Teatr "Nowa Moskwa" staje się widownią niecodziennego wydarzenia. W jego murach dochodzi do zagadkowego napadu na dyrektora i reżysera L.A. Bogomolova. Na trop napastników ruszają najlepsi detektywi z Pietrowki: Anastazja Kamieńska i jej młodszy, lecz nie mniej utalentowany kolega, Anton Staszis. W trakcie dochodzenia pojawia się zaskakująco wielu podejrzanych. Każdy może mieć motyw i każdy kłamie, lecz wszyscy czynią to z bardzo osobistych powodów. Co przesłania prawdę? Rodzicielska miłość, zazdrość o sukces, poczucie krzywdy i zdrady? Detektywi muszą mozolnie przedzierać się przez gąszcz poszlak i sprzecznych informacji. Trafiają też na ślad nieważnego z pozoru zdarzenia z odległej przeszłości, które po dziś dzień zbiera jednak krwawe żniwo.
Ta powieść to kolejny znakomity kryminał, który wyszedł spod pióra Aleksandry Marininy. Na jego polski przekład musieliśmy czekać aż siedem lat, jednak z pewnością było warto! Powieść zaskakuje świeżością stylu i oryginalnością treści. Akcja trzyma w napięciu od pierwszej do ostatniej strony, a intryga jest tak misternie skonstruowana, że zadowoli nawet najbardziej wybrednych wielbicieli gatunku!
"Sztuka śmierci" to już trzydziesty tom serii kryminałów, których główną bohaterką jest detektyw Anastazja Kamieńska. Za całym przedsięwzięciem stoi sama Caryca rosyjskiego kryminału, Aleksandra Marinina. Niestety nie wszystkie tomy cyklu ukazały się na polskim rynku wydawniczym. Jak do tej pory możemy cieszyć się następującymi tytułami: "Kolacja z zabójcą", "Gra na cudzym boisku", "Ukradziony sen", "Zabójca mimo woli", "Złowroga pętla", "Płotki giną pierwsze", "Śmierć i trochę miłości", "Obraz pośmiertny", "Za wszystko trzeba płacić", "Cudza maska", "Stylista", "Iluzja grzechu", "Jasne oblicze śmierci", "Męskie gry", "Życie po życiu", "Motywy osobiste", "Sztuka śmierci", "Egzekucja w dobrej wierze".