - Zhou Jianhua

Dla Liu Pengzhi oświata to wielka sprawa lub raczej misja życiowa. Poświęciła jej całe swoje życie i uczyniła zeń swój ostateczny cel. To rodzaj ?nałogu? który sprawił, że doszła do etapu zupełnej bezinteresowności. Zdaniem Wang Minzhu ?Liu Pengzhi poświęciła całą swoją swoja miłość i mądrość tej szkole oraz sprawie oświaty?.   »»» szczegółowo »»»



Hajer Blues i inne historie - Kern Jianna, Parma Ewa

Hajer Blues i inne historie - Kern Jianna, Parma Ewa

Joanna Kern Ur. 1948. Absolwentka filologii polskiej na WSP w Opolu. Pracowała jako nauczycielka języka polskiego, do wprowadzenia stanu wojennego również w miejskiej komisji „Solidarności” jako przedstawicielka oświaty. Od roku 1983 przebywa w Niemczech. Po ukończeniu gerontopsychiatrii pracuje jako terapeutka ludzi w podeszłym wieku. Publikowała w polskiej prasie codziennej, „Śląsku”, a w Niemczech w kwartalniku "Wilhelmshofer Bote". Jest aktywnym działaczem kulturalnym: organizuje wystawy malarskie, prowadzi grupę teatralną. Mieszka w Krefeld.   »»» szczegółowo »»»



Bartok: Complete works for violin

Bartok: Complete works for violin

• Pierwsza płyta w ramach niezwykłego czteropłytowego projektu: pełnego zbioru utworów skrzypcowych wielkiego XX-wiecznego kompozytora węgierskiego, Béli Bartóka. • Pierwsza płyta zawiera wczesne utwory i transkrypcje dzieł kompozytora, z których większość wykazuje silne wpływy węgierskiej muzyki ludowej. • Na kolejnych płytach znajdą się sonaty skrzypcowe, sonata solowa oraz koncerty skrzypcowe. • Świetne wykonania przez węgierskiego skrzypka Antala Zalaia (dawniej Szalaia) i Józsefa Baloga, którzy już dali popis swych znakomitych umiejętności w nagraniu sonat skrzypcowych Georgea Enescu dla Brilliant Classics (9165). W najwcześniejszych utworach Bartóka nietrudno jest wychwycić wpływy Liszta i Richarda Straussa. Na początku XX w. młody kompozytor studiował wiele dzieł Straussa, próbując stworzyć symfonię Es-dur. Stopniowo coraz większy wpływ na jego twórczość wywierała muzyka jego ojczystych Węgier, co możemy usłyszeć w sonacie skrzypcowej E-mol. Austro-niemiecki chwyt na jego duszy zaczynał się rozluźniać. Bartók zaczął nosić tradycyjne węgierskie stroje i odmawiał mówienia w domu po niemiecku. Niedługo po ukończeniu sonaty skrzypcowej w 1903 r. udał się na wieś, gdzie zainteresował się węgierską muzyką i piosenką ludową. Jego badania, prowadzone wraz z innym kompozytorem, Zoltanem Kodalyem i poświęcone węgierskiej muzyce ludowej są wręcz legendarne, ale Bartók szukał inspiracji także poza granicami narodowymi, o czym świadczą ludowe motywy siedmiogrodzkie, rumuńskie i słowackie obecne w zawartych na tej płycie jego wczesnych utworach na fortepian i skrzypce.   »»» szczegółowo »»»



Mój piesek ma budę

Mój piesek ma budę

To książeczka dla tych dzieci, które chciałyby mieć pieska i dla tych, które już go mają. Posiadanie zwierząt to ogromna przyjemność, ale też ogromna odpowiedzialność. Powinniśmy uczyć dzieci tej odpowiedzialności od najmłodszych lat. Z tej książeczki dzieci dowiedzą się co trzeba zrobić, żeby pieski mogły zamieszkać w budzie.   »»» szczegółowo »»»



Bartok: Complete Works For Violin Volume 2 - Antal Zalai, Valery Oistrakh

Bartok: Complete Works For Violin Volume 2 - Antal Zalai, Valery Oistrakh

Kompozytor: Béla Bartók (1881-1945) Wykonawcy: Antal Zalai violin Valery Oistrakh violin Recording: November & December 2011, Westvestkerk, Schiedam, The Netherlands   »»» szczegółowo »»»



Bartok: Complete Works for Violin Vol. 3 - Antal Zalai, Jozsef Balog

Bartok: Complete Works for Violin Vol. 3 - Antal Zalai, Jozsef Balog

The third instalment of this survey of Bela Bartók's output for violin offers the two violin sonatas and the two rhapsodies. The sonatas, masterpieces of immense complexity and difficulty, show Bartók from his most austere, uncompromising side, whereas the rhapsodies abound in tuneful melodies of a folk-like nature, brilliant and virtuosic. In the first half of the 20th century, Béla Bartók was one of the principal ambassadors of Hungarian music. He was influenced by the folk music of Eastern Europe and strove to break the confines of the traditions of Western Classical music, in order to create harmonies, rhythms and performance practices that were more relevant to his turbulent era. While the two sonatas differ in their relation to the Classical model, the influence of Eastern Europe can be heard in both: the arpeggios at the beginning of No.1 imitate the sound of the Hungarian cimbalom, and there is evidence of Hungarian folk music in its dance-like finale as well as in the hor lunga-style melody of the Romanian peasant music in No.2, which recurs several times throughout the piece. The two Rhapsodies similarly share the influence; the slow 'Lassú' movement of No.1, for example, uses an exotic Transylvanian melody followed by a much more cheerful 'Friss' movement. Exoticism returns in the 'Lassú' of No.2, combined with a hint of melancholy, which is counteracted by the riotous dance of the 'Friss' thanks to its improvisatory nature and use of six separate tunes. The disc features Antal Zalai, praised by Igor Oistrakh as 'an exceptional violinist who has a perfect technique, beautiful large tone, real musical finesse and maturity as well as a noble personality'. Joining him is József Balog, one of the most celebrated pianists of his generation and winner of the 2005 Annie Fischer Award. Both received praise for their earlier recordings in this series:...   »»» szczegółowo »»»



Szału nie ma, jest rak - Jabłońska Katarzyna, Kaczkowski Jan

Szału nie ma, jest rak - Jabłońska Katarzyna, Kaczkowski Jan

Niektórzy wieścili mu, że będzie karykaturą księdza. Niespełna jedenaście lat jego kapłaństwa to m.in. stworzenie domowego hospicjum, potem budowa od podstaw hospicjum stacjonarnego; organizacja Areopagów etycznych – letnich warsztatów dla studentów medycyny; praca katechety w szkole, gdzie ani uczniowie nie oszczędzali jego, ani ON ich. 1 czerwca 2012 r. zdiagnozowano u niego nowotwór mózgu. Teraz, po dwóch operacjach, poddawany kolejnym chemioterapiom, nadal pracuje na rzecz hospicjum i służy jego pacjentom. Wspiera też swoich dawnych uczniów i wychowanków – niejednemu z nich pomógł wyprostować życie. Mówi, że jest „otwarty na cud”, ale jednocześnie przygotowuje się na to, żeby „dobrze przeżyć swoją śmierć”. Janek ma ze swojego okna niezwykłą perspektywę: i na śmierć, i na życie może patrzeć z dystansu. Na śmierć, bo wciąż żyje pełną piersią. Na życie – bo świadomie i mądrze codziennie zmaga się ze śmiercią. I o życiu, i o śmierci mówi więc takie rzeczy, że oczy stają czasem w słup, a z nóg spadają ciepłe kapcie. Tu nie ma ani grama ględzenia, jest obudzona po zderzeniu ze ścianą ostra, kryształowa intensywność. Janek lubi powtarzać, że przed śmiercią bardzo chciałby jeszcze zrobić coś pożytecznego. Właśnie zrobił. Szymon Hołownia   »»» szczegółowo »»»



J.S. Bach: Violin Concertos

J.S. Bach: Violin Concertos

Violin Concerto in A minor BWV 1041 Violin Concerto in E major BWV 1042 Violin Concerto in D minor BWV 1052 Violin Concerto in G minor BWV 1056 Concerto for 3 violins, strings & b.c in D major BWV 1064   »»» szczegółowo »»»



Anton Wranitzky: Chamber Music for strings - Ensemble Cordia

Anton Wranitzky: Chamber Music for strings - Ensemble Cordia

Wranitzky: Chamber Music Vol. 1 Kompozytor: Anton Wranitzky (1761 - 1820) Wykonawcy: Ensemble Cordia: Stanley Ritchie, Hedwig Raffeiner (Viool) Olga Arzilli, Guus Jeukendrup (Altviool) Stefano Veggetti, Franziska Romaner (Cello)   »»» szczegółowo »»»



Dziennik Ma Yan z życia chinskiej uczennicy - Haski Pierre

Dziennik Ma Yan z życia chinskiej uczennicy - Haski Pierre

W maju 2001 roku grupa francuskich dziennkiarzy zwiedzało wioskę Zhangjiashu w jednym z najbiedniejszych rejonów Chin. Miejscowa kobieta , muzułmanka, wręczyła jednej z dziennikarek list swojej czternastoletniej córki oraz trzy małe zeszyciki. List był jej krzykiem o pomoc, a zarazem pisany z wściekłością głosem sprzeciwu: dziewczynka dowiedziała się właśnie że rodziny nie stać aby nadal chodziła do szkoły. Trzy zeszyciki zawierały osobisty dziennik - opis jej trudnego dzsieciństwa, niepokojów, trosk, codziennych trudności, nieustannej wallki z biedą. Historia ta wywołała piękny odruch solidarności - powołana została fundacja, która umożliwiła dziewczynce i 30 innym dzieciom kontynuowanie nauki.   »»» szczegółowo »»»



Nie ma jak SPA, kochanie - Ostrowska-Lagut Wanda

Nie ma jak SPA, kochanie - Ostrowska-Lagut Wanda

Chwyciła Lulankę za rękę i teraz ona także zaczęła kołysać się delikatnie w rytm muzyki. Przysiadły się do dwóch starszych kobiet sączących kolorowe koktajle przy stoliku, skąd mogły obserwować zarówno dancingową salę, jak i bardzo ruchliwy o tej porze bar. Młode kelnerki zwijały się jak w ukropie. Wkrótce przy barze znalazł się wieczornie wymuskany filmowiec zza oceanu, przyciągając wzrok wielu kobiet i mężczyzn. - Ma w sobie jakąś charyzmę - pomyślała i podzieliła się swoim spostrzeżeniem z wpatrzoną w niego Masią. Po chwili operator zostawił na blacie baru niedopitą szklankę zamówionego przed chwilą burbona i ruszył w kiedunku ich stolika, nagabywany po drodze przez mocno pijaną panienkę. Lulanka przetańczyła z nim cały wieczór. Potem zaś rozpoczęły się zajęcia w podgrupach, w hotelowych pokojach, gdzie utrzymywano zabawowy nastrój do białego rana. W sanatorium, które właśnie zmieniało nazwę na klinika uzdrowiskowa, zainaugurowano czas letnich wakacji.   »»» szczegółowo »»»



Saint-Saens: Complete Violin Concertos - Ulf Hoelscher, New Philharmonia Orchestra, Pierre Dervaux

Saint-Saens: Complete Violin Concertos - Ulf Hoelscher, New Philharmonia Orchestra, Pierre Dervaux

Camille Saint-Saëns (1835-1921) Violin Concerto No. 1 in A, Op. 20 Violin Concerto No. 2 in C, Op. 58 La Muse et le Poete, Op. 132 for violin, cello & orchestra Valse-caprice Romance in C, Op. 48 for violin & orchestra Romance in D flat, Op. 37 for violin & orchestra Violin Concerto No. 3 in B Minor, Op. 61 Havanaise in E, Op. 83 Morceau de concert in G, Op. 62 Introduction et Rondo capriccioso in A Minor, Op. 28 Caprice andalou in G major, Op. 122 Prélude du ‘Déluge’ in D, Op. 45   »»» szczegółowo »»»



Każde milczenie ma kres - Betancourt Ingrid

Każde milczenie ma kres - Betancourt Ingrid

Przejmujące do głębi bestsellerowe świadectwo zakładniczki! Powieść, która znalazła się na pierwszym miejscu listy dwudziestu najlepszych powieści 2010 roku według magazynu „Le Point”! Ingrid Betancourt, obywatelka Francji, chciała coś zmienić w ojczystej Kolumbii targanej wewnętrznymi konfliktami i niepokojonej działalnością karteli narkotykowych. W trakcie kampanii wyborczej została jednak uprowadzona przez FARC, zbrojne ramię partii komunistycznej. Spędziła sześć i pół roku w dżungli kolumbijskiej jako zakładniczka. Ta powieść to historia o codziennym życiu w dżungli naznaczonym wyczekiwaniem i strachem; o strażnikach, którzy w większości byli w wieku jej dzieci; o swoich pięciu nieudanych ucieczkach i odwecie partyzantów; o upokorzeniach, okrucieństwie dozorców, wyczerpujących marszach przez dżunglę, chorobach, głodzie; ale też o człowieczej naturze w skrajnych warunkach, gdy na niewielkiej przestrzeni grupka ludzi miesiącami jest skazana na siebie i na bezczynność; o chwilach radości, które mimo wszystko się zdarzają; o przyjaźniach, które wbrew wszystkim i wszystkiemu rodzą się i są okrutnie niszczone; o rozpaczy, gdy nadzieja umiera, oraz o tym, co pozwala przetrwać – o harcie ducha i uporze.   »»» szczegółowo »»»



Nie ma takiego miasta - Konatkowski Tomasz

Nie ma takiego miasta - Konatkowski Tomasz

W samym sercu Wielkiej Brytanii zostaje brutalnie zamordowany młody mężczyzna. Podejrzenia padają na grasujące ostatnio w tym kraju gangi rozwydrzonych, pijanych nastolatków. Wkrótce wychodzi na jaw, że denat był Polakiem. Do akcji wkracza komisarz Adam Nowak, przebywający służbowo w Londynie. Ślady zbrodni raz wiodą ku grupie przestępców przemycających narkotyki, innym razem do pewnego starszego Anglika. Mimo wsparcia inspektora Huddlestone'a śledztwo stoi w miejscu. Tymczasem w Polsce, w małym spokojnym barze, niczym niewyróżniający się obywatel Zjednoczonego Królestwa pada ofiarą niezidentyfikowanych morderców. Czy obu zamordowanych za życia mogło coś łączyć? Dlaczego komuś zależało na ich śmierci? Przeszłość nie śpi... Czy Nowak zdoła dopaść tych, o których istnieniu prawie udało mu się zapomnieć? Dwa morderstwa, dwie pozornie odrębne historie kryminalne, odmienne miejskie mitologie, a w efekcie jeden pasjonujący kryminał.   »»» szczegółowo »»»



Brahms: Complete Chamber Music

Brahms: Complete Chamber Music

CD1 Violin Sonata No.1 in G Op.78 1 I. Vivace ma non troppo 11’12 2 II. Adagio – Piu andante – Adagio 8’24 3 III. Allegro molto moderato 8’54 Violin Sonata No.2 in A Op.100 4 I. Allegro amabile 8’21 5 II. Andante tranquillo – Vivace 6’47 6 III. Allegretto grazioso 5’14 Violin Sonata No.3 in D minor Op.108 7 I. Allegro 8’27 8 II. Adagio 4’40 9 III. Un poco presto e con sentimento 2’57 10 IV. Presto agitato 6’04 Total time 71’23 CD2 Cello Sonata No.1 in E minor Op.38 1 I. Allegro non troppo 10’43 2 II. Allegretto quasi menuetto 5’26 3 III. Allegro 6’14 Cello Sonata No.2 in F Op.99 4 I. Allegro vivace 9’09 5 II. Adagio affettuoso 6’36 6 III. Allegro passionato 7’06 7 IV. Allegro molto 4’27 Total time 49’50 CD3 Clarinet Sonata in F minor Op.120 No.1 1 I. Allegro appassionato 8’18 2 II. Andante un poco adagio 5’02 3 III. Allegretto grazioso 4’43 4 IV. Vivace 5’40 Clarinet Sonata in E flat Op.120 No.2 5 I. Allegro amabile 8’41 6 II. Allegro appassionato 5’28 7 III. Andante con moto – Allegro 7’47 Total time 46’00 CD4 Piano Trio No.1 in B Op.8 1 I. Allegro 13’47 2 II. Scherzo: Allegro molto 6’07 3 III. Adagio 8’29 4 IV. Allegro 6’26 Piano Trio No.3 in C minor Op.101 5 I. Allegro energico 6’56 6 II. Presto non assai 3’27 7 III. Andante grazioso 4’58 8 IV. Allegro molto 5’25 Total time 55’41 CD5 Piano Trio No.2 in C Op.87 1 I. Allegro 10’08 2 II. Andante con moto 7’40 3 III. Scherzo: Presto 4’38 4 IV. Finale: Allegro 6’15 Israel Piano Trio Menahem Breuer violin Marcel Bergman cello Alexander Volkov piano Horn Trio in E flat Op.40 5 I. Andante – Poco piu animato 8’13 6 II. Scherzo & Trio: Allegro 7’25 7 III. Adagio...   »»» szczegółowo »»»



Tam gdzie nie ma coca coli - Mińkowski Marcin

Tam gdzie nie ma coca coli - Mińkowski Marcin

Relacja z wyprawy do Afryki (Republika Środkowoafrykańska, Republika Konga, Demokratyczna Republika Konga, Angola i Namibia) podróżnika zafascynowanego Czarnym Lądem. Osobisty ton, olbrzymia wiedza o opisywanym kontynencie połączona z odwagą i wrażliwością. To trzeba przeczytać! Marcin Mińkowski. Afryka to jego pasja. Publikował w magazynach „Voyage” i „Podróże”. O sobie: Podróżnik. Był w wielu ciepłych i zimnych krajach, ale uzależniony od Afryki. Trochę od adrenaliny. Od adrenaliny w Afryce najbardziej. Odbył kilka podróży na Czarny Ląd i nie ma dość. Wierny przekonaniu, że ciekawość świata to pierwszy stopień do piekła – raczej w przeciwnym kierunku.   »»» szczegółowo »»»



Mozart: Chamber Music for Strings - Sonare Quartet, Sharon Quartet, Franz Schubert Quartet, The Chilingirian Quartet, Orlando Quartet

Mozart: Chamber Music for Strings - Sonare Quartet, Sharon Quartet, Franz Schubert Quartet, The Chilingirian Quartet, Orlando Quartet

Mozart: Chamber Music for Strings Complete string Duos, Trios, Quartets & Quintets Wykonawcy: Sonare Quartet, Sharon Quartet, Franz Schubert Quartet of Vienna, The Chilingirian Quartet, Orlando Quartet   »»» szczegółowo »»»



Była żydówka nie ma żydówki - Pankowski Marian

Była żydówka nie ma żydówki - Pankowski Marian

Najnowsza powieść Mariana Pankowskiego jest parabolą polsko-żydowskiego losu. Tytułowa ostatnia Żydówka z miasta N. zostaje zaproszona już po wojnie przez swoich rodaków z odległej „amerykańskiej krainy” na spektakl, którym mają być jej własne tragiczne losy. Opowiadając swoją historię, wraca do zapomnianej przeszłości i po raz kolejny zostaje przez nią uwięziona. Pankowski przywołuje cały wachlarz ludowych stereotypów antyżydowskich w postaci owadów, węży i bezwstydnych kotów, które nigdzie długo miejsca nie zagrzeją ze względu na rewolucyjne popędy. Na tym tle rozgrywa się odwieczna rywalizacja w cierpiętnictwie pomiędzy Polakami i Żydami, dziś dostrzeganym jedynie w szumnych debatach na temat pamięci i w patetycznych rocznicach, w czasie których ofiary są już tylko aktorami.   »»» szczegółowo »»»



Wojna nie ma w sobie nic z kobiety - Aleksijewicz Swietłana

Wojna nie ma w sobie nic z kobiety - Aleksijewicz Swietłana

Wojna nie ma w sobie nic z kobiety była gotowa już w 1983 roku. Dwa lata przeleżała w wydawnictwie. Autorkę oskarżono o "pacyfizm, naturalizm oraz podważanie heroicznego obrazu kobiety radzieckiej". W okresie pierestrojki książka prawie jednocześnie ukazywała się w odcinkach w czasopiśmie Oktiabr i Roman-gazietie oraz została wydana w dwóch wydawnictwach: Mastackaja Litieratura oraz Sowietskij Pisatiel. Łączny nakład wyniósł prawie dwa miliony egzemplarzy. Na podstawie książki powstał cykl filmów dokumentalnych, wyróżniony m.in. Srebrnym Gołębiem na Festiwalu Filmów Dokumentalnych i Animowanych w Lipsku. Jegor Letow, założyciel i wokalista legendarnego rosyjskiego zespołu punk rockowego Grażdanskaja Oborona, napisał piosenkę zainspirowaną książką Aleksijewicz. Kiedy mówią kobiety, nie ma albo prawie nie ma tego, o czym zwykle czytamy i słuchamy: jak jedni ludzie po bohatersku zabijali innych i zwyciężyli. Albo przegrali. Jaki mieli sprzęt, jakich generałów. Kobiety opowiadają inaczej i o czym innym. 'Kobieca' wojna ma swoje własne barwy, zapachy, własne oświetlenie i przestrzeń uczuć. Własne słowa. Nie ma tam bohaterów i niesamowitych wyczynów, są po prostu ludzie, zajęci swoimi ludzkimi-nieludzkimi sprawami. I cierpią tam nie tylko ludzie, ale także ziemia, ptaki, drzewa. Wszyscy, którzy żyją razem z nami na tym świecie. Cierpią bez słów, a to jest jeszcze straszniejsze… fragment książki To książka pasjonująca – i wstrząsająca. Wielka białoruska reporterka, Swietłana Aleksijewicz, jedna z najwybitniejszych dziennikarek Europy, na miarę Oriany Falacci, zapisała wojnę… kobiet. W drugiej wojnie światowej bowiem walczyły przeciw Niemcom hitlerowskim kobiety – rosyjskie, białoruskie, ukraińskie. Z bronią w ręku. Strzelając, rzucając granatami, wysadzając. Jako żołnierze pierwszej linii, jako zwiad, jako dywersantki. A więc – zabijając i same ginąc. W tej...   »»» szczegółowo »»»



Hugo Wolf: Complete music for string quartet - Quartetto Prometeo

Hugo Wolf: Complete music for string quartet - Quartetto Prometeo

Kompozytor:Hugo Wolf (1860–1903) Wykonawcy: Quartetto Prometeo: Giulio Rovighi, Aldo Campagnari - violin Massimo Piva -viola Francesco Dillon - cello   »»» szczegółowo »»»



Nie ma chorób nieuleczalnych - Wiśniewski Zbigniew

Nie ma chorób nieuleczalnych - Wiśniewski Zbigniew

Autor podaje, co jest przyczyną chorób małych, dużych i nieuleczalnych, w oparciu o swoje badania i odkrycie szyfru witaminowego. Wiele miejsca poświęca opisowi funkcjonowania organizmu, niewłaściwego odżywiania i szkodliwego stylu życia - jednocześnie przedstawia, co należy zrobić aby wyzdrowieć i jak zapobiegać chorobom. Do opisanych przez autora licznych chorób i schorzeń, podaje receptury ziołowe i zalecenia żywieniowe. Opisuje lecznicze właściwości ziół, przebieg leczenia kompleksowego, przyczynę powstawania raka oraz jak należy postępować w przypadkach zachorowań. Zbigniew Wiśniewski - mistrz radiestezji, swoje badania i obserwacje zebrał w czterech pracach naukowych. Nawiązał kontakt z lekarzami medycyny alternatywnej Wschodu i Zachodu. W 162 r. był rekomendowany do prestiżowej nagrody "Pax Mundi", a za swoje dokonania medyczne otrzymał tytuły: doktora Medycyny Alternatywnej, profesora - "Visiting Professor" [1998 r.], doktora filozofii i inne.   »»» szczegółowo »»»



Koechlin: Complete Music for Saxophone - David Brutti

Koechlin: Complete Music for Saxophone - David Brutti

Charles Koechlin, music theorist as well as composer, was a significant figure in the vibrant early 20th century whirl of Parisian culture. After studying under as Jules Massenet and Gabriel Fauré, the latter being an enormous influence on his music, Koechlin co-founded the Société musicale indépendante in 1909 and many years later became president of the Féderation Musicale Populaire. Starstruck by Hollywood, Koechlin often found inspiration in its legendary figures and dedicated many pieces to actresses such as Greta Garbo, Jean Harlow and Lilian Harvey. Koechlin's compositional style contains elements of impressionism, and his developing interest in the saxophone can be closely linked to his enthusiasm for 1930s cinema. Twenty years later, the publication of his Traité de l'orchestration, in which he praised the saxophone for its sonority and agility, coincided with that of a set of 15 studies for the instrument. These studies, of varying length and character, feature in this collection, alongside works such as the Deux Sonatinas, Septuor pour instruments a Vent, and the celebrated Epitaphe pour Jean Harlow. Formed in 2001 by David Brutti and Filippo Farinelli, the Duo Disecheis explores 20th-century and contemporary chamber music. Having performed at many prestigious festivals and venues throughout Europe, the duo has achieved enormous success in international competitions and has collaborated with composers such as Paolo Baioni, Stefano Trevisi and Dimitri Nicolau. Joining the duo on this recording is the Atem Saxophone Quartet, which has received critical acclaim for its performances at numerous chamber music and jazz festivals. Other information: - For the first time complete on CD: Charles Koechlin's Music for Saxophone, an important issue of this musical genius. - Contains notes on the composer and works   »»» szczegółowo »»»